Kim jest psycholog

1. Data: 2003-02-01 09:33:21

Temat: Kim jest psycholog
Od: "d.v." <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kim jest psycholog.
Myślę, że mozna wziąść pod uwagę dwie opcje:
1. człowiek który ukończył "pewną" szkołę i legitymuje się dokumentemn
potwierdzającym pozytywne ukończenie szkoły. - nie koniecznie wartościowy i
ptrzydatny. Od takiego często zależy tzw. ofocjalna opinia co do
przydatnosci do niektórych zawodów, funkcji - nawet jeśli coś porządnie
spieprzy, to i tak takiemu bardziej sie wierzy, no bo przecież wyuczony.
2. człogiek tzw zwykły, potrafiący wczuć się w sytuację drugiej osoby,
odpowiednio doradzić, pomóc wyść z konfliktowej sytuacji. Też potrafiący
dokładnie zbadać zamierzenia i intencje innej osoby, zna się na "duszy"
itd... Może nim być prosty człowiek, nie wykształcony...

To takie moje rozróżnienie. Może są jakieś inne ciekawsze...

1. Data: 2003-02-01 09:52:14

Temat: Re: Kim jest psycholog
Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <b1g485$v9n$1@aquarius.webcorp.pl>,
szanowny kol. d.v. pisze, ze:
> Kim jest psycholog.
<...>

no wlasnie, to mogloby byc pierwse pytanie w tym faqu - bardzo czesto
sie pojawia i wazne jest aby to rozrozniac. pytanie wiec mamy. opowiedz?
- wlasnie mialem napisac jak ja mozna uzyskac -a le widze ze wiesz ;)

--
Marsel

1. Data: 2003-02-01 10:01:23

Od: "d.v." <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no wlasnie, to mogloby byc pierwse pytanie w tym faqu - bardzo czesto
> sie pojawia i wazne jest aby to rozrozniac. pytanie wiec mamy. opowiedz?

Kurcze, na prawdę - z tego typu pyaniem się tutaj jeszcze nie spotkałem.
Widocznie mnie nie było:)

> - wlasnie mialem napisac jak ja mozna uzyskac -a le widze ze wiesz ;)
......... no trudno gdybym nie wiedział. Dziękuję za poprawienie humoru!

1. Data: 2003-02-01 10:12:30

Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <b1g5sn$vup$1@aquarius.webcorp.pl>,
szanowny kol. d.v. pisze, ze:
<...>
> ......... no trudno gdybym nie wiedział. Dziękuję za poprawienie humoru!

no stary, moze pytanie nie pada czest wprost, ale ten problem jest tu
ciagle obecny, ciagle ludzie sobei myla who is who, zwlaszcza wpadajacy
na chwile niedoszli pacjenci

--
Marsel

1. Data: 2003-02-01 10:50:18

Od: "Kacper Cieśla \(COMBOY\)" <c...@p...sobie.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "d.v." <d...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| dokładnie zbadać zamierzenia i intencje innej osoby, zna się na "duszy"
| itd... Może nim być prosty człowiek, nie wykształcony...

Myślę że rozróżnienie jak najbardziej poprawne. Ale ja do tej drugiej
definicji. Mam 17 lat i w towarzystwie osób z którymi przebywam właściwie
nikt nie interesuje się psychologią. Psychologią i filozofią. Nikt nie stara
się uzyskać jakiś nowych informacji na ten temat, poczytać książek itd. A
jednocześcnie jest to temat który pociąga każdego. Myślę ze to jedne z
najczęściej zadawanych pytań: Po co żyję ? Jaki jest sens ? Dlaczego on się
tak zachowuje ? Czyli psychologia i filozofia (chyba, ja się nie znam,
raczej tak na czuja :] ). No i teraz ciekawa obserwacja, pytam kumpla, o
którym każdy myśli że jest bardzo powierzchowny, nie wygląda na człowieka
który myśli o tym co będzie za godzinę, a tym bardziej jutro, chyba że
będzie to impreza, pytam go po co żyje, gdzie widzi sens. No i okazuje się
że on ma doskonale wyrobione zdanie na ten temat. On wie, że trzeba żyć
chwilą i łapać każdy dzień. Rozmawiam z koleżankami, mam takie dwie z
którymi na te tematy możnna porozmawiać i dochodzę do tego samego wniosku.
Pytalem wielu osob i ci ktorzy odpowiedzi na to pytanien nie znaja, wykazuja
olbrzymia chec jej poznania i widac ze caly czas jej szukaja. Tak więc
myślę ze jezeli uznawalibysmy obie te definicje, to wg tej drugiej kazdy
bylby psychologiem. Mysle ze _kazdy_ czasami glebiej zastanawia sie nad soba
i na innymi. Niektorzy po prostu tego nie okazuja. To tez sie ceni.

