Klęcznik zamiast krzesła?

1. Data: 2005-01-13 17:03:52

Temat: Klęcznik zamiast krzesła?
Od: "w.p." <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Na wstępie przepraszam że z tak błachym problemem - ludzie tu mają
widzę poważne często problemy... :|

No nic - pytam: Zamierzam kupić krzesło do komputera, ale ponieważ
po wielogodzinnym siedzeniu przed komputerem mam już bolące siedzenie
(swoją drogą w pracy mam marne siedzisko) to wolałbym nie narażać tej
delikatnej części ciała na zbytni stres ;) Niestety pracę mam jaką mam
i przed PC spędzam dużo i za dużo czasu...
I czy w związku z tym warto zakupić klęcznik i czy poza ulgą w wiadomym
miejscu mogę odczuć poprawę jeżeli chodzi o kręgosłup?
I czy w ogóle jest to ergonomiczny mebel - jak twierdzą jego producenci?

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia!

w.p.

2. Data: 2005-01-13 17:22:42

Temat: Re: Klęcznik zamiast krzesła?
Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miejscu mogę odczuć poprawę jeżeli chodzi o kręgosłup?
> I czy w ogóle jest to ergonomiczny mebel - jak twierdzą jego producenci?

Ja mam taki klęcznik w domu i bardzo go sobie chwalę. W zasadzie już nie
siadam przed komputerem na krześle. Na klęczniku jest mi o wiele wygodniej.
Najprościej byłoby gdybyś wybrał się do sklepu i usiadł na czymś takim.
Zobaczysz, czy jest Ci wygodniej i czy masz wtedy "prosty" kręgosłup.
Ja swój klęcznik kupiłam jakieś dwa lata temu w Ikei. Najpierw oczywiście
przetestowałam owo siedzisko w sklepie.

Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

3. Data: 2005-01-13 18:08:37

Temat: Odp: Klęcznik zamiast krzesła?
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik w.p. <p...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> I czy w związku z tym warto zakupić klęcznik i czy poza ulgą w wiadomym
> miejscu mogę odczuć poprawę jeżeli chodzi o kręgosłup?
> I czy w ogóle jest to ergonomiczny mebel - jak twierdzą jego producenci?

Mi się udało namówić szefa na coś takiego i już od około dwóch miesięcy
sobie klęczę:
http://www.trapezonet.republika.pl/images/Trapez_na_
kleczniku.jpg

Jeśli chodził o kręgosłup, to czuć wyraźnie łatwość w uzyskaniu prawidłowej
pozycji. Ale najważniejszą dla mnie rzeczą było odciążenie organów
wewnętrznych, które nie są ściśnięte jak ma to miejsce przy klasycznym
siedzisku. Dzięki temu "bebechy" lepiej pracują. Nie należy zapominać, że o
ile obciążenie z czterech liter trochę spadnie, to część jego zostanie
przeniesiona na kolana, do czego trzeba się przyzwyczaić.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2005-01-13 18:18:08

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja swój klęcznik kupiłam jakieś dwa lata temu w Ikei. Najpierw oczywiście
> przetestowałam owo siedzisko w sklepie.

Przyznam, że temat zaczyna mnie interesować. Przekopałam strony IKEI, ale
żadnego klęcznika na stanie nie mają (szukałam jako klęcznik i jako ogólnie
krzesło). Czy mógłby ktoś powiedzieć, jak to siedzisko się fachowo nazywa?
wtedy już sama uruchomię google (o gotowe linki nawet nie śmiem prosić;))

Pozdrawiam
Mania

5. Data: 2005-01-13 18:26:31

Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna@[nospam]gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wtedy już sama uruchomię google (o gotowe linki nawet nie śmiem prosić;))

Klękosiad

Pzdr
Akna

6. Data: 2005-01-13 19:54:16

Od: "ajacques" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

który lepszy bo zamierzam to kupić z powodu mojej dyskopatii

http://www.klekosiad.pl/shop/shopping/product_enlarg
e.php?id=34
czy może ten z Allegro
http://idg.allegro.pl/show_item.php?item=37940657

ja osobiście przpadam za drewnem i skłaniam się ku pierwszemu klękosiadowi
lecz cena na Allegro (kup teraz) zachęca, co robic?

7. Data: 2005-01-13 19:55:42

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy już sama uruchomię google (o gotowe linki nawet nie śmiem prosić;))

Jakiś czas temu takie siedzenie można było zamówić przez Internet, na
stronie www.esiad.pl , ale widzę, żę obecnie strona nie funkcjonuje.
Sprzedawano je chyba również w sklepach OBI.

Ten pomysł wydaje mi się dość ciekawy, jednak moje wątpliwości budzą zgięte
i bardzo "statyczne" nogi. Przypuszczam, że to chyba nie jest dobre dla
obiegu krwi. Sporo ludzi ma żylaki i problemy z krążeniem krwi w kończynach
dolnych...

Pozdrawiam,

andrzej
www.glowacki.art.pl

8. Data: 2005-01-13 21:43:31

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cs6jmg$boi$1@atlantis.news.tpi.pl>
tako rzecze ajacques :

> który lepszy bo zamierzam to kupić z powodu mojej dyskopatii
>
> http://www.klekosiad.pl/shop/shopping/product_enlarg
e.php?id=34
W IKEA też kupisz drewniany, tańszy (ok 180 zł) i lepszy. Płynna
regulacja wysokości śrubą rzymską a nie ta fatalna skokowa.

> czy może ten z Allegro
> http://idg.allegro.pl/show_item.php?item=37940657

A ten to jest do kupienia w sklepach Conforama (Konforama?) Mam taki i
sobie chwalę. Trochę tańszy od tego z IKEA (jakieś 160-170zł), metalowy
w stylu stojaków pod sprzęt RTV. Ale kolor chyba tylko jedynie słuszny
czarny.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

9. Data: 2005-01-13 21:50:30

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klękosiad na pewno jest meblem zdrowotnie bardzo dobrym - zwłaszcza jeśli jest
plynna regulacja wysokości i kata ustawienia siedziska. Ja osobiscie mam 2,
obydwa drewniane i bardzo sobie je chwalę, pomimo że regulowane skokowo (mam od
6 lat). Pozdrowienia <dino>

10. Data: 2005-01-14 00:59:58

Od: majer <m...@n...v-lo.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam taki kl?cznik w domu i bardzo go sobie chwal?. W zasadzie ju? nie
> siadam przed komputerem na krze?le. Na kl?czniku jest mi o wiele
> wygodniej.
> Najpro?ciej by?oby gdyby? wybra? si? do sklepu i usiad? na czym? takim.
> Zobaczysz, czy jest Ci wygodniej i czy masz wtedy "prosty" kr?gos?up.
> Ja swój kl?cznik kupi?am jakie? dwa lata temu w Ikei. Najpierw oczywi?cie
> przetestowa?am owo siedzisko w sklepie.

A czy faktycznie da sie na tym wysiedziec (wykleczec;)) powiedzmy te 8
godzin?
Czy nie zmecze sie bardziej niz przy siedzeniu na dobrym fotelu :>

--
Majer

Łysiejący nastolatek ?! Czy to mozliwe ?
Co to za ból?
Bromergon i nadmair prolaktyny
Zatkane ucho
alkohol i antybiotyki