Re: Kompendium Żywienia Optymalnego

From: Eulalka <e...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Kompendium Żywienia Optymalnego
Date: Sun, 19 Oct 2003 19:18:39 +0200

Użytkownik Adamo Il napisał:

> Wystarczy, że stosują głoszone przez różnych
> "nawiedzonych" sposoby żywienia pozbawione najważniejszych dla organizmu
> ludzkiego produktów pochodzenia zwierzęcego, a więc tłuszczu i bialka
> zwierzęcego.
> "
> więc w tym poście jeśli ktokolwiek kogokolwiek atakuje, to nie ja aczkolwiek
> mógłbym to zrobić, i napisać, że wiele osób piszących na tej grupie i
> propagujących DO to są ludzie nawiedzeni, bo tak uważam. Ale dopiero teraz to
> napisałem.

Jeżeli nawiedzenie = przekonanie o słuszności własnych poglądów, to
owszem. Ale w mniejszym, czy większym stopniu wszystcy jesteśmy
nawiedzeni. Faktycznie może niepotrzebnie użyła tego "nieszczęsnego"
slowa. Każdy ma prawo do swoich wyborów - jeden je mięso a inny jest wege.

> myślę, że porównanie nie jest trafne, aczkolwiek ideologia faktycznie jakaś w
> DO występuje:)

Nie chodzi o ideologię, ale o ową "większość", która musi mieć rację.
Musisz jeść mięso, bo większość uważa, że to jest ok. Musisz jeść owoce,
bo... musisz...

> Sam się zainteresowałem DO i gdyby nie przesycone właśnie brakiem
> elementarnej wiedzy (poza cytowaniem artyk. i fragmentów książek bez
> dogłębnego zrozumienia) naciąganie wielu elementów i faktów przez osoby
> wybitnie "nawiedzone" nie wiem czy bym się nie zdecydował na eksperyment z DO.

Te osoby są poprostu przekonane o słuszności swoich racji. Poza tym są
lekarze, stosujący DO - chcesz faktów? Zadzwoń i zapytaj.

> Poprostu sam jestem ciekaw zachowania swojego organizmu przy tak radykalnej
> zmianie diety, a ponieważ jestem w pełni zdrów to szczególnego gwałtownego
> pogorszenia zdrowia z powodu jakiejkolwiek zmiany diety się nie spodziewam.
> ALE posty osób takich jak Krystyna*opty skutecznie mnie zniechęciły.

MNie też troche przeraził.... ale przynajmniej jest szczera - nia mówi,
że będzie słodko.

> Moje wrażenie jest takie, że osoby stosujące DO atakują "niewiernych" i
> próbują "nawracać" a nie odwrotnie.

A ja nie zauważyłam, by atakowały. Ślepa jestem? Póki co zauważyłam, że
odpierają ataki, ale - bądźmy szczerzy - jeżeli ktoś jest na anty nie
przyjmie żadnych argumentów. Poza tym grupa dyskusyjna nie jest
gabinetem lekarskim, chcesz wiedzieć jak to może wpłynąć na ciebie - idź
do lekarza. Zrobi badania, wypowie się - zdecydujesz.

Wcale bym się nie czepiała, ale te rozgrywki niewiele wnoszą. Może się
ostatnio nudzicie? Gdybym nie była z natury tak namolna i upierdliwa w
zdobywaniu informacji dawno bym stąd zwiała. Nikomu by się nie chciało
czytać waszych kłótni, próbując zdobyć potrzebne informacje. To poprostu
zniechęca.

Eulalka