Komunikat dla ludnosci tubylczej.

131. Data: 2010-05-14 16:33:52

Temat: Re: Komunikat dla ludnosci tubylczej.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 May 2010 13:35:05 +0200, Stalker napisał(a):

> Aż strach się bać, że o zadumie nie wspomnę :-)
>
> Stalker

Miło, że doszliśmy do konsensusu.

132. Data: 2010-05-14 16:41:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 May 2010 14:51:54 +0200, Druch napisał(a):

> Pojemna! Zebys wiedział!!!
>
> TAK POJEMNA ze korzystajac z tej cechy,
> Dawkins, Ty, Ja, potrafimy snuc rozne teorie.
>
> np. ze nie mamy wolnej woli!

Dobre!
:-D

133. Data: 2010-05-14 16:44:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 May 2010 14:58:54 +0200, Druch napisał(a):

> A tu na grupie pojawia sie jakis frajer, Druch,
> ktory pokazuje luke w rozumowaniu Dawkinsa.
> I potrafi to jako-tako udowodnic!
>
> Przeciez to niemozliwe zeby jakis frajer Druch z grupy
> dysksyjnej mial racje nad teoria swiatlego i
> sprzedajacego tysiace ksiazek Dawkinsa!
>
> Dziwne co?

:-D

134. Data: 2010-05-14 17:20:40

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
>W Usenecie Chiron <c...@o...eu> tak oto plecie:

sak--małpa--człowiek).

> Przepraszam, że się wtrancam, ale czy małpa nie jest już ssakiem?

Jednakże- także zarówno też- w żadnym bądź razie nie należy do mojej
rodziny. A w Twojej- ktoś był małpą?
:-)

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

135. Data: 2010-05-14 17:22:48

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

sak--małpa--

> Nie mówiąc o człowieku. Żesz, nie zauważyłam...
> To (pytanie do Chirona) który to jest ten ssak wyewoluowany w małpę?

Napisałem:
...ssak, dalej- małpa- jako że darwiniści zwykli uważać, że to też ssak, ale
taki trochę lepszy. No a człowiek- też przecież ssak- ale niby najlepszy.
Dal ścisłości powinienem napisać: "ssaki niższe"--małpy--ludzie

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

136. Data: 2010-05-17 09:16:16

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dobre!

Dawkinins jest dosc ciekawy, jako zjawisko.
Sporo ludzi szuka w tym oparcia, nie zdajac sobie
sprawy ze to nie jest do konca uczciwe.

Sila Dawkinsa polega na tym, ze -jak powiedzial Stalker-
"pojawily sie pseudologiczne teorie ktore Dawkins
dawno obalił".
Wiec wyglada na to ze Dawkins sprawia wrazenie
kogos kto ma spojna teorie, "lepsza od innych" i
przez to staje sie bezpieczna przystania dla ludzi
ktorzy potrzebuja tozsamosci w tym wspolczesnym swiecie.

Problem pojawia sie wtedy gdy zwolennika Dawkinsa
pytam o rzecz podstawowa, jaka jest istnienie wolnej woli.
Juz to zasadnicze pytanie wprawia w zaklopotanie
(Dawkins twierdzi ze nie ma wolnej woli).

---
Natomiast Dawkins jest korzystny. Po prostu to kolejna proba
zrozumienia tego swiata. Proba intelektualnego zrozumienia
tego kim jestesmy. A to mozna osiagnac m.in. poprzez polemike
z tezami Dawkinsa. Od razu uprzedzam ze to trudne,
poniewaz Dakins stosuje szczwane techniki.
np. mowi: ludzie nie maja wolnej woli a wszystko to urojenia.
Natomiast SAMEMU SOBIE juz tych urojen oczywiscie nie przypisuje,
tylko stawia sie w pozycji wszechwiedzacego.

Pozdrawiam,
Druch

137. Data: 2010-05-17 09:50:24

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druch wrote:

> [...]
> z tezami Dawkinsa. Od razu uprzedzam ze to trudne,
> poniewaz Dakins stosuje szczwane techniki.

