Re: Korekcja wzroku

Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Fri, 27 Jan 2017 03:02:03 -0800 (PST)
<bbvfkt$d3s$1@inews.gazeta.pl> <bbvmu2$39u$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bbvno7$7c3$1@atlantis.news.tpi.pl> <bc07bu$3ui$1@inews.gazeta.pl>
<5...@g...com>
<o2c64p$c1$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<o2jnpc$484$1@usenet.news.interia.pl> <o2k23k$l0t$1@node2.news.atman.pl>
<o2mod7$afo$1@usenet.news.interia.pl> <o2obpt$smu$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<o2s3eq$dro$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@g...com>
<o2uo00$ulp$1@usenet.news.interia.pl>
<8...@g...com>
<o6dchd$jjp$1@usenet.news.interia.pl>
Subject: Re: Korekcja wzroku
From: j23 <j...@g...com>

On Thursday, January 26, 2017 at 6:44:15 PM UTC+1, Stokrotka wrote:
> Nie, były wakacje, czytałam bardzo mało.

> Łącze.

> -3D to za puźno. Ja odruhowo zaczełam nosić okulary po wyjściu z domu pszy
> wadzie -2,5,
> od razu po zamknieciu dżwi , widziałam, że zapomniałam okularuw.
> Z drugiej strony nie wykluczam, że wada wtedy była -3D a okulista
> zapisał -2,5D.
> Pszy -1D okulary nosiłam tylko w szkole, uważam że i to za dużo.
> Uważam, to do rodzicuw, że powinni pouczć dziecko, że pszy takiej wadzie
> należy okulary wywalić,
> [...]

Jedna z teorii mówi, że to wydłużanie jest ściśle mechaniczne - mięsień rzęskowy
naciąga gałkę i balon wybrzusza się w kierunku gdzie jest najsłabszy.
Ma to też jakiś związek ze czasem wzrostu człeka - więc jak człek szybko rośnie to te
mechaniczne rozciąganie działa bardziej. (nie wykluczam diety , w tym wspomnianej
soli )

Rozciąganie mechaniczne pozostawałoby w zgodzie z obserwacją, że najbardziej
krótkowidzom pomaga Atropina (która ma jakies efekty uboczne) kropiona na noc. Postęp
wady jest mniejszy lub w ogóle się zatrzymuje. Dlatego to 'leczenie' nie jest
powszechnie stosowane.