Korzysci zdrowotne z DO

41. Data: 2002-03-27 09:13:59

Temat: Re: Korzysci zdrowotne z DO
Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzień dla mnie oznacza okres między jednym snem a drugim.

Czy moze sie tak zdarzyc ze jeden bilans jest z ostatnich 12 a drugi np z 18
godzin.?

> A czemu o to pytasz? Ja przecież nie podałam przepisów, tylko ilość
> zjedzonych w sumie składników pokarmowych.

Bo to było moje pierwsze skojarzenie:), ale podobno "skojarzenia to
przeklenstwo".

> Tak, to była operacja naprawiająca to, co wcześniej zepsuła wcześniejsza
> dieta wysokowęglowodanowa niskotłuszczowa.

Krysiu troche krecisz: najpierw piszesz ze jadlas same slodycze potem ze
sama owsianke, teraz piszesz o diecie wysokoweglowodanowej i
niskotluszczowej i ze ta ja obwiniasz za swoja chorobe.
Z tego co piszesz to nigdy nie odzywiałas sie tak jak zalecaja specjalisci,
bo zaden dietetyk nie zaleci osobie otylej diety 800kcal, a niskotluszczowa
to znaczy ile?

Choroba ta w tej chwili jest już
> bardzo "modna" i popularna - nowotwór piersi. Na szczęście było to bardzo
> wczesne stadium, okazało się nawet przedrakowe. Wystarczyło tzw. oszczędne
> usunięcie zagrożonych gruczołów mlecznych, obu piersi, obyło się też bez
> naświetlań i tzw. chemii. Ja z tymi operacjami nie zwlekałam, miałam
> doświadczenie z dzieciństwa (moja mama miała taką operację za późno).

A wiec nie tylko dieta ale obciazenie genetyczne, papierosy bo przeciez
przez 25 lat palilas.

"Bóg mi
> panią zesłał! Przecież ja całe życie wojuję z córką- lekarką (która akurat
> właśnie była po operacji raka trzustki) o dobre jedzenie, a ona mnie
zmusza,
> bym jej gotowała beztłuszczowo, musiałam jej też gotować tę kapuścianą
> zupę."

Wiesz ogolne zalecenia dietetyczne sa takie zeby tluszcze stanowily 30%
wartosci energetycznej diety- wiec jezeli ktos stosuje diete beztluszczowa
to jest po prostu niedouczony. O co chodzi z ta kapusciana zupa?

> W każdym razie dzięki DO jestem znowu zdrowa, a ta ostatnia operacja już
na
> DO, to czysta próżność, nie chciałam być nadal okaleczona.

A ja myslałam ze wy jestescie ponad to:))

Aga

42. Data: 2002-03-27 11:14:54

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński"
> Dlatego wymyślono badanie z grupą kontrolną aby wyeliminować efekt
placebo i
> mieć POLICZALNE wyniki. Nie znam wyników takich badań na temat diety
> optymalnej przeprowadzonych przez NIEZALEŻNĄ instytucję. Do czasu ich
> poznania będę uważał DO za pewien rodzaj szarlatanerii połączonej z
> sekciarstwem.

A uważaj sobie za co chcesz, to Twoja prywatna sprawa :)
Chcesz takich badań - zrób dalszy krok w ich kierunku. Dla ułatwienia
powiem Ci, że znajdziesz wielu chętnych, którzy (będąc na DO) dadzą
się przebadać i udostępnią wyniku swych badań "sprzed DO".
Dla dalszego ułatwienia powiem, że problemem największym będzie
znalezienie mitycznej NIEZALEŻNEJ instytucji.
Badania same nie przyjdą i nie zapukają w ekran monitora...

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl/

43. Data: 2002-03-27 12:09:08

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiem Ci, że znajdziesz wielu chętnych, którzy (będąc na DO) dadzą
> się przebadać i udostępnią wyniku swych badań "sprzed DO".

To nie są miarodajne dane. Nie mają nic wspólnego z badaniami naukowymi
skuteczności danej metody.

> Dla dalszego ułatwienia powiem, że problemem największym będzie
> znalezienie mitycznej NIEZALEŻNEJ instytucji.
> Badania same nie przyjdą i nie zapukają w ekran monitora...

Wystarczy zainteresować instytucję zajmującą się badaniami. Jest takich
instytucji sporo, są niezależne i mają duże pieniądze.
W Polsce będzie z tym pewien problem ale nie widzę żadnego powodu aby takie
badania robić w Polsce. Ale na upartego może to być na przykład temat pracy
dyplomowej. Grupa studentów mogłaby przeprowadzić badania.
--
Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
j...@p...pl

44. Data: 2002-03-27 13:32:32

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> napisał w wiadomości

> tak jak już rozmawialiśmy na priv, polecam biochemie, i odkrycie, co
> naprawde zamienia sie w tłuszczyk - nadmiernie zjedzone kalorie czy też
> weglowodany?

w tluszczyk zamienia sie niezuzytkowane weglowodany, tluszcze
i bialka.
iwon(k)a

45. Data: 2002-03-27 14:06:08

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> w tluszczyk zamienia sie niezuzytkowane weglowodany, tluszcze
> i bialka.
> iwon(k)a

Potwierdzam, wszystkie nadmierne kalorie zamienią się w tłuszcz.

