Kłopot z szfagrem:-(, bardzo, bardzo długie dla wytrzymałych

21. Data: 2002-09-10 09:57:50

Temat: Re: Kłopot z szfagrem:-(, bardzo, bardzo długie dla wytrzymałych
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to nawet lepiej dla Daniela, jak spotka się z czymś takim i nauczy sam
> reagować. Bo to go _niestety_ nie ominie. Społeczeństwo mamy jakie mamy i
> różnego rodzaju szykanami będzie się spotykał a Ty go zawsze nie obronisz
> więc najwyższa pora żeby on sam uczył się bornić.
> Pewnie, że chciałoby się żeby nie był dyskryminowany (nigdzie) ale to
chyba
> marzenie ściętej głowy ;-(
> Naucz Daniela wyjaśniać co z nim jest bo to mu się na pewno przyda.
>
> No i wyszło na to, że jestem taka sama ch&%*ica jak Twój szwagier :-)))

Ok, a co z dzieckiem adoptowanym, czy można pozwolić by od tak sobie
znienacka wypalił odejdź przybłędo??
W końcu nie piszę tylko o problemie stosunku Jego do Dyzia, ale i do samego
faktu adopcji

Pozdrawiam
Dorunia

22. Data: 2002-09-10 10:05:06

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka wrote:

> [...]
> różnego rodzaju szykanami będzie się spotykał a Ty go zawsze nie obronisz
> więc najwyższa pora żeby on sam uczył się bornić.

MOLNARko, Daniel nie mówi jeszcze "babcia", pewnie jeszcze wiele z tego
co juz słyszy nie rozumie, bo słyszy dopiero od 2 lat. Sadzę, że na
samoobrone przyjdzie czas później, na razie nie ma sie jak bronić.
Jedyne co mógłby zrobic to przylać dokuczajacej kuzyneczce, a takiego
zachowania nie chce go Dorunia uczyć.

Katarzyna

23. Data: 2002-09-10 10:05:11

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> znienacka wypalił odejdź przybłędo??
> W końcu nie piszę tylko o problemie stosunku Jego do Dyzia, ale i do
samego
> faktu adopcji

Po prostu nalezałoby poddać szwagra resocjalizacji zanim kiedykolwiek spotka
was a w szczególności wasze dzieci, ale niestety takiego przymusu u nas
jeszcze nie ma a dobrowolnie się nie zgodzi na pewno

pozdr.Joanna ( chciałabym go kiedyś spotkać :))

24. Data: 2002-09-10 10:05:58

Od: "Oasy" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoJo" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

> pozdr.Joanna ( chciałabym go kiedyś spotkać :))

Nie chciałbym być w jego skórze :)))))))))))))))

Andrzej

25. Data: 2002-09-10 10:09:53

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oasy" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie chciałbym być w jego skórze :)))))))))))))))
>
> Andrzej

i niewątpliwie masz rację, ale zapewniam cię ze chciałbyś przy tym być a
może nawet uczestniczyć :)

pozdr.Joanna
ps.a co z tym postem?

26. Data: 2002-09-10 10:18:41

Od: "Oasy" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i niewątpliwie masz rację, ale zapewniam cię ze chciałbyś przy tym być a
> może nawet uczestniczyć :)
Znając cię nie zaryzykuje w ciemno możliwości uczestnictwa :))))))

Andrzej

27. Data: 2002-09-10 10:22:02

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Znając cię nie zaryzykuje w ciemno możliwości uczestnictwa :))))))

mnie nie znasz, a sadząc z twoich postów to nie uśmiechałbys się do takiego
typa podczas rozmowy twarzą w twarz

pozdr.Joanna

28. Data: 2002-09-10 11:08:48

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał

> Ok, a co z dzieckiem adoptowanym, czy można pozwolić by od tak sobie
> znienacka wypalił odejdź przybłędo??

Nigdy - w końcu jakie ma do tego prawo ?
Chyba jednak lepiej jakbyście unikali z nim kontaktów bo sądzę, że on nie
rozumie jak bardzo Was rani.

> W końcu nie piszę tylko o problemie stosunku Jego do Dyzia, ale i do
samego
> faktu adopcji

Toż ja napisałam na wstępie, że zgadzam się z przedmówcami (a wszyscy
potępiają Twojego szwogra).
A przy okazji poruszyłam problem jego córki i Daniela bo ... i już się nie
będe powtarzać z argumentami ;-)

Doruniu - naucz się asertywność albo zrezygnuj z kontaktów. Facet jest
poniżej krytyki.

Pozdrawiam
MOLNARka

29. Data: 2002-09-10 11:14:25

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Dziurka" <d...@u...edu.pl> napisał

> MOLNARko, Daniel nie mówi jeszcze "babcia", pewnie jeszcze wiele z tego
> co juz słyszy nie rozumie, bo słyszy dopiero od 2 lat.

Naprawdę zdaję sobie z tego sprawę.
Gdyby mówił "babcia" to wołająca za nim dziewczynka (córka szwagra) raczej
nie szykanowałaby go bo po prostu by się jej odwinął i powiedział ładnie
"babcia" czy cokolwiek innego.

> Sadzę, że na
> samoobrone przyjdzie czas później, na razie nie ma sie jak bronić.

Z jednej strony masz rację. Z drugiej - coraz częściej będą się zdarzały
sytuacje, że jakieś dzieci (podwórko, przedszkole, Ikea (jeśli następnym
razem pani opiekunka zachowa się inaczej)) będą za nim coś krzyczeć i mu
dokuczać - taki jest cholerny świat ;-(
Więc może (nie wiem ... tak sobie myślę) lepiej by sie do tego przyzwyczajał
i uczył sam reagować.

> Jedyne co mógłby zrobic to przylać dokuczajacej kuzyneczce, a takiego
> zachowania nie chce go Dorunia uczyć.

A może czasami by sie przydało ? :-)))

Pozdrawiam
MOLNARka

30. Data: 2002-09-10 11:42:53

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Więc może (nie wiem ... tak sobie myślę) lepiej by sie do tego
przyzwyczajał
> i uczył sam reagować.[...]

To jest jedna strona - kiedy Dyzio będzie już umiał się obronić,
musi wiedzieć, że ma do tego prawo i że ludzie, którzy mu
dokuczają, nie mają racji. Że to z nimi jest coś nie tak. I
trzeba dziecku dostarczyć argumentów, żeby umiało powiedzieć
"wiem, że trudno ci zrozumieć moją inność, niektórych rzeczy
jeszcze nie potrafię, ale się staram najlepiej jak mogę, poza
tym niektóre inne rzeczy umiem robić znacznie lepiej". Ale z
drugiej strony moim zdaniem dziecko powinno wiedzieć, że rodzice
stoją za nim murem i jeśli nie potrafi samo sobie poradzić, to
staną w jego obronie i nie pozwolą go krzywdzić.

Poza tym gdyby wujek miał niemiły zwyczaj pałowania ludzi
bejzbolem i zachęcania do tego samego swoich dzieci- posłanie
dziecka na kurs samoobrony to jedno, ale czy przede wszystkim
nie należałoby wujka odizolować?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE