Korytka kabolwe na sufit

1. Data: 2006-03-02 10:42:06

Temat: Korytka kabolwe na sufit
Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój szef (tryb w maszynie dużej firmy) nie chce, żeby korytka kablowe (sieć
komputerowa, kable komputerowe i elektryczne) kładzione przez wykonawcę na
korytarzu zostały umieszczone tuż nad otworami drzwi (2 niskie korytka po 130
mm na całej długości korytarza). Wyżej nie ma możliwości, bo teren jest zajety
przez kable elektryczne. Chciałby doprowadzić do położenia ich na suficie, bo
liczy, że w przyszłości wysępi montaż sufitu podwieszanego przykrywającego
również kilka innych instalacji. Przedstawiciel firmy (kontrakt na cały kraj,
podpisywany przez centralę w Warszawie) z kolei upiera się, że jeśli na
suficie, to tylko korytka metalowe ocynkowane, perforowane, bez żadnych
walorów estetycznych (nie wiadomo, kiedy uda się ten sufit podwieszany
wysępić) albo sprowadzanez zagranicy estetyczne za kilkaset zł za element (na
co nie ma czasu - zmiana projektu - i pieniędzy). I tu mam pytanie do
fachowców: czy istnieją - w przyzwoitych cenach a nie po kilkaset zł za
element i dostepne bez sprowadzania z zagranicy - korytka przystosowane do
podwieszania do sufitu, pozwalające utrzymać tyle kabli, ile tylko się
zmieści?
Pogooglowałem trochę, ale że nie mam żadnego doświadczenia, to nawet to, co
znalazłem, niewiele mi mówi.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2006-03-02 11:59:15

Temat: Re: Korytka kabolwe na sufit
Od: Sierp <sierpno?spam@sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Lech wrote:

> Pogooglowałem trochę, ale że nie mam żadnego doświadczenia, to nawet
> to, co
> znalazłem, niewiele mi mówi.

proponowalbym ten post rzucic na pl.comp.sieci - wieksza szansa na odzew
imho

Sierp

3. Data: 2006-03-02 12:07:51

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zmieści?
> Pogooglowałem trochę, ale że nie mam żadnego doświadczenia, to nawet to,

My mamy korytka, na suficie, za karniszem. W środku 4 kable, jeśli ma to
jakieś znaczenie... Białe, z wsuwanym przodem, więc nic nie odpada, wypada
itd. Nie wiem jaki problem widzą fachowcy...
Agata

4. Data: 2006-03-02 12:16:41

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>My mamy korytka, na suficie, za karniszem. W środku 4 kable, jeśli ma to
>jakieś znaczenie... Białe, z wsuwanym przodem, więc nic nie odpada, wypada
>itd. Nie wiem jaki problem widzą fachowcy...

Fachowcy widzą taki problem, że jak to korytko zostanie wypełnione w
całości (ciężkimi w końcu) kablami, to przykrywka pod ciężarem kabli będzie
odpadać, a kable zwisać. Inna sprawa, że w projekt wpisane są określone
korytka określonej firmy (Legrand), więc położenie czegokolwiek innego i tak
bedzie wymagało zmiany projektu, co będzie się wiązało ze stratą czasu, który
jest od dawna policzony, ale to oddzielny problem.

5. Data: 2006-03-02 12:17:59

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>proponowalbym ten post rzucic na pl.comp.sieci - wieksza szansa na odzew
>imho

Dzięki, nie wpadłem na to. Już tam idę.

6. Data: 2006-03-02 12:28:09

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> który
> jest od dawna policzony, ale to oddzielny problem.

Może to zależy od ilości kabli. Nasze korytko w każdym razie "na zasuwkę"
jest i się trzyma solidnie. Plastik twardy, nie wygina się. Ale czymże są 4
kable? :)

Agata

7. Data: 2006-03-02 14:07:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Fachowcy widzą taki problem, że jak to korytko zostanie wypełnione w
> całości (ciężkimi w końcu) kablami, to przykrywka pod ciężarem kabli

Porządne duze korytka zwykle mają na wyposażeniu plastikowe "klamry"
dodatkowo podtrzymujące kable, więc nie powinno być problemu.

