Klimatyzator?

1. Data: 2006-06-27 07:46:24

Temat: Klimatyzator?
Od: "Robert" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
upały skłoniły mnie do myśli o zakupie klimatyzatora - wynajmuję mieszkanie
na 4 piętrze - nade mną jest tylko dach pokryty papą i nagrzewa sie tak że w
domu ciężko wytrzymać. Chciałęm zakupić klimatyzator przenośny -
monoblokowy - ale przeczytałem gdzieś na grupie że są mało efektywne i
raczej głośne i spac przy nich sie nie da. Proszę napiszcie jak to z tym
jest? Czy jest to prawda? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? A może
zakupić jedynie wentylator do mieszania powietrza?
Pozdrawiam
Z góry dziękuję za pomoc
Robert

--
Rządu, piłkarzy, prezydenta....kogo mam sie jeszcze wstydzić!

2. Data: 2006-06-27 09:37:29

Temat: Re: Klimatyzator?
Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam cos takiego w biurze, fakt glosny i malo efektywny.
ale lepszy niz nic. Ma wyrzut powiertza na zewnatrz.

pozdr,
Piotr

3. Data: 2006-06-27 13:45:04

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak to z tym jest? Czy jest to prawda? Macie jakieś doświadczenia w tym
> temacie? A może zakupić jedynie wentylator do mieszania powietrza?

ostatnio temat walkowny i bardzo aktualny, przeczytaj posty z ostatniego
tygodnia, powinno wszystko byc przynajmniej w dwoch watkach. Dopisze tylko,
ze zaleznie od wielkosci pomieszczenia musisz dobrac moc klimatyzatora, co
ma ogromne znaczenie w przypadku monoblokow, bo ich moc jest znacznie od
gory ograniczona. No i trzeba sie tez liczyc ze zwiekszonym zuzyciem pradu,
co nie jest bez znaczenia dla kieszeni ;) I wazne zeby dobrac klime z lekka
nadwyzka mocy, inaczej bedzie Ci chodzic dzien i noc i nie bedzie efektu.
Jakby co to tu masz przyblizony kalkulator
http://www.desapoland.pl/klima/index.php?klima=kalku
lator

pozdrawiam
Tomek

4. Data: 2006-06-27 15:38:24

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> domu ciężko wytrzymać. Chciałęm zakupić klimatyzator przenośny -
> monoblokowy - ale przeczytałem gdzieś na grupie że są mało efektywne i

monobloki kojarzą mi się głównie z okiennymi. To co jest przenośne to też
monoblok, choć uzywa sie określenia przenośny lub kompaktowy

Co do efektywnosci to są raczej tak samo efektywne jak inne pompy ciepła.
Musisz dobrać moc chłodniczą. I dobrze wyprowadzić rurę. Nie licz na
wypuszczenie jej przez dziurę w otwartym oknie

> raczej głośne i spac przy nich sie nie da. Proszę napiszcie jak to z tym
> jest? Czy jest to prawda? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? A może

głośne muszą być, bo chłodzenie parownika wymaga dość dużego przepływu
powietrza

> zakupić jedynie wentylator do mieszania powietrza?

wentylator to raczej strata kasy podobnie jak klimator - jesli myślisz o
efekcie chłodzenia.

do wyboru masz klimatyzator okienny, kompaktowy i split. najłatwiejszy
montaż to kompakt - nawet przy wykuciu dziury w ścianie. Rowniez jest mało
inwazyjny dla sasiadów. Wygodniejsze jednak są splity. Do okiennego - albo
wielka dziura w ścianie około 60x60 cm albo jakas dzika przeróbka okna.

Co do mocy cieplnej, to moim zdaniem do chłodzenia mieszkania około 45m2
wystarczy 2,5kW. Spece od klimy mówią inaczej a moje doswiadczenie inaczej.
przy załączonym non stop 2,5kW bedziesz miał aż za zimno. Im wieksza moc tym
wieksze urzadzenia i większa siła nawiewu.

