Re: Koniec z zażywaniem lekarstw.

From: LeoTar Gnostyk <l...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Koniec z zażywaniem lekarstw.
Date: Sun, 24 Feb 2019 12:44:46 +0100
<pdhg21$bc0$1@node2.news.atman.pl> <pg72vr$8ja$1@node1.news.atman.pl>
<q49lub$kpa$1@node1.news.atman.pl> <q49mik$llh$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<q4mr4o$ge7$1@node2.news.atman.pl> <q4mvfq$km2$1@node2.news.atman.pl>
<q4n1dq$mfo$1@node2.news.atman.pl> <q4pjoo$2lb$1@node2.news.atman.pl>
<q4qu41$8bi$1@node1.news.atman.pl> <q4scf9$kr1$1@node2.news.atman.pl>

Ilona pisze:

> Niezmiennie polecam Siergieja Niołajewicza :)
> https://docer.pl/doc/xx111
> https://docer.pl/doc/xn8c155
>
> Niejednokrotnie po lekturze, choćby pierwszej części, pojawia się u
> wielu czytelników zupełnie nowe postrzeganie rzeczywistości, prawie, jak
> po grzybkach.
> Jestem przekonany, że tezy, które przedstawiłeś powyżej, zobaczysz w
> jeszcze innej, perspektywie. Może, nawet uznasz, że istnieją one już od
> zawsze, choć w nieco innej, niejawnej formie?

Wysłuchałem kilku kilkuminutowych filmików nakręconych przez Pana
Łazariewa i odniosłem wrażenie, że pozuje on raczej na czarownika a w
kluczowych momentach przestaje być racjonalistą, ponieważ zaczyna
objaśniać zjawiska za pomocą nowomowy (neologizmów). Ja zaś jestem
racjonalistą i nie rozbudowuję systemu nowo-pojęć lecz gzie tylko mogę
stosuję brzytwę Ockhama. Dlatego w moim systemie wiedzy jest tylko jedna
przyczyna zła (chociaż kształtująca się przez długi okres wychowania
dziecka) natomiast w systemie Łazariewa tych przyczyn jest wiele. Moją
przyczynę można usunąć trwale zmieniając paradygmat wychowawczy, a co za
tym idzie i system wychowawczy, natomiast w systemie Łazariew nie mówi
się o trwałym usunięciu przyczyny zła lecz o konieczności powtarzania i
stosowania (trwale) psychoterapii. Czy chodzi zatem o trwałe wyleczenie
ludzi z syndromu zła, czy też o naganianie klientów psychoterapeutom i
psychiatrom?

LeoTar Gnostyk
http://leotar.eu/ - ocenzurowana