Re: Kiedy przycinanie drzewek

From: " skryba" <s...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Kiedy przycinanie drzewek
Date: Tue, 7 Feb 2012 16:30:30 +0000 (UTC)

Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> Tak ogólnie mniej więcej uważam artykuł za prawidłowy
> i nie dotyczy to tylko czereśni ale również innych wymienionych .
> W sumie nie ma co az tak przeżywać sprawy
> bo tak jak wspominasz sadownicy aby się wyrobić tną od stycznia
> i jest OK.

Owszem, ale determinujący ich ograniczony czas wykonania prac a raczej brak
dostatecznej armii fachowców na krótki czas powoduje po tak wczesnym cięciu
konieczność wykonania dodatkowych zabiegów, które jednak kosztują. To z kolei
rzutuje na opłacalność produkcji. Działkowicz nie jest z reguły aż tak
poganiany czasem dlatego może cięcie wykonywać w bardziej optymalnych
warunkach.

> Jeżeli chodzi o artykuł to nie lubię takiego krótkiego obcinania gałęzi
> prawie, że na pniu .

To jakieś stare materiały, od 1991 już mocno nieaktualne choć jeszcze często
przytaczane jako wzorzec i porada.

> Nie mam coprawda wielkich hektarów sadu ale zamierzam zabrać się za
> obcinanie gdy tylko ciut cieplej się zrobi.
> Głownie bedą to leszczyny ale pomiędzy rośnie u mnie sporo innych
> drzewek owocowych i będę leciał to wszystko po kolei.

Ło matko. Brzoskwinie też? Nie uwierzę.

> Później wiosną gdy ziemia rozmarznie nie będzie na to czasu
> nastanie niepodzielnie czas traw a po drugie teraz gdy jeszcze ziemia
> zamarznieta wygodniej wywieźć gałęzie.

Czyli determinuje Ciebie czas, który później musisz poświęcić trawom by
zarobić na ten przysłowiowy kieliszek chleba;-)

Pozdrawiam rekreacyjnie
skryba