I jeszcze jedno: niestety nie znam producenta, ale widziałem niedawno salę
(wypełnione różnoraką elektroniką pomieszczenie teletransmisyjne), z bardzo
eleganckimi i naprawdę estetycznymi korytkami otwartymi: to było coś w stylu
tych proponowanych przez twoich fachowców korytek metalowych, perforowanych
(klasyka tematu), tyle że te nie były tak obleśne, to były naprawdę ładne
korytka z grubego niklowanego drutu, i całym systemem mocowań, zakrętów itp.
Przy zachowaniu reżimu w czasie kładzenia kabli to by mogło być naprawdę
estetyczne. Tyle, że na pewno droższe od plastikowych korytek...
No i są jeszcze systemy zamykanych plastikowych kanałów do ciągnięcia
patchcordów światłowodowych, ale to ani ładne, ani wygodne do takich
zastosowań jak twoje by nie było.

J.

8. Data: 2006-03-02 19:12:00

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do
> podwieszania do sufitu, pozwalające utrzymać tyle kabli, ile tylko się
Zdobądź czasopismo "Elektroinstalator". W każdym numerze jest pełno reklam
korytek i innego osprzętu. Widziałem też korytka druciane, o których ktoś
wspominał.
Wojtek

9. Data: 2006-03-07 19:26:05

Od: <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tylko jako przykład podam:
http://www.emiter.net.pl/pl/index2.asp

10. Data: 2006-03-08 01:40:58

Od: "Piotrek" <e...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> Pogooglowałem trochę, ale że nie mam żadnego doświadczenia, to nawet to,
> co
> znalazłem, niewiele mi mówi.

ja mam doświadczenie i od jednej (instalacje) i od drugiej (użytkownik)
strony
oczywiście umieszczenie korytek na suficie (do dołu pokrywą) jest możliwe,
tylko bardzo dla instalatorów niewygodne, zwłaszcza przy dużym wypełnieniu
korytka (układanie kabli, przykręcanie korytka, które może się nawet wyrwać
kołki mocujące pod ciężarem własnym + kabli w środku - zgroza dla
instalatora)
obecnie porządne korytka o większych przekrojach mają specjalne łatwo
demontowalne uchwyty do utrzymywania kabli w środku nawet bez pokrywy (ktoś
tu pisał już o nich), na które na koniec instalacji nakłada się pokrywy
(uchytów się nie demontuje) - robi się tak często przy instalacjach ze
względu na możliwość porysowania pokryw (do czego doczepiają się inspektorzy
nadzoru i sami użytkownicy - poniekąd słusznie)
producent - Legrand - świadczy o tym, że nie przewidywano aby korytka miały
być niewidoczne, instalator już je zapewne zakupił, a nie schodzą one "jak
woda" więc zapewne będzie się upierał przy swoim (z drugiej strony ja bym na
jego miejscu bez gadania zamienił Legranda na kanały stalowe perforowane -
czysty zysk)
jeśli przewiduje się jakiekolwiek rozbudowy a dodatkowo - jak twierdzisz -
nad drzwiami idą jeszcze kable elektryczne, to ja bym zdał się na inwencję
instalatora i poprosił o zainstalowanie kanałów stalowych (siatkowe wbrew
pozorom wcale nie są tanie !) - oczywiście nie wiem jaki jest tryb
wprowadzania takich zmian w Waszej firmie. Nie pogorszy to bardzo wizualnie
tej przestrzeni a ułatwi późniejsze działania (np. naprawcze). Można też
zamówić kanały stalowe pomalowane fabrycznie na dowolny kolor - ale to
znaczy (ok. 100% wzrost ich ceny)
Generalnie ja jestem zwolennikie instlowania w głównych ciągach (korytarze,
szachty itp. kanałów otwartych ze sporym zapasem przestrzeni a dopiero w
pokojach - estetycznych listew PCV lub nawet pod tynkiem (w rurach giętkich)
A co Ty z Szefem postanowicie - Wasza sprawa :)

Piotrek

[okazja] ! Kufry i skrzynie do Twojego domu !
szafki i taki plastik zamiast szyby
zamki do drzwi z "piszczałką" :)
Lodówka i chłodzenie powietrzem ??
[spam] sprzedam 1-kom. zlew PYRAMIS