Kleszcz - co dalej ?

1. Data: 2003-10-06 10:26:40

Temat: Kleszcz - co dalej ?
Od: "Maslow" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Bylem wczoraj rano na grzybach. Wieczorem ogladalem sie i znalazle kleszcza, postac
nimfa,
wielkosc 1-1,5 milimetra. Odczyn kleszczowy 2 mm czerwony. Czy przyjac
profilaktycznie
jakis antybiotyk, czy czekac i obserowac czy sie nie pojawi rumien.
Pozrawiam
Maslow

2. Data: 2003-10-09 09:38:32

Temat: Re: Kleszcz - co dalej ?
Od: "" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic nie trzeba robić tylko zdezynfekować. Jak plamka po kleszczu jest mała to
wszystko jest OK. Ja miałem w tym tygodniu tylko kilka kleszczy po grzybobraniu
(tak zresztą co roku) i nic się złego nie dzieje. Usuwam kleszcze palcami albi
pensetą i tyle. A i trochę dłużej swędzi niż po komarze.

3. Data: 2003-10-09 22:22:54

Od: "Maslow" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Usuwam kleszcze palcami albi
> pensetą i tyle.
tak wlasnie zrobilem ;)
Pozdrawiam
Maslow
P.S.
Minelo 5 dni a slad prawie zniknal :)

4. Data: 2003-10-14 18:08:29

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Maslow" napisał:
> [...]

Jeżeli kleszcz był nosicielem bakterii, ale był w ciele krótko, nie powinno
dojść do zakażenia człowieka. Niektóre źródła podają, że aby doszło do
zakażenia kleszcz musi znajdować się w ciele, co najmniej 24 godziny,
niestety spotkałem się również z czasem 2 godzin. Generalna zasada jest
taka, że po wyjściu z lasu należy się nawzajem dokładnie obejrzeć i
natychmiast wyjąć ewentualne kleszcze. Wówczas ryzyko zakażenia jest bliskie
zeru. W Twoim wypadku proponuję, trochę poczytać na temat Boreliozy.
Niedawno podawałem przykładowe strony opisujące Boreliozę. Możesz z nich
skorzystać albo poszukać coś na własną rękę.

Pozdrawiam, andrzej

łożysko przodujące
Torbiel na nadgarstku
Tokarczuk ofiarą politycznych układów?