Kołatanie w klatce piersiowej -pomocy

1. Data: 2007-03-03 21:00:18

Temat: Kołatanie w klatce piersiowej -pomocy
Od: "rface" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od jakiegos czasu gdy sie budzę z rana mam bardzo nieprzyjemne uczycie
kołatania w klatce piersiowej (cos jakby motyl latał mi w środku i sie
obijał) wyczuwam tak jakby serce na dłuzszą niz zwykle chwilę stawało.Te
dolegliwosci NIE pojawiaja sie w ciagu dnia a ku wieczorowi znow sie
nasilaja.Czy ktos wie co to jest? i jak z tym walczyć, lub jakiego lekarza
sie udać.
Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

2. Data: 2007-03-03 21:17:23

Temat: Re: Kołatanie w klatce piersiowej -pomocy
Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Mar, 22:00, "rface" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
> dolegliwosci NIE pojawiaja sie w ciagu dnia a ku wieczorowi znow sie
> nasilaja.Czy ktos wie co to jest? i jak z tym walczyć, lub jakiego lekarza

Udać się do kardiologa :)
Zrobić EKG, badanie Holtera (24/h EKG), echo serca.
Można również przed wizytą u kardiologa wykonać badanie poziomu
elektrolitów we krwi, morfologię oraz poziom TSH (ewentualnie FT3 i
FT4), ponieważ dla kardiologa te wyniki są bardzo istotne.
Myślę, że może to być zwykłe wypadanie płatka zastawki, które Ty
akurat odczuwasz w dość przykry sposób, ale może to też być pewien
rodzaj arytmii (jaki i w jakim nasileniu - to lekarz może określić
dopiero po zrobieniu holtera EKG lub przynajmniej samego EKG).
Przyczyn arytmii serca jest wiele, począwszy od błahych (np.
zaburzenia elektrolitowe), a skończywszy na bardziej poważnych, ale
diagnoza należy przecież do kardiologa. Przyczyna może również leżeć
po stronie tarczycy (nawet lekka nadczynność lub niedoczynność może
mieć negatywny wpływ na pracę serca).
Mam nadzieję, że u Ciebie to nic poważnego, niemniej jednak jeśli trwa
to już jakiś czas i jest dokuczliwe, należy skonsultować się z
lekarzem kardiologiem.

Pozdrawiam,
Maja

3. Data: 2007-03-03 21:25:24

Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Mar, 22:00, "rface" <r...@g...pl> wrote:
> /.../

Jeszcze jedno :) Jeśli pijesz dużo kawy i herbaty, powinieneś
przyjmować np.Magne-B6 (ponieważ kawa i herbata wypłukują magnez, a
jego niedobór również może powodować nieznaczną arytmię).
I kontroluj ciśnienie krwi i tętna. Może rano masz spadek (często tak
bywa - to naturalne). Wtedy serce przyspiesza, by "podbić" ciśnienie w
górę. Możesz to odczuwać w taki właśnie nieprzyjemny sposób. Tak więc
jeśli ciśnienie masz niskie, tętno może być wyższe. Zrób sobie
przynajmniej parę takich pomiarów ciśnienia i tętna w momencie tych
dolegliwości, byś mógł przedstawić kardiologowi te informacje. Na
pewno ułatwią mu diagnozę.

Pozdrawiam,
Maja

4. Data: 2007-03-03 21:28:33

Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Mar, 22:25, "Maja" <e...@i...pl> wrote:

> /.../ Może rano masz spadek (często tak
> bywa - to naturalne)

Chodziło mi oczywiście o "spadek ciśnienia" :-)

Pozdrawiam raz jeszcze,
Maja

5. Data: 2007-03-03 23:20:42

Od: "rface" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
On 3 Mar, 22:25, "Maja" <e...@i...pl> wrote:

> /.../ Może rano masz spadek (często tak
> bywa - to naturalne)

Chodziło mi oczywiście o "spadek ciśnienia" :-)

Zasadniczo jestem nadciśnieniowcem -przyjmuje leki tzn prstarium 5mg i
bisocard 5 mg, choc ostatnio nie miałem zbyt wysokiego cisnienia ale leki
musze przyjmowac regularnie bo gdy zapomne lub nie wezme mam zaraz skoki i
jakies wariacje, dodatkowo mam wrodzona wade serca w postaci przerostu lewej
komory (ale bardzo mały przerost)moge napisac ostatnie echo serca tzn z 2005
roku ale tojesli kogos zainteresuje bo tego za duzo.Dodam ze mam troche
nadwagi a ostatnie wyniki tzn morfologie, ob, cholesterol mam dobre,
przyjmuje codziennie 2 tabletki aspargin forte, no i ostatnimi czasy mam
duzo stresów, nerwów i pracuje fizycznie wiec moze to tez ma wpływ.
Dzieki za odpowiedzi.
rface

6. Data: 2007-03-05 00:16:02

Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Mar, 00:20, "rface" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
> musze przyjmowac regularnie bo gdy zapomne lub nie wezme mam zaraz skoki i

O tych lekach nie powinieneś zapominać...

> [...]
> przyjmuje codziennie 2 tabletki aspargin forte, no i ostatnimi czasy mam
> duzo stresów, nerwów i pracuje fizycznie wiec moze to tez ma wpływ.

Stresy, nerwy, praca fizyczna mogą jak najbardziej mieć negatywny
wpływ na Twoje samopoczucie.
Jednak mimo wszystko radziłabym skontrolować serce (holter, echo) i
wybrać się do kardiologa.

Pozdrawiam,
Maja

Trimesan