Re: Konsekwencje...

From: werther <n...@m...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Konsekwencje...
Date: Wed, 14 May 2008 12:49:56 +0200

Vilar wrote:

> Co mnie prywatnie boli w tej całej dyskusji o aborcji:
>
> 1. Fakt, ze większość działa na zasadach "Tak ma być, bo ja tak myślę" i
> "Skoro ja tak myślę, to tak ma być". Rzadko kto tak naprawdę chce poznać
> argumenty drugiej strony, a już szczególnie samych zainteresowanych (tu
> jedna uwaga: czyli właściwie potencjalnych matek, bo trudno poznać
> argumenty płodu/dziecka).

Myślę, że jedynym zasadnym argumentem jest konstytucyjnie zagwarantowane
prawo do życia dla poczętego dziecka, które ,,korzystając'' z organizmu
matki jest przecież zarówno biologicznie, jak i metafizycznie oddzielnym
istnieniem.

> 2. Że "uchroniwszy" płód/ dziecko przed zbrodniczymi zakusami wyrodnych
> matek (tak, tak erystyka w działaniu) nikt dalej się już nimi nie zajmuje.
> A każdy z nas wie jaka jest rzeczywistość.

Zgadza się, ale to wina polskiego systemu prawnego, który maksymalnie
utrudnia adopcję.

[...]

> 3. Że w sumie nie ma miejsc, gdzie kobieta mogła by pójść i porozmawiać
> (np. z psychologiem) o 'problemie' i decyzji, przed którą stoi.

Mylisz się, w samym Poznaniu znam przynajmniej dwa takie miejsca.

Skoro już jesteśmy przy psychologach, to podam lekki offtop: uważam, że te
wszystkie przedaborcyjne wymagania (bodajże w Niemczech), co do
konieczności zasięgnięcia opinii psychologa służą tylko kolejnemu
piłatowemu ,,umyciu rąk'' i rozmywaniu odpowiedzialności przez ustawodawców
(a zatem i ich wyborców), którzy czyszczą tym sobie zagnojone sumienia.

> Wyłania się taki obraz, że większość chroni swoje sumienia opowiadając się
> po stronie ochrony płodu/ dziecka, ale rzadko kto stawia czoła
> konsekwencjom swoich decyzji. A przecież tu właśnie o te konsekwencje
> chodzi. A kobiety zostały pozostawione same sobie. Czyli to one ponoszą
> koszt czystych sumień ustawodawców. Chyba nie tak powinno być.

Skoro już jesteśmy przy konsekwencjach decyzji - pomijając przypadek
prawdziwego gwałtu - nie jesteśmy wiatropylni i dzieci się z powietrza nie
biorą. Skoro kobieta podejmuje współżycie, musi się liczyć z tym, że żadne
środki antykoncepcyjne nie są w 100% skuteczne, i że dziecko może się
począć. Ponosi konsekwencje własnej decyzji. Przedmiotem problemu nie jest
zatem chyba kobieta, tylko poczęte dziecko, które się na świat samo nie
zaprosiło, a które de facto ponosi konsekwencje _jej_ decyzji. W związku z
tym znacznie bardziej żal mi dzieci, niż matek z przypadku.

werther
now playing: Deine Lakaien - Where You Are (Memphis Mix)