Kiście!

21. Data: 2018-02-06 00:20:15

Temat: Re: Kiście!
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Znacznie gorzej wypada sałata
> potraktowana olejem, albo co gorsza winegretem, na godzinę przed spożyciem.

Ciekawe doświadczenie. Często tak eksperymentujesz?

22. Data: 2018-02-06 11:57:39

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> psia jego nędza! Najlepsza królewską grepsztyną żełądek sobie
> za pół darmo wyłoży i jeszcze narzeka łatek galarowy, że za mało
> romianie. A on znowóż romiany, że do trumny go kłaść łachmytę.
> Albo się pyta pętaczyna, czy nie za mało sosiste. Za pięć złotych
> chce się witamin nawtrajać i jeszcze sosem ich pipić. Jak chcesz
> śmieciarzu, to kup sobie kwaszonych ogórków, a nie delikatesowego
> owocu pierwszej klasy, ofiaro kwaterunkowego zagęszczenia. Taki
> królewski towar za pięć złotych, to jeszcze jem drogo, zaczem
> błogosławić te klęskie owocowe. Szpagowata inteligencja, taka

:-)

> W dialekcie warszawskim kapusta i ogórki były kwaszone, a nie kiszone.
> Nie inaczej by powiedział Grzesiuk, czy ten drugi, Wielanek, tak też
> zawsze pisał Wiech. A to wszystko za czasów, kiedy nikomu do głowy by
> nie przyszło, aby kapusta od czego innego kwasu nabrała, jak od stania
> w beczce. To dopiero dzisiaj do kiszenia vel kwaszenia dorabiają
> ideologie kucharze od siedmiu boleści, smakosze psia ich nędza.

Dopiero od niedawna (chyba) ten proceder stosują i nawet nie wszyscy
wiedzą jak jesteśmy oszukiwani.

--
animka

23. Data: 2018-02-06 15:01:28

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeba zajrzeć na pl.misc.byznes i zobaczyć o czym ONI tam piszą. Bo
> tu piszą o różnicach między "kapustą kiszoną", a "kapustą kwaszoną".

A ja nie wierzyłem, że to naprawdę czytam. :D
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

24. Data: 2018-02-06 23:06:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Dopiero od niedawna (chyba) ten proceder stosują i nawet nie wszyscy
> wiedzą jak jesteśmy oszukiwani.

Jedni oszukują podniebienie tymi swoimi kwasami, a inni oszukują język
źle dobierając słowa do rzeczy nazwania. Nie wiadomo którzy gorsi.

--
Jarek

25. Data: 2018-03-09 21:41:51

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Kiszenie i kwaszenie to to samo. Funkcjonuje jednak coś, co jest określane jako
ZAKWASZANIE. I to jest to, o czym mówisz - to właśnie wlewanie roztworu kwasu
mlekowego do kapusty.

Pasternak - c.d.
łysa paprotka
Krem z buraka