Re: Konieczność cierpienia

From: Lebowski <lebowski@*****.net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Konieczność cierpienia
Date: Sat, 19 Feb 2011 19:09:48 +0100

W dniu 2011-02-19 18:35, Hanka pisze:

> Ale ze co?
> Wyraznie powiedzial, ze TYLKO cierpienie
> stanowi przepustke do Domu Ojca, czy tez
> Krolestwa Niebieskiego?

> Prosze o cytat na temat.

> Jak wyzej.

Cytat? Cale odkupienie Jezusa poprzez poswiecenie sie to jedno wielkie
pasmo cierpienia.

> Co znaczy _wystarczajaco kocha_ ?
> Ze wystarczajaco cierpial / cierpi?

Chyba zarty sobie robisz.
Oczekujesz jednej i krotkiej odpowiedzi: to jest 'cierpienie
wystarczajace' czy to jest 'wystarczajace kochanie Boga', gdy tymczasem
nawet jakby taka byla, to bys ja pewnie odrzucila z braku zrozumienia
lub uwierzenia.
Cale Pismo posiada az nadto wystarczajacy zasob informacji, aby ta
odpowiedz precyzyjnie znalezc.
Gdyby porownac owe 'wystarczajce cierpienie' do np. czerownej kuli na
dnie pudelka z roznymi brylami i roznymi kolorami, to Pismo stanowi
instrukcje jak wybrac ta czerwona kule, przy czym po kolei wyjasnia
takze wszystkie pozostale bryly i kolory.
A wiec tlumaczy, ze np. to jest niebieski szescian, ktory nie jest
czerwona kula, a to zielony walec, ktory nie jest czerwona kula
jednoczesnie krok po kroku tlumaczac co ta czerwona kula jest i jak ona
wyglada.
Kiedy przeczytasz cala instrukcje, to nie bedziesz miala watpliwosc, co
to jest czerwona kula i jak ja wybrac z wlasnej i nieprzymuszonej woli,
a wiec bedziesz mogla ja wtedy wybrac.
Bez znajomoasci tej instrukcji co najwyzej zaslyszysz, ze jest jakas
czerwona kula + milion spekulacji na jej temat.
Oczekiwanie zatem ode mnie odpowiedzi czym jest 'wystarczajace
cierpienienie', w ktorego obliczu mozliwe jest wykazaniem sie
'wystarczajacej milosci do Boga' bez chociazby minimum tego calego
backgroundu jest irracjonalne w warunkach usenetu.
Nie chodzilas nigdy na religie ani nie czytalas nigdy Pisma Swietego?