Re: Konieczność cierpienia

Data: 2011-02-20 21:45:03
Temat: Re: Konieczność cierpienia
Od: Ja <7...@m...pl>

baranek napisał(a):

> Trochę inaczej zapytałeś: czy moja inteligencja pozwala mi stwierdzić,
> że trzeba być upośledzonym intelektualnie, by wierzyć w tę doktrynę.
>
> I na to Ci odpowiedziałem.
>
> Teraz pytasz, czy to bzdura. Używasz mocnych słów. Powiedziałbym, że
> nauka chrześcijańska czy katolicka wyjęła te słowa o krzyżu z kontekstu
> i zbudowała na nich pewną ideę, nadmiernie generalizując. Początkowo,
> tak jak to mamy przedstawione w Ewangeliach, słowa te Jezus wypowiedział
> w momencie, gdy jako realne jawi się niebezpieczeństwo Jego śmierci oraz
> [...]

Chodzi o prawdę, że jeśli mówisz prawdę to idziesz drogą Jezusa, a
prawda boli, wolą ludzie sobie i innym kłamać , wchodzić w układy,
podlizywać itd. Jezus zranił kapłanów prawdą i wiedział że za to go
zabiją, więc ten co idzie prawdą a nie układami będzie przez układy
niszczony. To droga nie tyle cierpienia ale godności. Czyli gdy
komunista ciebie torturuje, to odpowiedź będzie- komunizm to zło.
Jeśli się ugniesz to stracisz godność, prawdę, siebie. Biblia jest
pisana symbolami, bo ludzie kiedyś myśleli symbolicznie, a teraz
ludzie myślą faktograficznie i myślą że opowieść to fakty a nie
symbole głębszego przekazu. Poza tym kk nic nie ma wspólnego z
Chrystusem, jest zaprzeczeniem Chrześcijaństwa.