Nooooo.... np. logikę :-)

> np. mowi: ludzie nie maja wolnej woli a wszystko to urojenia.
> Natomiast SAMEMU SOBIE juz tych urojen oczywiscie nie przypisuje,
> tylko stawia sie w pozycji wszechwiedzacego.

Duchu ponieważ jak widzę znajomość tematu nie komplikuje Ci twórczosci,
a i logika... znaczy muzyka Ci w tańcu nie przeszkadza, to ja Cie muszę
ostrzec :-)

Chodzą plotki, że są na Ciebie różne doniesienia. Może być Duchu, że
będzie za Tobą list gończy...

Otóż do prokuratora zgłosiła sie niejaka Logika i zeznała, że ją
wielokrotnie gwałciłeś* i to w dodatku ze szczególnym okrucieństwem :-)
Ale żeby tylko tyle.

Później zeznania złożyła pani Erystyka, że ją bezwstydnie wykorzystałeś,
a później porzuciłeś, brzemienną w fałszywe wnioski, a poparła ją
Dyskusja, bo podobno ją też oszukałeś stosując wobec niej różne chwyty,
tym razem podobno do spółki ze znanym w pewnych kręgach Sofizmatem...

A w kolejce przed prokuraturą czeka jeszcze niejaki Sens, że mu
naubliżałeś i Rozsądek, który podobno jeszcze niedawno był zdrowy, a po
tym jak Cię spotkał to się teraz dziwnie czuje...

* Trzeba uczciwie przyznać, że logika sama nie wie czy pogwałcileś ja,
czy też jej prawa, może wizja lokalna cos wyjaśni :-)

Stalker, prokurator :-D

138. Data: 2010-05-17 10:05:43

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

> [...]
>
> * Trzeba uczciwie przyznać, że logika sama nie wie czy pogwałcileś ja,
> czy też jej prawa, może wizja lokalna cos wyjaśni :-)

No masz i jeszcze Fakt przyszedł ze skargą, że go bezprawnie naginałeś :-)

139. Data: 2010-05-17 10:22:51

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Duchu ponieważ jak widzę znajomość tematu nie komplikuje Ci twórczosci,
> a i logika... znaczy muzyka Ci w tańcu nie przeszkadza, to ja Cie muszę
> ostrzec :-)

Widze ironie - czy nie zbyt brutalnie odkrylem rzeczywistosc?

Jeszcze o Dawkinsie, bo oprocz korzystnego jego wplywu,
mianowicie podjecia polemiki, widze niekorzystny.
Cos takiego jak fundamentalim ateistyczny.
Sporo z jego argumentacji zawieraja jakies silne emocjonalne argumentacje,
typu "zwalczanie religii", zwalczanie pogladow innych.
Zamiast swobodnej polemiki pojawia sie rodzaj emocjonalnej zlosci.
Ta zlosc powoduje forsowanie swoich pogladow,
a _przycmiewa_ prawdziwa argumentacje i polemike.

np. gdy dyskutuję z Toba, z gory zarzucasz mi ze np. ze bez Boga wolna wola
znika.
Mam wrazenie ze powtarzasz jakies tezy z "obozu Dawkinsa", jakby bezwiednie,
z gory rzekomo znajac moje poglady (bo jestem po przeciwnej stronie),
dodatkowo _bez_zrozumienie_istoty_problemu_.

I nagle okazalo sie ze ja tak wcale nie uwarzam co mi "zarzuciełes".

Dalej - proste pytanie ktore zadalem o istnienie wolnej woli - juz
jaky wprowadzilo Cie w zaklopotanie.

Wiec pytam: jaki zrozumienie swiata dostarcza swoim wyznawcom Dawkins,
skoro nie potrafia oni odpowiedziec na fundamentalne pytanie o wolnej woli,
oraz szufladkuja rozmowców, z gory wiedzac "co oni sadza" i z gory
ustalajac linie krytyki?

