Konserwanty w piwie

1. Data: 2007-10-10 07:00:16

Temat: Konserwanty w piwie
Od: "Szuwarek" <latarnikk[glum]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze ktos wie jakich domieszek chemicznych (zwlaszcza konserwantow)
uzywa sie w produkcji piwa??
Co tak wlasciwie pakuje w siebie wypijajac 3 piwa w knajpie??

2. Data: 2007-10-10 07:30:18

Temat: Re: Konserwanty w piwie
Od: "--==Trotyl==--" <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szuwarek" <latarnikk[glum]@wp.pl> napisał w wiadomości
> Czy moze ktos wie jakich domieszek chemicznych (zwlaszcza konserwantow)
> uzywa sie w produkcji piwa??
> Co tak wlasciwie pakuje w siebie wypijajac 3 piwa w knajpie??
> Pozdrawiam

tutaj jak sie wczytasz:

http://groups.google.pl/group/pl.sci.medycyna/browse
_thread/thread/544ac79465831802/ffebfc10c09723b2?hl=
pl&lnk=st&q=kac+trotyl&rnum=2#ffebfc10c09723b2

> Przybliz mi prosze, mniejwiecej, bez nazw, dlaczego to piwo jest takie
> bedziewne ?

Tak samo jak wedliny wyrabiane metoda przemyslowa - sama chemia nie majaca
nic wspolnego z warzeniem piwa

3. Data: 2007-10-10 07:38:28

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/10/2007 9:00 AM, Szuwarek napisał(a):
> Czy moze ktos wie jakich domieszek chemicznych (zwlaszcza konserwantow)
> uzywa sie w produkcji piwa??
Podstawowym środkiem konserwującym piwo jest chmiel. Ponadto piwo
konserwuje się zazwyczaj przez pasteryzację. Jeśli stosowane są sztuczne
dodatki, to powinny być wyszczególnione na opakowaniu. Sprawdź po
prostu, czy do twojego piwa coś się dodaje.

> Co tak wlasciwie pakuje w siebie wypijajac 3 piwa w knajpie??
Przede wszystkim wodę, alkohol i węglowodany. :-)

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2007-10-10 07:43:44

Od: "Tomek \"Polimerek\" Ganicz" <z...@n...mojej.stronie.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Szuwarek pisze:
> Czy moze ktos wie jakich domieszek chemicznych (zwlaszcza konserwantow)
> uzywa sie w produkcji piwa??
> Co tak wlasciwie pakuje w siebie wypijajac 3 piwa w knajpie??
> Pozdrawiam

Z tego co wiem najczęściej jest używany kwas askorbinowy, czyli witamina
C. Niektóre piwa są też słodzone cukrem, lub cukier jest dodawany aby
przyspieszyć proces fermentacji słodu jęczmiennego. Do niektórych
aromatyzowanych dodawane są sztuczne barwniki i środki aromatyzujące.
Wszystko to jest zwykle opisane na etykiecie piwa. Starczy obrócić
butelkę i poczytać.

Tomek "Poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli/kontakt.html

5. Data: 2007-10-10 08:47:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> wrote in message
> [...]
> prostu, czy do twojego piwa coś się dodaje.

> Przede wszystkim wodę, alkohol i węglowodany. :-)

Zawiera lupulinę z chmielu - od której laska więdnie...

6. Data: 2007-10-10 09:32:32

Od: "PAndy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> Zawiera lupulinę z chmielu - od której laska więdnie...

zmniejsza wrazliwosc i jest uzywana w przypadku osob majacych problem z
sklonnoscia to przedwczesnej ejakulacji - czyli tlumaczac na twoje -
jedno - dwa piwka i mozesz dluzej, wiecej piwek i nie mozesz wcale

7. Data: 2007-10-10 09:36:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"PAndy" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> sklonnoscia to przedwczesnej ejakulacji - czyli tlumaczac na twoje -
> jedno - dwa piwka i mozesz dluzej, wiecej piwek i nie mozesz wcale

Po dziesięciu mogłem dłużej.

8. Data: 2007-10-10 09:55:57

Od: "Szuwarek" <latarnikk[glum]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:fehvhq$mpl$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
> dodatki, to powinny być wyszczególnione na opakowaniu. Sprawdź po
> prostu, czy do twojego piwa coś się dodaje.

Nie slyszalem jeszcze o konserwujacych wlasciwosciach chmielu. Jako skladnik
aromatyzujacy i owszem sie go stosuje.
Co do mitycznej pasteryzacji - znaczy ze sie piwo gotuje, a nastepnie w
warunkach jalowych zamyka w butelkach ew. doprowadza do wysokiej temperatury
po zamknieciu?
Jesli sie pasteryzuje sloiki w warunkach domowych to przynajmniej 1 na 10
sie otworzy do kilku miesiecy od "zagotowania". W procesie przemyslowym
ilosc odpadow by byla pewnie inna ale wyeliminowac sie ich nie da. Czyzby
producenci piwa sie liczyli z podobnymi stratami w magazynach i ryzykiem, ze
klient kupi zepsute piwo?
Na etykiecie pisze cos albo nie. Spotkalem juz sie, nie raz jeden i nie dwa,
z produkatmi w sloiczkach, na ktorych byl napis "bez konserwantow" a ktore
po kilku miesiacach przechowywania w stanie otwartym nie wykazywaly zadnych
zmian.
Wymienie tu zwlaszcza tak chetnie kupowane przez mamusie swoim pociechom
soczki marchewkowe (oczywiscie wszystko z napisem "nie zawiera
konserwantow").
Zauwaze przy tym, ze pasteryzowany sposobem domowym sok owocowy po roku
przechowywania i pozniejszym otworzeniu psuje sie w ciagu maksimum tygodnia
nawet przy przechowywaniu w lodowce

9. Data: 2007-10-10 10:19:17

Od: "PAndy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po dziesięciu mogłem dłużej.

bo jestes wyjatkowy (tak jak ciele o dwoch glowach np ;) )

10. Data: 2007-10-10 10:31:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> bo jestes wyjatkowy (tak jak ciele o dwoch glowach np ;) )

Jak chop z jajmi.

Ciasteczka
ciasteczka
obiad na dziś