Iwon(k)a bardzo dobrze. Nie daj się zbyć wykrętami. Zadajesz bardzo dobre
pytania.

46. Data: 2002-03-27 14:27:52

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@h...com> napisał w wiadomości

> Potwierdzam, wszystkie nadmierne kalorie zamienią się w tłuszcz.
>
> Iwon(k)a bardzo dobrze. Nie daj się zbyć wykrętami. Zadajesz bardzo dobre
> pytania.
Może precyzyjniej zacytuję za Leszkiem S. : jedynie trzywęglowa końcówka
kwasów tłuszczowych o nieparzystej liczbie atomów jest glukogenna
ewentualnie jeszcze glicerol powstały z rozpadu triglicerydu na kwasy
tłuszzcowe. Jednak tenże glicerol po przetworzeniu na glukozę jest częściowo
zużywany do syntezy triglicerydu.
"przemiana kwasów tłuszczowych w glukozę nie zachodzi, ponieważ reakcja
katalizowana przez dehydrogenazę pirogranianową jest zasadniczo
nieodwracalna" Biochemia Harpera.

Co Pan na to Panie Janie?

pozdr
Grzegorz

47. Data: 2002-03-27 15:17:33

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "przemiana kwasów tłuszczowych w glukozę nie zachodzi, ponieważ reakcja
> katalizowana przez dehydrogenazę pirogranianową jest zasadniczo

jak sam widzisz nie wszystko przemienia sie w glukoze
to nie o to chodzi, zeby wszystko!!! bo wtedy nie bylo
by roznicy miedzy T, W, B. Chodzi o to, ze wlasnie ten
glicerol jest juz glukogenny, ze wlasnie ta koncowka itd
to samo mozesz powiedziec o bialkach, nie wszystkie aminokwasy
sa glukogenne, ale nie oznacza to, ze z nadmiaru bialek nie
utoworzy sie tluszczyk. To samo dodtyczy glukozy, przeciez
nie cala ona od razu odklada sie w tluszcz, z niej
powstanie i energia, i aminokwasy, i tluszcze (dawca glicerolu)
i glikogen, i enzymy itd
dlatego nie cala glukoza to od razu odlozony tluszcz tak jak
i nie caly tluszcz to oponka na brzuchu.
iwon(k)a

48. Data: 2002-03-27 16:19:38

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i glikogen, i enzymy itd
> dlatego nie cala glukoza to od razu odlozony tluszcz tak jak
> i nie caly tluszcz to oponka na brzuchu.
Popraw mnie, czy nie jest inaczej: tuż po spożyciu posiłku wątroba
wychwytuje znaczną część glukozy. Część jest zużywane przez komórki
bezpośrednio wykorzystujące glukozę jako materiał energetyczny, czyli np
komórki mózgowe. Nadmiar zaś glukozy jest wychwytywany przez tkankę
tłuszczową i magazynowany w postaci triglicerydów. I teraz pytanie: czy w
triglicerydy zamieniają się kwasy tłuszczowe, czy glukoza przy udziale owych
koncówek?
A drugie pytanie: co się stanie, jeśli nie dostarczymy nadmiaru glukozy w
stosunku do zapotrzebowania?
pozdr
Grzegorz

49. Data: 2002-03-27 16:22:01

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koncówek?
> A drugie pytanie: co się stanie, jeśli nie dostarczymy nadmiaru glukozy w

zapomniałem o trzecim pytaniu - w którym miejscu biochemia wspomina o tyciu
od nadmiaru kalorii?

Grzegorz

50. Data: 2002-03-27 18:48:40

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie
> zjadła!
> tyle
> musi
>

> A co z zakłóconym snem z powodu trawienia golonki???

To jeszcze jedna kolejna mitologia. Po dobrym jedzonku (ale takie, które
oczywiście nie wywołuje niestrawności) nawet dobrze się zasypia... ;)))
Nie znasz zjawiska drzemki poobiedniej? Organizm bardzo lubi trawić podczas
relaksu, a nie podczas aktywności innego rodzaju niż trawienie.

Ilość kalorii może i
> się zgadza ale jedzenie golonki przed snem powoduje znaczne zakłócenia
snu.

To nieprawda. Oczywiście zależy u kogo. Ja bardzo lubię wieczorem dobrze
sobie pojeść. Chyba byłam kiedyś jakimś nocnym drapieżnikiem
i tak mi zostało... ;)))))

> Poza tym nadmierne kalorie jedzone przed snem odkładają się zwykle w
> tłuszcz.

No jakoś mi się nie odkładają : )))

Nastepnego dnia (jezeli bilans energetyczny jest OK) spalisz ten
> nadmiar kalori. Tylko, że organizm zużyje tylko część z tłuszczu
utworzonego
> w nocy a resztę pobierze np spalając mięśnie, co może mieć zły wpływ na
> jędrność Twojej pupy Krysiu.
> :-)

Osz Ty... ;))))
Obawiam się, że młodzieńcza jędrność już mi nie grozi... ;))))

Krystyna

Podjadactwo (krytycznie).
Ile spale kalorii( albo kg) ?
Skuteczne odchudzanie