Gołąbki a la Leopard

1. Data: 2001-10-22 07:54:35

Temat: Gołąbki a la Leopard
Od: Tomek &quot;Leopard&quot; W. <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Nuda jest matką kulinarnych wynalazków.
dzięki nudzie parę niegłupich dań udało mi się wymysleć -
w ostatni weekend cos, co mi bardzo przypadło do gustu.

Na BARDZO głodne 2 osoby:

2 białe kiełbasy (ich jakość ma znaczenie fundamentalne
- powinny być mocno pikantne i bardzo soczyste, w naturalnych jelitach)
1 ząbek czosnku
4 średnie liście kapusty
biały pieprz
pół małej puszki koncentratu pomidorowego
2 łyżki kwaśniej śmietany

Z liści wyciąć zgrubienia u nasady, wrzucić na 2 minuty do osolonego wrzątku,
wyjąć, przestudzić, posypać białym pieprzem.
Czosnek przekroić i przecięciem "przetrzeć" liście kapusty z jednej strony.
Każdą kiełbasę zawinąć w dwa liście, możliwie ciasno i dokładnie.
Ułożyć "gołąbki" w naczyniu żaroodpornym, podlac kilkoma łyżkami wody,
przykryć, zapiekać w rozgrzanym piekarniku około 25 minut. Zdjąć pokrywę,
posmarować je koncentratem wymieszanym ze śmietaną i jeszcze bez przykrycia
zapiekać - aż powierzchnia lekko (!) zbrązowieje.
Podawać bardzo gorące z pieczywem, lub odsmażanymi na słonince ziemniakami.

DLA LUBIĄCYCH PERWERSJĘ:
Identycznie można przygotowac gołąbki używając kaszanki (w formie kiełbasek).
Ja kupuję naprawdę doskonałą, z dużymi kawałkami podrobów wieprzowych wewnątrz..
Takie gołąbki są genialne.
Smacznego !

1. Data: 2001-10-22 08:09:08

Temat: Re: Gołąbki a la Leopard
Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Heja!

To musi być pyszneeee!
Dzisiaj zrobię! A co mi tam, poszukam dobrej kiełbasy, ale zrobię!.
Już mi się chce!
Dzięki za wspaniały pomysł!

Serdecznie pozdrawiam i życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski: "gotowanie niczym innym niż sztuką być powinno"
www.mniammniam.pl
[---Co za smak! Co za aromat! Co za strona!---]

1. Data: 2001-10-22 08:15:56

Temat: Kielbasa w kapuscie (bylo: Re: Gołąbki a la Leopard)
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Tomek &quot>; <Leopard&quot>; "W." <k...@w...pl> napisał w
wiadomości news:9r0fen$dsb$1@i26.srv.wp-sa.pl...
:
[...]

Tak jak w tytule. Mozna uzywac roznorodnych kielbas, ale a propos bialej ..
przypomnialo mi sie o piwie:
biala kielbase kladziemy na patelnie. Zalewamy piwem. Gotujemy tak dlugo az piwo
prawie wyparuje. Pod koniec zrobi sie wywar piwno-tluszczowy obsmazamy na
patelni z obu stron.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-22 08:39:07

Od: Tomek &quot;Leopard&quot; W. <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"{Wilma}" <w...@s...pl> napisał / wrote:

a propos bialej ..
> [...]
> prawie wyparuje. Pod koniec zrobi sie wywar piwno-tluszczowy obsmazamy na

A dodaj do tego wywaru jeszcze troszeczkę czerstwego, pokruszonego piernika !
Pozdrówko.
Leopard

1. Data: 2001-10-22 08:41:19

Od: Tomek &quot;Leopard&quot; W. <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<g...@p...onet.pl> napisał / wrote:

> To musi być pyszneeee!
> Dzisiaj zrobię! A co mi tam, poszukam dobrej kiełbasy, ale zrobię!.
> Już mi się chce!
> Dzięki za wspaniały pomysł!

He, he... to JEST pyszne. Byle kiełbacha była rzeczywiscie dobra.
Życzę miłych wrażeń i oczekuje uwag.
Gorąco pozdrawiam.
Leopard

1. Data: 2001-10-22 08:42:19

Temat: Re: Kielbasa w kapuscie (bylo: Re: Gołąbki a la Le
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tak dlugo az piwo
> prawie wyparuje. Pod koniec zrobi sie wywar piwno-tluszczowy

Przepraszam najmocniej, jak mam obsmażyć wywar
piwno tłuszczowy z obu stron ;-))
pozdr.Alex
potrawę taką nazywają w kuchni staropolskiej "w sosie polskim"
należy zagęścić i dodać sok cytrynowy lub ocet winny.

1. Data: 2001-10-22 10:07:32

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i zem sie zaslinila.
Wspanialy pomysl i jutro zrobie.
Gratuluje pomyslu !!!
:))))))))))))))))

pozdr.
adiola

---

1. Data: 2001-10-22 11:17:37

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
.pl...
:
[...]

Pisane w pospiechu, wiec nie dziwota. Oczywiscie chodzilo mi o kielbaske. Gdy po
wyparowaniu piwa bedzie juz tylko sos-wywar to na tym wlasnie obsmazamy. Niczym
nie zageszczalam i nie dodawalam cytryny. Samo w sobie bylo smaczne.
pozdr. Wilma

po powrocie z Bieszczad
potrawy z woka
Krakow