Kondycja i wydolność.

1. Data: 2007-10-04 13:22:30

Temat: Kondycja i wydolność.
Od: "DM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyjmijmy ze dwie osoby pokonuja truchtem 3 km z ta sama predkoscia , nikt
z nich nie pali ale jedna spociła sie bardziej od drugiej skad taka roznica
od czego to zalezy ? Waga i wzrost jest rozna ale wiek taki sam (ogolnie
oboje szczupli)

2. Data: 2007-10-04 15:45:46

Temat: Re: Kondycja i wydolność.
Od: "andrew00" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

samo pocenie sie to chyba od wielu czyników zależy... ja jako ex sportowiec
pamiętam ze z tym poceniem to różnie było... a moze ci chodzi nie o sam pot
tylko jako taka kondycje? bo jeślo tak to bardzo istotne są wrodzone
predyspozycje... tryb zycia odżywianie tyle tego jest że miejsca by zabrakło
:)

3. Data: 2007-10-04 17:58:51

Od: darked <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 4, 2:22 pm, "DM" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
> od czego to zalezy ? Waga i wzrost jest rozna ale wiek taki sam (ogolnie

Genetyki i paradoksalnie wytrenowania: wytrenowani poca sie BARDZIEJ!

Journal of Applied Physiology, Vol 51, Issue 6 1526-1532, 1981
Effect of physical training on exercise-induced sweating in women
T. Araki, K. Matsushita, K. Umeno, A. Tsujino and Y. Toda

"Sweating was initiated more rapidly in the trained group than in the
untrained
group. The trained group working at a load of 981 kgm.min-1 exhibited
progressive decrease in sweat rate. This was not observed at a work
load of 483
kgm.min-1. Hidromeiosis was rarely seen in the untrained group.
However, in the
untrained women who underwent 60 days of physical training, initiation
of
sweating occurred more quickly and hidromeiosis was observed. It was
concluded
that previous physical training improved women's capacity for useful
sweating
during exercise in a hot environment."

Journal of Applied Physiology, Vol 65, Issue 2 811-814,1988
Effect of physical training on peripheral sweat production
M. J. Buono and N. T. Sjoholm
"The above two findings would suggest that physical training improves
the
secretory activity of the human sweat gland. Such a result supports
previous
findings that have suggested that the potentiation in sweating seen
after
training is achieved via a peripheral mechanism. In addition, several
gender-related differences were found in the sudorific response of men
and
women. Specifically, women have a significantly greater sweat gland
density,
whereas men have a greater sweat production per gland."

Effects of menstrual cycle and physical training on heat loss
dynamic exercise at moderate intensity in a temperate environment
Tomoko Kuwahara,1 Yoshimitsu Inoue,2 Miyako Abe,2 Yuki Sato,2 and
Narihiko Kondo1
Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol 288: R1347-R1353, 2005.
"The sweating rate and cutaneous blood flow were significantly higher
in group
T<rained> than in group U, regardless of menstrual phase or body site.
Tes
threshold for heat loss responses was significantly lower and
sensitivity of
heat loss responses was significantly greater in group T than in group
U"

4. Data: 2007-10-04 21:22:45

Od: Solaris <s...@b...inspired> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Oct 2007 15:22:30 +0200, jakże pięknego
"DM" <m...@w...pl> wystukał co zawarte poniżej:

[...]

Moim zdaniem zależy od ilości wody w organizmie. ;-)

--
Home: admin.idns.pl
Linux registered user: 408584

Nagła zmiana słonego smaku
antybiotyk po chirurgicznym usunieciu zebow zatrzymanych
Pulmicort a encorton
,,,,4 latek po zapaleniu płuc- specjalne traktowanie??
Bolący brzuch, powiększony organ? Co to może być?