Kolenda again

1. Data: 2003-09-10 08:40:19

Temat: Kolenda again
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kupilem dzisiaj kolendre, ktora chce uzyc do zupy z soczewicy. Kolenda
jest w postaci ziarnistej. Wrzuca sie po prostu do potrawy czy trzeba
ja zmielic?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-09-10 09:14:07

Temat: Re: Kolenda again
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla:
> Witam,
>
> Kupilem dzisiaj kolendre, ktora chce uzyc do zupy z soczewicy. Kolenda
> jest w postaci ziarnistej. Wrzuca sie po prostu do potrawy czy trzeba
> ja zmielic?

mi osobiście ziarnista do soczewicy zupełnie nie pasuje, ale jak chcesz
wypróbować, to najlepiej zmoździerzować. Jak nie masz moździerza, to
zmiażdż między łyżkami, też tak robiłem ;-)
Do soczewicy, szczególnie czerwonej, świetnie pasuje zielona kolendra.

Waldek

1. Data: 2003-09-10 10:37:01

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisal(a):

>mi osobiście ziarnista do soczewicy zupełnie nie pasuje,

Dlaczego? Inaczej smakuje niz zielona?

>ale jak chcesz
>wypróbować, to najlepiej zmoździerzować. Jak nie masz moździerza, to
>zmiażdż między łyżkami, też tak robiłem ;-)

O, to tak jak ja miazdzylem tabletki dla mojej corki
'JaNieUmiemPolykacTabletekWCalosci'.

>Do soczewicy, szczególnie czerwonej, świetnie pasuje zielona kolendra.

No wiec ja kombinuje aby podrobic smak, ktory mi przypasowal u Arabow
w zupie z soczewicy. Sugerujesz, ze to byla zielona...?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-09-10 14:38:51

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla:

> Dlaczego? Inaczej smakuje niz zielona?

inaczej, zupełnie inaczej. Zieloną kolendrę lepiej zastąpić nacią
pietruszki.

> O, to tak jak ja miazdzylem tabletki dla mojej corki
> 'JaNieUmiemPolykacTabletekWCalosci'.

> No wiec ja kombinuje aby podrobic smak, ktory mi przypasowal u Arabow
> w zupie z soczewicy. Sugerujesz, ze to byla zielona...?

chyba tak. Przynajmniej w przepisach które posiadam (Kuchnia jak u mamy
w Libanie) jest zielona kolendra.

Waldek

1. Data: 2003-09-10 17:24:40

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisal(a):

>inaczej, zupełnie inaczej. Zieloną kolendrę lepiej zastąpić nacią
>pietruszki.

No nie, to wykluczone. Wolalbym dosypc cyjanku ;--)

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-09-11 07:42:27

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl:
> Zielon? kolendr? lepiej zast?pi? naci?

> wygladaja tak samo, ale smakuje zupelnie inaczej.
> Pewnie jako nowa nie powinnam sie odzywac, ale troche mieszkalam w
> krajach gdzie kolendry uzywa sie na codzien - kraje arabskie i
> latynoskie

a to wiem. Używam i pietruszki i kolendry. Ale jakoś nie wyobrażam sobie
zastąpienia kolendry zielonej kolendrą ziarnistą. Pietruszkę dałbym
tylko dla koloru (oprócz tego do soczewicy pasuje, w tym przypadku
zarówno korzenie jak i odrosty).

Waldek

Jak to uzdatnić?
Obiecane namiary na ksiazke o pierogach