Korekcja wzroku

81. Data: 2017-01-26 10:22:27

Temat: Re: Korekcja wzroku
Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "j23" <j...@g...com> napisał w wiadomości
news:68cd5777-cce6-4527-9ec6-ca7a19da924e@googlegrou
ps.com...
On Saturday, December 24, 2016 at 10:21:30 AM UTC+1, szczepan bialek wrote:
> Użytkownik "j23" <@gmail.com> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
>
> Pod linkiem napisales:
> "* Brakuje informacji - jak rozumiem uniwersalnej właściwości - że po
> zdjęciu okularów plus przez chwilę (albo i cały dzień) widzimy wyraźniej.
> Do końca nie wiem z czego to wynika - skoro badania naukowe dotyczące
> długości ludzkiego oka po zastosowaniu plusów przez godzinę nie podają, że
> oko aż tak się skraca żeby to było odczuwalne w ostrości widzenia."
>
> Oko sie zdeformowalo.
> To ze oko mozna przeformowac wzmacniajac miesnie zewnetrzne oka glosi John
> Bershak w publikacji "How to reactive your eye muscles and reshape your

Tak, zaobserwowałem i czytałem na forach gdzieniegdzie że taki efekt jest,
nie wiem z czego wynika.

Moje podejrzenie jest takie, że soczewka rozpłaszcza się "nienaturalnie" pod
wpływem okularów , a po jakimś czasie wraca do normy.

<Miesnie zewnetrzne maja maly wplyw na soczewke.

Ale wykluczałbym skracanie się oka przy akomodacji (oczywiście u 90%
'normalnych' osób, a nie 10% osób które jak to było przytaczane po wymianie
soczewki na stałoogniskową dalej miały aktywną akomodację).

Na pewno aktywna akomodacie ma 100%. Tyle ze jej wielkosc zalezy od sily 6
zewnetrznych miesni i cisnienia w oku.
Czlowiek bez akomodacji nic by nie widzial po ciemku (b. mala glebia
ostrosci).
S*

82. Data: 2017-01-26 18:44:04

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>To pisałaś wcześniej że odkryto wadę po pobycie w szpitalu.
>I zakładam, że nie łączysz tego z jakimś czytaniem książek tamże :)
Nie, były wakacje, czytałam bardzo mało.

>Nie łączysz postępu powyżej -2,5 z noszeniem okularów ?
Łącze.

>Być może nie jesteś typowym przypadkiem. Moje rozumienie problemu mówi,
>że wadę ponad -3D to trzeba sobie indukować okularami minus (używając je np
>do czytania z tablicy == OK , a potem pisania w zeszycie == >akomodacja ==
>postęp wady)
-3D to za puźno. Ja odruhowo zaczełam nosić okulary po wyjściu z domu pszy
wadzie -2,5,
od razu po zamknieciu dżwi , widziałam, że zapomniałam okularuw.
Z drugiej strony nie wykluczam, że wada wtedy była -3D a okulista
zapisał -2,5D.
Pszy -1D okulary nosiłam tylko w szkole, uważam że i to za dużo.
Uważam, to do rodzicuw, że powinni pouczć dziecko, że pszy takiej wadzie
należy okulary wywalić,
zostawić np tylko do kina, nawet jak nauczyciele się czepiają, że powino
nosić w szkole..

> [...]
> 1. "MInusy" zmniejszają obraz.
> Czyli na powieżhni szkła okularowego mieści się szerszy obraz niż gdyby to
> było szkiełko płaskie , a nie soczewka.
> (czyli pewien fragment obrazu z boku widzę 2 razy: raz w szkle- ostro, i
> poza szkłam - nieostro, naturalnie,
> ta uwaga na marginesie jest prawie nie na temat)
> To , że okulary zmniejszają obraz powoduje, że rozum ma do obrabiania
> więcej
> informacji, co jest niepszyjemne i pszy gwałtownym skoku wady np z -1
> do -4
> podobno jest jakiś tam szok, o swoistej nazwie.

Ja tylko słyszałem o fuzji , i problemy z fuzją (złączeniem obrazu z oczu w
jeden spójny) zaczynają się od około 3D RÓŻNICY, a nie samej wady - więc
problem dotyczy małej ilości ludzi bo zwykle wada jest w miarę podobna w obu
oczach (bardziej wrażliwi oczywiście mogą mieć problem szybciej)

83. Data: 2017-01-27 11:54:01

Od: j23 <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Thursday, January 26, 2017 at 10:21:18 AM UTC+1, szczepan bialek wrote:

> [...]
> zewnetrznych miesni i cisnienia w oku.
> Czlowiek bez akomodacji nic by nie widzial po ciemku (b. mala glebia

Jeśli chodzi o osoby po wymianie soczewki to sie nie wypowiadam bo nie zgłebiam tego
tematu - być może 100% z nich widzi wyraźnie bliż i dal. A może tylko niektórzy.

Pisałem że u osób z normalną soczewką zmiana długości osiowej podczas akomodacji jest
niewielka - minimalna - np. 0.02 milimetra

Zastanówmy się o jakich odległościach mówimy. 0.3 milimetra długości osiowej w oku to
różnica około 1D.

