Kilka leków jednocześnie

1. Data: 2009-04-09 07:15:40

Temat: Kilka leków jednocześnie
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
rano przyjmuję kilka leków w tym, m.in.Controloc 40mg, Prestarium 5mg,
Betaloc Zoc 25mg, Acard 75mg, Preductal MR 35mg, Magne B6. Z tego co
wyczytałem w ulotce, to Controloc muszę przyjmować na ok.15-30min przed
jedzeniem. Natomiast czy pozostałe leki można zażyć "jednorazowo", czy muszę
je brać oddzielnie. Przyznam, że byłoby to trochę kłopotliwe, ze względu na
ich ilość. Czy jednorazowe ich zażycie nie zaburza w jakiś sposób ich
działania i czy w jakiś negatywny sposób wzajemnie nie odziaływują na
siebie. Niby wszystkie one i tak "spotykają" się w żołądku, ale może jest
różnica w szybkości ich wchłaniania. Dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2009-04-12 12:12:58

Temat: Re: Kilka leków jednocześnie
Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> je brać oddzielnie. Przyznam, że byłoby to trochę kłopotliwe, ze względu na

Na to pytanie nikt nie odpowie, ponieważ nikt z naukowców i lekarzy
nie może byc do końca pewien, czy te leki brane razem nie zaszkodzą.
Teoretycznie, na zdrowy rozsądek, nie powinny ze sobą reagowac i dawac
dodatkowych skutków ubocznych po jednoczesnym zażyciu. Z tego
założenia wyszedł też lekarz, który je zapisał. Ale jak wiadomo,
zdarzają się u niektórych pacjentów taki różne dziwne reakcje krzyżowe
i w nieraz modyfikuje się ulotki, a nawet wycofuje lek z obiegu, bo
jednak działania niepożądane występują, a wcześniej ich nie
dostrzeżono.

Co w takim razie robic?
Przeczytac ulotki wszystkich leków i zobaczyc, jakie występują
ostrzeżenia. Na ulotkach jest napisane, jakich lekach nie wolno ze
sobą łączyc i tutaj nie chodzi raczej o łączenie podczas jedzenia
tylko jaki jest zakaz łączenia w ogóle.

Leki lepiej zażywac osobno, jeśli się da, chociaż te nasercowe to
pewnie jest nakaz, aby brac rano. W takim razie brac po jednej
tabletce w ciągu całego śniadania, co 5 minut, zagryzając. Niby to się
wymiesza, ale jednak nie do końca - kontakt będzie zmniejszony. Żeby
to było mniej kłopotliwe, sposób jest taki, że musi byc jedna kupka z
lekami, które wziąłes, a druga z tymi, których nie wziąłeś. Jak
weźmiesz, przekładasz opakowanie z kupki na kupkę.
Jeszcze jest sprawa taka, że niektóre z leków mogą byc o przedłużonym
wchłanianiu, więc tymi praktycznie nie trzeba się martwic, że wejdą w
jakies interakcje, ponieważ wydzielają one mniejszą ilosc substancji w
dłuższym okresie czasu i rozpuszczają się w dopiero za żołądkiem, w
jelicie.

Jeśli chodzi o controloc, to jego przyjmowanie powoduje zmniejszenie
wydzielania kwasu żołądkowego i może to powodowac zmniejszanie
wchłanialoności innych zażywanych lekó, co też powonno byc napisane na
ulotce tego innego leku. Teoretycznie controlocu nie trzeba przyjmowac
rano, bo jego działanie trwa 24 godziny na dobę, tylko wtedy przed
śniadaniem controloc najlepiej działa.

Na Twoim miejscu bardziej martwiłbym się, że bierzesz tyle leków na
serce i tym, czy nie spowodują one jakichś problemów w pewnych
okolicznościach. Przykładowo zaczną za mocno działac.

