Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 5

1. Data: 2006-03-17 14:48:14

Temat: Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 5
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Znowu media cytowaly sondaze polityczne
i znowu "najbardziej obiektywnej sondazowni" czyli OBOPu.
Znowu proba manipulacji opinii publicznej?

I znowu PO wygrywa w tych sondazach, tak jak w
prawie wszystkich poprzednich sorandazach OBOPu.

Cytywanie sondazy maja jakis zwiazek ze sprawą Balecerowicza.
Przypuszczam ze podczas ostatniej afery z UniCredito (czy jak mu tam),
Balcerowicz lekko niekorzystnie wypadl (PO straciło) (troche wystraszony),
dlatego teraz nastapił pomocowy kontratak sondazowni
majacych przekonac opinie publiczną co ludzie mają i tym myśleć,
nagiąć "kto w rzeczywistosci wygrywa".

Pozdrawiam,
Duch

2. Data: 2006-03-17 17:40:06

Temat: Re: Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 5
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

O sondazach tu:

http://fakty.interia.pl/news?inf=728924

oraz

http://fakty.interia.pl/news?inf=728855

Duch

3. Data: 2006-03-17 17:49:06

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch<n...@n...com>

> Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
>
> O sondazach tu:
>
> http://fakty.interia.pl/news?inf=728924
[...]

Czy Edgar nie wie, czy tylko udaje, że nie wie, że prawie wszystkie
sondażownie uwzględniają wyłącznie preferencje wyborcze zdecydowanych?

Paff

4. Data: 2006-03-17 23:20:26

Od: "pp" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> Duch<n...@n...com>

> [...]
>
> Czy Edgar nie wie, czy tylko udaje, że nie wie, że prawie wszystkie
> sondażownie uwzględniają wyłącznie preferencje wyborcze zdecydowanych?

A jaki sens mialoby pytac o zdanie tych co twierdza, ze nie pojda zaglosowac
to po pierwsze. A po drugie... hmmm... kolega Gosiewski sugeruje aby wlaczyc
tutaj preferencje niezdecydowanych? Moze od razu ich podciagnac pod PiS po
prostu ;)

pozdr
pp

5. Data: 2006-03-18 08:59:26

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości

Aha, to teraz tak to tłumacza? :Hehe, dobre.
No podobnej zasadzie mozna każdy sondaż wcisnąc.
Dziwne ze ktos ty łyka.

Chociaz to tlumaczenie jest jakby lepsze - wczesniej tlumaczono brakiem
telefonow :)

To ze OBOP to najbardziej tendecyjna sondazownia, to jakos nasze
"niezalezne i obiektywne media" nie bardzo chca zauwazyc.
Oto sondaze wyborcze z drugiej polowy lutego, oczywiscie nigdzie nie
cytowane i
wyklęte przez "gazete ludzi rozumnych" (GW) - sondaże PGB:

http://www.pgb.org.pl/index.php?id=94

- dlaczego uwazam ze akurat tez sondaz jest wiarygodny?
Np. po glosach na Samoobrone - jest 10%. Inne sondazownie
daja jej 5%, co jest bzdurą, bo elektorat SO jest stabilny.
(bzdurą albo manipulacją)

Pozdrawiam,
Duch

6. Data: 2006-03-18 14:06:10

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

pp<p...@U...pl>

[...]
> [...]
> zaglosowac to po pierwsze. A po drugie... hmmm... kolega Gosiewski
> sugeruje aby wlaczyc tutaj preferencje niezdecydowanych? Moze od razu

Taki, że mogą zmienić zdanie, a jakieś poglądy polityczne mogą mieć. Poza
tym w tych 36% są także ci, którzy na wybory chcą pójść, ale nie są
zdecydowani na kogo głosować. PGB, która ma najtrafniejsze sondaże, w jakiś
sposób uwzględnia preferencje wyborcze niezdecydowanych.
Nie wiem, co mętnie sugeruje towarzysz Gosiewski.

Paff

7. Data: 2006-03-18 19:04:20

Od: "pp" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pp<p...@U...pl>
>
> [...]
>
> Taki, że mogą zmienić zdanie, a jakieś poglądy polityczne mogą mieć.

Sugerujesz zeby sila z nich wyciagac te informacje...?

Mozesz przyblizyc w jaki?

pozdro
pp

8. Data: 2006-03-18 19:10:29

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

pp<p...@U...pl>

> Sugerujesz zeby sila z nich wyciagac te informacje...?

Sugeruję, żeby badać np., jak faktycznie głosowali ci, którzy wcześniej
mówili, że nie będą głosować. Albo ci, którzy byli niezdecydowani, na kogo
głosować.

> Poza
>
> Mozesz przyblizyc w jaki?

Nie wiem. Gdybym wiedział, nie napisałbym 'w jakiś sposób'.
Mogę sobie jedynie wyobrażać różne sposoby - np. jeśli wyborca waha się
między PO, a PiS, to określa prawdopodobieństwo zagłosowania na PO jako np.
40%, a na PiS - 60%.

Paff

9. Data: 2006-03-18 19:21:16

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki<s...@l...po>

[....]
> Sugeruję, żeby badać np., jak faktycznie głosowali ci, którzy
> wcześniej mówili, że nie będą głosować. Albo ci, którzy byli
> niezdecydowani, na kogo głosować.

Albo:
- tych, którzy nie chcą iść na wybory, pyta się o preferencje partyjne tak
samo jak tych, którzy chcą na nie iść, i posiada się równocześnie informacje
o tym, jaki jest przeciętnie odsetek tych, którzy deklarują brak udziału w
wyborach, a ostatecznie na nie idą.

Zresztą, metody mogą być pewnie różne. W każdym razie podawanie preferencji
wyborczych wyłącznie osób zdecydowanych tylko pozornie ma sens.

Paff

10. Data: 2006-03-18 22:51:28

Od: "pp" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sugeruję, żeby badać np., jak faktycznie głosowali ci, którzy wcześniej
> mówili, że nie będą głosować. Albo ci, którzy byli niezdecydowani, na kogo
> głosować.

tzn? bo nie bardzo lapie te metodologie

> [...]
> Mogę sobie jedynie wyobrażać różne sposoby - np. jeśli wyborca waha się
> między PO, a PiS, to określa prawdopodobieństwo zagłosowania na PO jako

Z tego co wiem, nawet najwspanialszy i "z poza ukladu" PGB chyba nie stosuje
takiej ekwilibrystyki badawczej

pozdr
pp

[z-Tischner-a] ;)
Kulisy PISuaru waaadzy
Trudne dni
bajka - NTG ale tu tyle o polityce.. :)
Poszukuje namiarów na producentów aparatury psychotechnicznejj