W pewnym doświadczeniu zmierzono, że po godzinie patrzenia na obraz odległy o 6
metrow ze szkłem +3D (czego oko raczej nie mogło skompensować żeby widzieć wyraźnie
u emmetropa) zmiana wyniosła tyle co nic (nie więcej niż 0.02 co przenosi się na
mniej niż 0.1D różnicy. Oczywiście mogli wykonać doświadczenie niepoprawnie - ale
trudno to samemu zweryfikować , bo takie mierzenie prywatnie u okulisty jest dość
drogie (300zl za pomiar ?)

link http://iovs.arvojournals.org/article.aspx?articleid=
2126435

84. Data: 2017-01-27 12:02:03

Od: j23 <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Thursday, January 26, 2017 at 6:44:15 PM UTC+1, Stokrotka wrote:
> [...]
> należy okulary wywalić,
> zostawić np tylko do kina, nawet jak nauczyciele się czepiają, że powino

Jedna z teorii mówi, że to wydłużanie jest ściśle mechaniczne - mięsień rzęskowy
naciąga gałkę i balon wybrzusza się w kierunku gdzie jest najsłabszy.
Ma to też jakiś związek ze czasem wzrostu człeka - więc jak człek szybko rośnie to te
mechaniczne rozciąganie działa bardziej. (nie wykluczam diety , w tym wspomnianej
soli )

Rozciąganie mechaniczne pozostawałoby w zgodzie z obserwacją, że najbardziej
krótkowidzom pomaga Atropina (która ma jakies efekty uboczne) kropiona na noc. Postęp
wady jest mniejszy lub w ogóle się zatrzymuje. Dlatego to 'leczenie' nie jest
powszechnie stosowane.

85. Data: 2017-01-27 17:57:38

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "j23" <j...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

Pisałem że u osób z normalną soczewką zmiana długości osiowej podczas
akomodacji jest niewielka - minimalna - np. 0.02 milimetra

<Kto i jak to mierzyl?

[...]

"The laboratory was arranged with the optical biometer in proximity to the
subject, to allow axial length measures to be taken quickly after each
period of defocus".
<Ten pomiar dotyczy "trwalej" deformacji oka po jakims czasie. To co pisales
ze po chodzeniu w plusowych okularach przez godzine widzi sie lepiej.
Napisalem ze <to "krotkotrwala" deformacja.

<Poszukaj o pomiarze dlugosci oka nie po a w trakcie pracy zewnetrzych
miesni.
S*

86. Data: 2017-01-27 18:01:41

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jedna z teorii mówi, że to wydłużanie jest ściśle mechaniczne - mięsień
>rzęskowy naciąga gałkę i balon wybrzusza się w kierunku gdzie jest
W takim razie wada powinna istotnie rosnąć od nienoszenia szkieł. Jest
pszeciwnie.

?
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.pev.pl/

87. Data: 2017-01-27 18:05:40

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> emmetropa)
> zmiana wyniosła tyle co nic (nie więcej niż 0.02 co przenosi się na mniej

Dlaczego aż po godzinie ptszenia?
Pomiar powinien być wykonany jak najwcześńiej
(ułamek sekundy do kilku sekund) po zerknięciu na oddalony pszedmiot,
bo wtedy oko i jego mięśnie nie są zmęczone,
może nawet działają z "impetem".

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
Nowa wersja Ananasa 2_55, w zakładce inne strony http://ortografia.pev.pl/

88. Data: 2017-01-28 09:59:36

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego aż po godzinie patszenia?

Jezeli chcemy zmierzyc "trwala" deformacje oka.

> Pomiar powinien być wykonany jak najwcześńiej
> (ułamek sekundy do kilku sekund) po zerknięciu na oddalony pszedmiot,
> bo wtedy oko i jego mięśnie nie są zmęczone,
> może nawet działają z "impetem".

Do tej pory gloszono ze zmienia sie ksztalt soczewki.
Teraz mozna mierzyc dlugosc galki ocznej.
Mozna mierzyc przed, po i w trakcie.
J-23 znalazl wyniki "po". Deformacja rosnie z czasem uzywania miesni.

Sa tez od wielu lat wyniki pomiarow takich jak proponujesz.
J-23 na pewno je znajdzie.
Trzeba jednak pamietac ze poznanie wszystkich mechanizmow doroslemu nie
pomoze.
Trzeba unikac bledow od samego poczecia.
S*

89. Data: 2017-01-28 16:23:50

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli chcemy zmierzyc "trwala" deformacje oka.

A po co trwale deformować soczewkę?
Jeśli już , to tylko leczniczo, na pewno nie w normalnym uzywaniu oczu.
Pszy normalnym uzywaniu oczu powiniem podać miarę maksymalnej zmiany.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

90. Data: 2017-01-28 18:58:12

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po co trwale deformować soczewkę?

Oko krotkowidza jest wydluzone.
Mowa o deformacji galki ocznej a nie soczewki.
Przeciez mozna badac oczy ze sztuczna soczewka.
Kiedys byly szklane.
S*

Re: [albertan] polska mentalnosc
Re: [albertan] polska mentalnosc
mleko
Zwichnięcie łokcia, rozerwana torebka stawowa.
okulary bezsoczewkowe - doswiadczenia