Konieczność cierpienia

161. Data: 2011-02-21 09:53:43

Temat: Re: Konieczność cierpienia
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ijs0ni$2o78$1@news.mm.pl...
> Powtarzam: katolicka interpretacja tego cytatu jako "krzyż = cierpienie"
> jest wewnętrznie sprzeczna i [choćby z uwagi tylko na to] nieprawdziwa.

Moim zdaniem nie jest sprzeczna, jaka jest Twoja interpretacja tej
wypowiedzi, zwłaszcza w szerszym kontekście w którym wystąpiła?

162. Data: 2011-02-21 11:44:44

Temat: Re: Konieczno?? cierpienia
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wykluczam, że się mylę co do ciebie i pozostaniesz globem
niereformowalnym, który czyta w internecie wiele, ale rozumie
z tego to co chce i jak chce.

--
CB

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

[...]

163. Data: 2011-02-21 12:42:50

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli nie spodziewasz się, nie czujesz, a nawet nie masz zdolności
by zrozumieć, że jest sprzeczna, to jakim "aparatem" chciałbyś
zweryfikować moją ew. odpowiedź..?

Niech zgadnę: jajami większymi od mózgu?

--
CB

164. Data: 2011-02-21 12:50:47

Od: "Trzy Wymiona [,][,][,]" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał

> [...]
> by zrozumieć, że jest sprzeczna, to jakim "aparatem" chciałbyś
> zweryfikować moją ew. odpowiedź..?
>
> Niech zgadnę: jajami większymi od mózgu?

Brat, a próbowałeś kiedyś postawić w wątpliwość
swoją ulubioną Teorię ?
:o/

zdar
juda.~

165. Data: 2011-02-21 13:21:44

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę, zmierz się z tym:
Ap 1:5
Ap 2:10
Ap 2:13
Ap 3:14
Ap 15:3
Ap 17:14
Ap 19:11

i BTW Ap 21:8

166. Data: 2011-02-21 16:14:55

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli Wierność.

Jezus wybrał wierność (a nie cierpienie) i o tym mówił
w tak specyficzny, obrazowy i zawoalowany sposób.
Wierność Ojcu, oczywiście.

Dlaczego zatem mówiąc o wierności użył sformułowania
"weź krzyż... itd", "noś krzyż... itd", "idź z krzyżem... itd"?
IMHO bo to brzmi mocniej, oraz przede wszystkim...
dla żartu.

Czasem zdarza się, że podpuszcza się kogoś sprawdzając
jednocześnie czy czy da się nabrać (czy jest głupkiem),
czy nie... dla żartu.
Jezus w wypowiedziach ewangelicznych jest niezrównany
IMHO w tego typu "pułapkach słownych"...
no i ewidentnie po prostu żartuje sobie z potencjalnych
czytających IMHO.

Tak wygląda "moja interpretacja" tego o co pytałeś.

I jak? Dobra jest? Dobra? ;)

--
CB

167. Data: 2011-02-21 16:24:11

Od: "3W |._" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

> [...]
> no i ewidentnie po prostu żartuje sobie z potencjalnych
> czytających IMHO.
>

> Tak wygląda "moja interpretacja" tego o co pytałeś.

moim zdaniem jest całkiem niezła...,
a początek nawet bardziej niż całkiem.
Jest bycza :o)

Poza tym ciekawe, z jakiego słowa tłumaczono
ten "krzyż", bo przecież Jezus jeszcze nie został
ukrzyżowany, tak ?

:o/

zdar
juda.~

168. Data: 2011-02-21 16:25:23

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ap 1:5
"i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego, Pierworodnego umarłych i Władcy
królów ziemi. Temu, który nas miłuje i który przez swą krew uwolnił nas od
naszych grzechów" - Jezus uwalnia od grzechów, to samo jest chyba w listach
świętego Pawła.

> Ap 2:10
> Ap 2:13
Listy do kościółów

> Ap 3:14
W szerszymn kontekście:
(13) Kto ma uszy, niechaj posłyszy, co mówi Duch do Kościołów. (14)
Aniołowi Kościoła w Laodycei napisz: To mówi Amen, Świadek wierny i
prawdomówny, Początek stworzenia Bożego: (15) Znam twoje czyny, że ani
zimny, ani gorący nie jesteś. Obyś był zimny albo gorący! (16) A tak, skoro
jesteś letni i ani gorący, ani zimny, chcę cię wyrzucić z mych ust. (17) Ty
bowiem mówisz: Jestem bogaty, i wzbogaciłem się, i niczego mi nie potrzeba,
a nie wiesz, że to ty jesteś nieszczęsny i godzien litości, i biedny i
ślepy, i nagi. (18) Radzę ci kupić u mnie złota w ogniu oczyszczonego, abyś
się wzbogacił, i białe szaty, abyś się oblókł, a nie ujawniła się haniebna
twa nagość, i balsamu do namaszczenia twych oczu, byś widział. (19) Ja
wszystkich, których kocham, karcę i ćwiczę. Bądź więc gorliwy i nawróć się!
(20) Oto stoję u drzwi i kołaczę: jeśli kto posłyszy mój głos i drzwi
otworzy, wejdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze Mną. (21) Zwycięzcy
dam zasiąść ze Mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem z mym
Ojcem na Jego tronie. (22) Kto ma uszy, niechaj posłyszy, co mówi Duch do
Kościołów.

> Ap 15:3
(3) A taką śpiewają pieśń Mojżesza, sługi Bożego, i pieśń Baranka: Dzieła
Twoje są wielkie i godne podziwu, Panie, Boże wszechwładny! Sprawiedliwe i
wierne są Twoje drogi, o Królu narodów!
A co chodzi że pokazujesz te wersety?

> Ap 17:14
(14) Ci będą walczyć z Barankiem, a Baranek ich zwycięży, bo Panem jest
panów i Królem królów - a także ci, co z Nim są: powołani, wybrani i wierni.
Baranek - Chrystus

> Ap 19:11
(14) Ci będą walczyć z Barankiem, a Baranek ich zwycięży, bo Panem jest
panów i Królem królów - a także ci, co z Nim są: powołani, wybrani i wierni.
chodzi o Słowo Boga

> i BTW Ap 21:8
(8) A dla tchórzów, niewiernych, obmierzłych, zabójców, rozpustników,
guślarzy, bałwochwalców i wszelakich kłamców: udział w jeziorze gorejącym
ogniem i siarką. To jest śmierć druga.

Moje ulubione to:
(3) I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi:
i zamieszka wraz z nimi, i będą oni jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi.
(4) I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już odtąd nie będzie. Ani
żałoby, ni krzyku, ni trudu już /odtąd/ nie będzie, bo pierwsze rzeczy
przeminęły.

169. Data: 2011-02-21 16:38:36

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałem wyraźnie o co chodzi, bo sam byś na to nie wpadł...
za boga katolickiego. ;)

170. Data: 2011-02-21 16:47:06

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

... do końca, niepokonana nawet w obliczu śmierci.

Czyli po prostu: Wierność.

--
CB

> Czyli Wierność.