Kolektor sloneczny

1. Data: 2009-03-07 06:02:12

Temat: Kolektor sloneczny
Od: mmak <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcialem sie dowiedziec czegos o kolektorach, czy spelniaja swoja
funkcje z wystarczajaca wydajnoscia i czy zestawy ktore sa na allegro
(ok. 4600 za zestaw) sa warte uwagi

pozdr

2. Data: 2009-03-07 08:10:19

Temat: Re: Kolektor sloneczny
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mmak pisze:
> [...]
>
> Chcialem sie dowiedziec czegos o kolektorach, czy spelniaja swoja
> funkcje z wystarczajaca wydajnoscia i czy zestawy ktore sa na allegro

Jedno co mogę powiedzieć to:
- nie kupuj chińskich bo ich wydajność jest niska i się psują
- kupuj raczej rurowe (bo sa bardziej odporne temp. otoczenia i zbierają
więcej światła)
- podobno w pochmurny dzień, jesienny na wyjściu z solara jest ok 50-60 st.
- z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2
solary) to koszt ok 9000-12000 zł.

GB

3. Data: 2009-03-07 09:01:42

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - podobno w pochmurny dzień, jesienny na wyjściu z solara jest ok 50-60
> st.

ciekawe skąd jest taka temperatura, jak nie ma bezpośredniego
nasłonecznienia a temperatura otoczenia jest o wiele niższa ?

4. Data: 2009-03-07 14:15:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
wychwytywać
> tzw. promieniowanie rozproszone więc są bardziej efektywne niż płaskie
> zwłaszcza w czasie zachmurzenia.Część kolektorów próżniowych dodatkowo ma
> lustro pod każdą rurą. Ale cena próżniowych też jest wyższa. Sam stoję
przed
> zakupem i zdecydowałem się na próżniowe - mój instalator zachwalał
> niemieckie kolektory Solis czy czy coś takiego. Po obejrzeniu certyfikatu
> okazało się że nazywją się Huan cZang hao i coś tam czyli chińczyk. I bądź
> tu mądry które panele faktycznie próżniowe nie są chińczykami. Moze ktos

Viessman - ma całe systemy solarne. Myślę, że najlepsze.

5. Data: 2009-03-07 17:22:40

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja m am rurowe Watt i wczoraj jak było słońce miałem 20stopni w baniaku :)

6. Data: 2009-03-07 18:17:01

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> st.
> - z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2

Liczmy.

Okres 10 letni - tyle wytrzyma zwykła terma i na pewno kolektor.
Okres 20 letni - nieliczne termy i nieliczne kolektory.

Moje zapotrzebowanie na CWU obecnie pokrywa terma zużywająca maksymalnie
4kWh/dobę. 4x0,25 zł II taryfa x365 dni = 365 zł/rok.
Koszt inwestycji 600 zł.

Kolektory - 10000 tys oraz terma jak wyżej na zimę.

Terma okres 10 lat koszt całkowity (bez odsetek utraconych ani inflacji) to
4250
Terma okres 20 lat koszt całkowity to 7900.

Kolektory w obu przypadkach są droższe

Terma - komfort użytkowania idealny, stała temperatura cały rok, całkowity
brak obsługi.
Kolektory - ciepła woda w zależności od pory roku, lansik przed sąsiadami.

Wniosek: kolektory opłacają się w domach, gdzie zużycie ciepłej wody jest
bardzo duże. Wieloosobowe rodziny, przedszkola, stołówki, biura. W małych
domkach się to nie opłaca.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

7. Data: 2009-03-07 18:18:10

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości
> Wniosek: kolektory opłacają się w domach, gdzie zużycie ciepłej wody jest
> bardzo duże. Wieloosobowe rodziny, przedszkola, stołówki, biura. W małych
> domkach się to nie opłaca.

W małych domkach opłaca się terma samoróbka za 300 zł ze starego baniaka
pomalowanego na czarno.

8. Data: 2009-03-07 18:59:34

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Viessman - ma całe systemy solarne. Myślę, że najlepsze.

myśl dalej, napewno najdroższe.

9. Data: 2009-03-07 19:23:13

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje zapotrzebowanie na CWU obecnie pokrywa terma zużywająca maksymalnie
> 4kWh/dobę. 4x0,25 zł II taryfa x365 dni = 365 zł/rok.

Te 0,25 pln za kWh podajesz brutto, czyli z opłatą dystrybucyjną zmienną,
oplatą jakościową i VATem ?
Dla pewności podam cennik
http://www.enionenergia.pl/pl/indywidualny/oferta/of
erta_04/oferta_03
Z której taryfy korzystasz?

Pozdrrr... Reksio

10. Data: 2009-03-07 19:25:11

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Te 0,25 pln za kWh podajesz brutto, czyli z opłatą dystrybucyjną zmienną,
> [...]

Enea, Żary lubuskie.
25 groszy po podwyżce ostatniej. 60 groszy I taryfa, ale terma dobrze trzyma
temperaturę. Włącznik czasowy uruchamia ją tylko w II taryfie.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

solary + co.
Problem z kompaktem WC