--
Pozdrawiam - COMBOY;
WWW: http://www.programuj.com;

1. Data: 2003-02-01 11:44:44

Od: "jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Psycholog?
To zawod i wykształcenie, które się nabywa po zdaniu pewnej ilości
egzaminów.
Z tego co pamiętam w klasyfikacji zawodów widnieje w rubryce "usługi dla
ludności".

Zastosowanie tego zawodu jest głównie tam gdzie ktoś kogoś chce "poznać"
czyli zdiagnozować.

I to chyba tyle.

Potocznie za "psychologa" uważa się człowieka który "coś" wie o tzw psyche,
albo człowieka który CHCE zużytkować wiedzę tzw. psychologiczną, do
wyjaśnienia (i co za tym idzie - pomożenia) innemu człowiekowi jak w danej
sytuacji się zachować i lub dlaczego tak a nie inaczej działa.

Najczęściej mylone pojęcia z "psychologia" i "psychologiem": psychiatra,
psychoterapeuta, socjolog, społeczenik.

jacek

1. Data: 2003-02-01 14:20:26

Od: "Viadro" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kim jest psycholog.

człekiem przede wszystkim

> [...]
> przydatnosci do niektórych zawodów, funkcji - nawet jeśli coś porządnie
> spieprzy, to i tak takiemu bardziej sie wierzy, no bo przecież wyuczony.

fakt to jest

> [...]
> dokładnie zbadać zamierzenia i intencje innej osoby, zna się na "duszy"
> itd... Może nim być prosty człowiek, nie wykształcony...

no to jestem psychologiem! dzięki że mi to powiedziałeś :);D

> To takie moje rozróżnienie. Może są jakieś inne ciekawsze...

głównie ludzie widzą psychologa jako człeka ze szkłem na oczach o
przenikliwym spojrzeniu
a psycholog to nie ten co ma dyplom tylko ten który bez dyplomu potrafi
pomóc drugiemu człekowi w taki sposób by ten czół się pewniej
psychologiem jest osoba która słucha i ptrafi wyszukać najważniejsze
elementy wypowiedzi pacjenta i przeanalizować je z nim

1. Data: 2003-02-01 14:56:12

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "d.v." <d...@s...pl> napisał w wiadomości

> Kim jest psycholog.

Myśle że połączenie 1 i 2, bo nie wyobrażam sobie, żeby osoba która nie ma
odpowiednich cech, przede wszystkim empatii i wszystkiego tego co wymieniłeś
w pkt. 2, mogła być, pomimo wykształcenia, dobrym psychologiem.
Czyli wykształcenie + prawdziwe zainteresowanie drugim człowiekiem.
Pozdrawiam :-)
Elle.

1. Data: 2003-02-01 15:29:21

Od: "Łukasz Nawrocki" <l...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

psycholog, to lekarz dusz; człowiek który bada siebie i innych; człowiek
który potrafi pomóc innemu człowiekowi i sobie samemu, w materii chorób
umysłu.
szkoda, że często postrzegany jest przez osoby spoza środowiska
psychologicznego, jako osobę wyrwaną z systemu; o psychologi mówi się, że
jest niebezpieczna, że trzeba na nią uważać...

1. Data: 2003-02-01 16:53:00

Od: "d.v." <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wymieniłeś
> w pkt. 2, mogła być, pomimo wykształcenia, dobrym psychologiem.

Zapewniam cię że niestety - często tak jest

KAPUHA ośmieszasz OPOLE
kapuha, ogorek, kiszonka i kwas
kapucha out. Kto jest za?
stupor/szał - anksjolityki, jakie ?