Eksploatuję 2,5kW split i jest ok - choc mam spore uzyski ciepła -
(nasłonecznienie, komputery itp)

Więcej na temat splita pod adresem
http://arbiter.pl/galeria/klimatyzacja

Być może skusisz się na takie rozwiązanie . Temperatura w mieszkaniu bez
klimy - 30 stopni. Po 2 godzinach chłodzenia mam 26, natomiast juz po
właczeniu zaczyna byc coraz przyjemniej w mieszkaniu. Przy takich upałach na
zewnatrz przy około 24stopnie w mieszkaniu zaczyna być nieprzyjemnie i za
zimno

5. Data: 2006-06-27 15:41:27

Od: "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mieszkanie na 4 piętrze - nade mną jest tylko dach pokryty papą i nagrzewa
> sie tak że w domu ciężko wytrzymać. Chciałęm zakupić klimatyzator
/ciach/

Podlacze sie do pytania. Czy sa firmy, ktore wypozyczaja klimatyzatory wraz
z de-/montazem. Chodzi o sale weselna wielkosci sredniej sali gimnastycznej
i wypozyczenie na 1 dzien.

IMO wystarcza 1-2 klimatyzatory 1fazowe mocy ok 3kW z obiegiem zamknietym,
zeby troszku 'zlamac' powietrze w razie upalow. Jak na razie znalazlem
firme, ktora potraktowala sprawe zbyt powaznie: klimy 3fazowe 16kW, cenowo
rowniez kosmos :-( Moze ktos pomoze: Rzeszow, Debica
lub Podkarpacie.

Z.

6. Data: 2006-06-27 15:47:51

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl> napisał w
wiadomości > Podlacze sie do pytania. Czy sa

> IMO wystarcza 1-2 klimatyzatory 1fazowe mocy ok 3kW z obiegiem zamknietym,

mocy cieplnej czy elektrycznej?

co to znaczy z obiegiem zamknietym?

> [...]
> firme, ktora potraktowala sprawe zbyt powaznie: klimy 3fazowe 16kW, cenowo
> rowniez kosmos :-( Moze ktos pomoze: Rzeszow, Debica

Lepiej poszukaj innej sali weselnej. Wyjdzie taniej - mowie poważnie

MOcy chłodniczej przy tylu osobach i takiej kubaturze potrzebujesz naprawde
duzo.

7. Data: 2006-06-28 06:15:29

Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> firme, ktora potraktowala sprawe zbyt powaznie: klimy 3fazowe 16kW, cenowo
> rowniez kosmos :-( Moze ktos pomoze: Rzeszow, Debica

3 kw to śmiesznie mało.... może wystarczy na 30m2 i kilka osób

pozdr,
Piotr

8. Data: 2006-06-28 11:05:34

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest? Czy jest to prawda? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? A może
> zakupić jedynie wentylator do mieszania powietrza?

Monoblok-zło konieczne :-)
- hałas
- kłopot z przykrótką rurą wywiewną
Co do efektywności... Są różne klasy energetyczne. Ja kupiłem taki 2,11kW
mocy chłodniczej i efektywności 2,54 (czyli klasa B) i jest dużo lepiej niż
bez niego :-)
kosztował 700zł.
czy da się spać? Jak człowiek baardzo zmęczony... My go mamy w pracy.
Juz za 4 razy tyle mozna zainstalować splita... ;-)
--
___________________________________________MAT______
__

9. Data: 2006-06-28 11:06:40

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3 kw to śmiesznie mało.... może wystarczy na 30m2 i kilka osób

Zgadza się. Na wesele to chyba żart.
--
___________________________________________MAT______
__

10. Data: 2006-06-28 11:48:48

Od: "AWJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak to z tym jest? Czy jest to prawda? Macie jakieś doświadczenia w tym
> temacie? A może zakupić jedynie wentylator do mieszania powietrza?
Ja mam klimatyzację z prawdziwego zdarzenia taką jak tu:
http://www.klimatyzacja.istore.pl/cgi-bin/shop.pl?id
=1661&sid=23450487&pin=19043463219806&mod=03&towar=1
80466&pt=&lang=pl-pln&pdo=01&psz=10993&pcz=
są również słabsze, na mniejszą ilośc m2 i tańsze. Uważam że koszt podobny
do klimatyzatora, a i wygoda i wydajność o niebo lepsza... U mnie chodzi już
ponad rok bezawaryjnie. Pozdrawiam, życząc chłodu AJ

kinkiety- jaka wysokosc
wentylator w WC
Problem ze ścianami
Jaka pralke ladowana od gory warto kupic?
okna drewniane a rolety kasetowe naokienne