Może warto spróbowac jakichs metod bardziej naturalnych? Lekarze nawet
słowem nie zipną o takich metodach, dlatego zawsze tutaj o nich
wspominam, mimo że może wydawac się to naiwne, bo te metody o wiele
słąbiej działają, ale za to mają mniej skutków ubocznych...
Z tymi lekami wchodzimy w kompletną paranoję...
Dostałeś acard, i zgaduję, że żeby przeciwdziałac skutkom ubocznym
działania acardu (krwawienie z przewodu pokarmowego), dostałes
controloc...
Tymczasem są takie rozwiązanie, jak witamina E (też rozrzedza krew),
jedzenie siemienia lnianego i omega-3 (te 2 ostatnie pozycje dodatkowo
osłaniają świetnie żołądek). O innych metodach i zdrowym żywieniu i
zdrowym trybie życia, przeczytasz wszędzie w sieci, więc nie będę
pisac.
Więc ostatnie słowo - trochę trzeba też zmieniś tryb życia i dzięki
temu jeśc mniej leków i trochę myślec, jak je rozsądnie stosowac, żeby
ich jeszcze mniej jeśc. I będzie dobrze.

Jak zwykle naświetliłem parę problemów i punktów zaczepienia, a teraz
to Ty musisz poczytac ulotki i poczytac w sieci jakie są skutki
uboczne, żeby uzyskac szczegółowe informacje. Dobrym sposobem
znajdowania takich informacji jest wpisywanie par leków w gugla i
zobaczenie, co gugle wypluje.

pozdrawiam
B.

3. Data: 2009-04-12 16:04:03

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...
> [...]
>ostrzeżenia. Na ulotkach jest napisane, jakich lekach nie wolno ze
>sobą łączyc i tutaj nie chodzi raczej o łączenie podczas jedzenia

ja polecam zglaszac kazdorazowo lekarzowi wypisujacymi nowy lek, co w tej
chwili bierzesz. z doswiadczenia wiem, ze laikowi ciezko powiazac zaleznosci
miedzy lekami z ulotek, szczegolnie ze tam gdzie pisza o interreakcjach, nie
pisza konkretnych nazw lekow, a grupy lekow (np. barbiturany, tetracykliny
itd).

4. Data: 2009-04-12 16:32:37

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję Wam za Wasze sugestie. Z tego, co wcześniej wyczytałem w
ulotkach, to "teoretycznie" leki które biorę nie powinny się gryźć, ale
wolałem zapytać i upewnić się na szerszym forum. Pod koniec kwietnia mam
wyznaczoną kolejną wizytę i dopytam dokładniej o to lekarza.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Jarek

5. Data: 2009-04-12 16:55:19

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pod koniec kwietnia mam wyznaczoną kolejną wizytę i dopytam dokładniej o
> to lekarza.

swietny pomysl! ja od paru lat biore pare lekow na stale i uwazam, ze taka
krotka kartkeczka, co biore i bp. ze dany lek podczas jedzenia, a inny tylko
na czczo - bardzo jest to praktyczne.

6. Data: 2009-04-12 20:17:25

Od: "p...@a...torun.pl" <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 18:04, "m." <t...@o...pl> wrote:
> [...]
> pisza konkretnych nazw lekow, a grupy lekow (np. barbiturany, tetracykliny

wiele leków z grupy ppi (inhibitory pompy protonowej) ma faktycznie
niekiedy znaczące interakcje z lekami innego rodzaju poprzez wpływanie
na podgrupy cytochromu p450
(cyp ...). Jednak w tej grupie pantoprazol (controloc) wykazuje
najmniejsze tego typu interakcje (w dawkach terapeutycznych
praktycznie niezauważalne) stąd jeśli musisz stosować ppi i
jednocześnie leki kardiologiczne albo jeszcze inne to takie
zestawienie jest najbezpieczniejsze. Oczywiście o ile nie będziesz
popijał leków sokiem grejfrutowym

P.
---
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
http://medycyna-i-filozofia.blog.onet.pl/
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

7. Data: 2009-04-14 19:27:52

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

bardzo dziękuję Ci za dodatkowe wyjaśnienie tematu i ciekawe info
dot.controlocu. Oczywiście leków nie popijam sokiem grejfrutowym ;)
Pozdrawiam serdecznie,
Jarek

zwichnięcie - problem z wizytąkontrolną
ANGIOGRAFIA FLUORESCEINOWA WROCLAW LUB LODZ - poszukuje
gorączka
sztuczny ząb
A oto Polska właśnie... ("praktyki" studentów pielęgniarstwa)