To mi wyglada raczej na delikatny fundamentalizm niz na swobodna polemike.

I teraz moja teza, dosc smiala, o istnieniu Dawkinsa i jego zwolennikow.
W swiecie w ktorym panuje spory sum informacyjny, ludzie potrzebuja oparcia
swiatopogladowego np. chca wiedziec skad pochodza. Dawkins dostarcza
gotowe rozwiazania, "w pakietach", ktore dodatkowo maja "naukowe podstawy".
Rownoczesnie daje sie wrazenie ze jego odbiorcy to elita, w przeciwienstwie
do
pozostalych pseudonaukowych Druchów.

I tak tworzy sie hermetyczna swiatopogladowa grupa
z lekkim zabarwienien fundamentalizu.
Ze swoimi "wrogami", ktorzy "wiadomo co twierdzą".

Pozdrawiam,
Druch

140. Data: 2010-05-17 10:30:24

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stalker napisał(a):

> No masz i jeszcze Fakt przyszed� ze skarg�, �e go bezprawnie nagina�e�
:-)

Dlaczego logika D. to wiara metafizyczna, napewno obrażono logikę, czy
metafizykę
dogmatyczną????.....................................

.....Ateizm w tym wypadku to, z punktu widzenia nauki lub filozofii,
wiara w nieistnienie Boga. "Wierzę, że Boga nie ma" -- to swoiste
credo ateisty drugiego rodzaju. Jest to analogiczne poznawczo do
wyznania osoby wierzącej: "Wierzę, że Bóg istnieje", oba te przeciwne
sobie poglądy opierają się bowiem na wierze, nie zaś na sprawdzalnym
budulcu poglądów naukowych. Oba są naukowo niesprawdzalne i oba
jednakowo uprawnione z punktu widzenia prawa człowieka do wolności
poglądów.Ateizm tego typu jest właściwy ludziom, którzy nie posługują
się bogatą wiedzą naukową i naukową metodologią. Ich ateistyczna wiara
zbudowana jest albo na treściach wychowawczych wpajanych
oddzieciństwa przez rodziców i wychowawców, treściach przyjmowanych
naturalnie przez dziecko jako prawdy oczywiste, nie wymagające żadnego
sprawdzania; albo na najprostszych pozanaukowych spostrzeżeniach i
refleksjach osobistych również naukowo nie kontrolowanych -- albo na
obu tych rodzajach źródeł. Ateizm trzeciego typu ma wyraźne ambicje
naukowe i.....................

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,4781

........................... Nurtuje mnie wszakże pytanie, w jakim
stopniu współcześni katoliccy apostołowie dialogu zdołają ukształtować
w jego duchu polską katolicką kulturę intelektualną i moralną i jak
ustosunkują się do ateizmu,który wprawdzie w Polsce obecnie nie ma
pełnych praw obywatelstwa,lecz przecież istnieje. Istnieją wszak
ludzie na różne sposoby niewierzący, czyli ateiści któregoś z
wymienionych wyżej rodzajów,lecz raczej milczą zażenowani lub
zastraszeni, pochowani po "kątachRzeczypospolitej". (Pewien Francuz --
niestety nie pamiętam nazwiska --zapytał niedawno retorycznie,czy
Polacy mogą być chrześcijanamii orzekł, że nie, ponieważ są już
katolikami.W tym paradoksalnym na poły i złośliwym stwierdzeniu kryje
się jednak ważne spostrzeżenie:"chrześcijanie", zdaniem tego autora,
to ci, którzy są zdolni do dialogu i tolerancji, "katolicy" zaś,
zwłaszcza polscy, tego nie potrafią i nie chcą.

http://groups.google.pl/group/pl.soc.religia/browse_
thread/thread/15a7d9c781cb2e3b/7416aee31ff6d862

Komunikat dla ludnosci tubylczej
Komunikat dla ludnosci tubylczej
PO CZTERECH LATACH
LICENCJA NA BLEBLANIE...