Kierunek kładzenia paneli

1. Data: 2006-10-15 12:58:22

Temat: Kierunek kładzenia paneli
Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałem się dowiedzieć na ile istotna jest podkreślana w wielu
miejscach zasada, że panele kładzie się pasami równolegle do kierunku
padania światła. Czy gdy położę panele prostopadle do światła to będzie
w ogóle fuj?

Wstępne przymiarki wskazują, że pomieszczenie będzie wyglądało
korzystniej, gdy wzór na panelach będzie położony równolegle do ściany
okiennej. Pomieszczenie jest nieco wydłużone (6x4m) i bardziej
proporcjonalnie wygląda przy deskach wzdłuż krótszej ściany.
Bezpośredniego światła słonecznego za dużo nie ma, to jest mieszkanie w
kamienicy przy zabudowanej ulicy, z oknami na wschód, przez co gdy
słońce wzejdzie nad kamienice po drugiej stronie ulicy, to jego światło
pada na skos przez pomieszczenie.

TP.

2. Data: 2006-10-15 15:14:51

Temat: Re: Kierunek kładzenia paneli
Od: "BisPierre" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam dokladnie pomieszczenie o tych samych wymiarach
Z tym ze okno jest na północ
Połozyłem parkiet "pływajacy" dokładnie tak jak ty masz zamiar to zrobić;
równolegle do ściany okiennej
I jest w porzadku

Pierre

egtbfv$hi8$...@a...e-wro.net...

3. Data: 2006-10-15 15:39:20

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Piasecki napisał(a):
> [...]
>
> Wstępne przymiarki wskazują, że pomieszczenie będzie wyglądało
> korzystniej, gdy wzór na panelach będzie położony równolegle do ściany

no nie rozumiem..
jezeli zrobiles wstepne przymiarki i wyszlo ci, ze lepiej wyglada jezeli
jest rownolegle do okien, to czego oczekujesz, ze napiszemy ci ze na
pewno wyglada gorzej? :)
Jak dla ciebie jest lepiej to rob jak jest lepiej i tyle

Sierp

4. Data: 2006-10-15 15:49:06

Od: "profimal" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał

> [...]
> pewno wyglada gorzej? :)
> Jak dla ciebie jest lepiej to rob jak jest lepiej i tyle

dokładnie tak - w zasadzie dużo zalezy od jakości paneli a co za tym idzie
od stopnia podnoszenia się brzegów przy nabijaniu jeden w drugi - jeżeli
masz jakieś gładkostrukturalne panele za 15 zł m2 to czy je położysz tak czy
siak to wszystkie łączenia bedzie widziała nawet babcia niezależnie od
kierunku ułożenia

5. Data: 2006-10-15 16:21:29

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:

> jezeli zrobiles wstepne przymiarki i wyszlo ci, ze lepiej wyglada jezeli
> jest rownolegle do okien, to czego oczekujesz, ze napiszemy ci ze na
> pewno wyglada gorzej? :)
Wygląda lepiej pod względem układu pomieszczenia. Wpływu światła
padajacego przez okno na widoczność spoin nie bardzo miałem jak
sprawdzić z braku słońca. Nie mieszkam tam jeszcze i bywam w porach
mało słonecznych.

TP.

6. Data: 2006-10-15 17:36:00

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

profimal wrote:

> [...]
> siak to wszystkie łączenia bedzie widziała nawet babcia niezależnie od
Panele są dość wyraźnie strukturalne, może to zamaskuje łaczenia
wystarczająco dobrze.

Acha, BTW. Tak sobie je oglądam i łączę na próbę... To panele
bezklejowe. Dlaczego krótkie boki mają być łączone przez wbijanie? Nie
można poskładać sobie całego pasa od ściany do ściany a następnie cały
ten pas złączyć z pasem już położonym? W 2 osoby powinno to się
spokojnie dać zrobić.

TP.

7. Data: 2006-10-15 19:36:28

Od: "profimal" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Piasecki" <m...@p...onet.pl> napisał

> [...]
> można poskładać sobie całego pasa od ściany do ściany a następnie cały
> ten pas złączyć z pasem już położonym? W 2 osoby powinno to się

oj to bardzo zależy od paneli...jedne włożysz a inne bedziesz musiał nabijać
bo Ci po prostu nie bedą wchodzić mimo, że wszystkie są teoretycznie takie
same w montażu - a z resztą krótkie boki nie są tak istotne jak te długie i
na to zwracaj uwagę

8. Data: 2006-10-15 20:04:11

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

profimal wrote:

> [...]
> same w montażu - a z resztą krótkie boki nie są tak istotne jak te długie i
OK, to się będę bawił w klocki. Próby na mniejszych fragmentach
pokazały że tak się powinno dać.

Skoro już eksploatuję tę grupę to mam jeszcze jedno pytanie :) W jednej
z moich koncepcji zaaranżowania wnętrza jest 160x160cm wykaflowany
narożnik pokoju (aneks kuchenny) a reszta w panelach. Listwa w
kształcie odwróconego "T" jest IMHO ohydna. Znalazłem coś, co się
nazywa "fuga mosiężna". Ma to 4mm szerokości, widziałbym wykonane z
tego obrzeże kaflowego fragmentu a do tego na styk panele. Niestety
podłoga panelowa pływa... Da się takie coś wykonać w sposób taki, aby
nie było groźby powstania jakichś strasznych szczelin?

TP.

9. Data: 2006-10-17 08:19:46

Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Listwa w kształcie odwróconego "T" jest IMHO ohydna. Znalazłem coś, co się
> nazywa "fuga mosiężna".
Fuga czy listwa mosiezna jest IMO jeszcze bardziej ochydna ;)
Wole pod kolor paneli, wizualnie jednak najlepiej sie komponuje
z reszta listew od paneli na scianiach.

> [...]
> podłoga panelowa pływa... Da się takie coś wykonać w sposób taki, aby
> nie było groźby powstania jakichś strasznych szczelin?
Szczelin? Ty sie martw zeby podloga sie nie uniosla. Ona musi miec luz
bo bedzie pracowac. Kladzenie jej na styk grozi ze sie wybrzuszy.
Jesli juz bardzo chcesz tak zrobic, to uloz podloge i zostaw ja na minimum dwa
miesiace, a najlepiej caly sezon grzewczy bez tej listwy. Jak sie ulezy,
nawilgotnieje do pomieszczenia to masz wieksze szanse ze juz sie
nie poprzesuwa i wtedy ryzykuj. Ale ja juz widzialem taka podniesiona podloge
i lepiej jednak daj listwe przejsciowa z odpowiednia dylatacja.

pozdrawiam
Bruno

10. Data: 2006-10-17 16:06:49

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spokojnie możesz kłaść jeżeli wygląda to korzystniej.
Ja tak zrobiłem gdy robiłem jeden z pokoi, możesz ocenić sam:
http://jackare.jamajka.plukwa.net/zdjecia/pokoj/DSC_
1564_1.jpg
http://jackare.jamajka.plukwa.net/zdjecia/pokoj/DSC_
1566_1.jpg