Kości

1. Data: 2006-04-22 17:52:13

Temat: Kości
Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj w sklepie widzialem kosci, takie duze, chyba wolowe.
Pamietam, jak bylem maly, mama gotowala na takich kosciach /dziabnietych
przez pol/ zupe, np pomidorowa.
Mialem chec kupic taka kosc ale:
kosci lezaly na polce, obok produktow (mielonka dla psa itp) a nie w ladzie
chlodniczej tak jak miesa, wiec mialem watpliwosc swiezosci i czy sprzedawca
pomyslal, ze ktos moze kupic taka kosc "nie dla psa".
Stad moje pytanie, czy w domysle, sprzedawca traktuje kosci a takze niektore
podroby jako gorszy gatunek (nie dla ludzi) (wystawiony w sklepie nie w
chlodziarce, tylko na polce, gdzie temp robi swoje i po kilku godz jest
jakby "pachnace")?
Czy kupujecie kosci?
Pozdr
maf
ps. mialem taka sytuacje ze gosc przede mna w kolejce, zastanawial sie co
kupic dla psa, wykupil wszystkie serca wieprzowe z ktorych chcialem zrobic
gulasz i skrzydla z indyka z ktorych najczesciej gotuje rosol.

2. Data: 2006-04-22 23:45:32

Temat: Re: Kości
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Apr 2006 19:52:13 +0200, Waćpanna lub waćpan maf, w wiadomości
<news:e2dq6c$3q3$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Czy kupujecie kosci?

Tak, dla psa.

> ps. mialem taka sytuacje ze gosc przede mna w kolejce, zastanawial sie co
> kupic dla psa, wykupil wszystkie serca wieprzowe z ktorych chcialem zrobic
> gulasz i skrzydla z indyka z ktorych najczesciej gotuje rosol.

Heh. Skrzydełek moje nie jedzą, ale serca gotuję im często, tak samo
wątróbki :) A dzisiaj żarły najprzedniejszą wołowinę, z której robiłam
bitki, bo została mi taka niezgrabna końcóweczka...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

3. Data: 2006-04-24 07:16:58

Od: " JaMyszka" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

maf napisał:

> Wczoraj w sklepie widzialem kosci, takie duze, chyba wolowe.
> Pamietam, jak bylem maly, mama gotowala na takich kosciach /dziabnietych
> przez pol/ zupe, np pomidorowa.

Bo treść tej zupie nadawał szpik z tych kości:)
Sam szpik jest wyśmienity:)
Kidyś Ellea sprzedawała takie kości pokrojone w plasterki (w cenie ok. 50 gr).
Kupowałam je sobie i szpik wyjmowałam i za radą Neli Rubinstejn, dokładałam go
do farszu mięsnego do kołdunów - "W chwili, gdy go rozgryzamy, gorący płynny
szpik powinien wytrysnąć wprost na nasze podniebienie. Jest to coś pysznego".

> [...]
> podroby jako gorszy gatunek (nie dla ludzi) (wystawiony w sklepie nie w
> chlodziarce, tylko na polce, gdzie temp robi swoje i po kilku godz jest

Różni są sprzedawcy, a nie każdy wie, że obowiązuje go etyka zawodowa.

> Czy kupujecie kosci?

Ja - tak;p
Niektóre zupy wymagają wręcz wywaru z kości.

> ps. mialem taka sytuacje ze gosc przede mna w kolejce, zastanawial sie co
> kupic dla psa, wykupil wszystkie serca wieprzowe z ktorych chcialem zrobic
> gulasz i skrzydla z indyka z ktorych najczesciej gotuje rosol.

Nie przejmuj się tym, że niektórzy ludzie karmią swoje zwierzaki zdrowiej niż
siebie. Wszak dr Kwaśniewski sam mówi, że swoją dietę opiera na przepisie
biblijnym - tłustości i wnętrzności.
Ugotowane, a zmielone i zmieszane z ugotowanym ryżem, serca wieprzowe są
doskonałe na farsz do zapiekanek warzywnych - wtedy czas zapiekania jest
krótki, a warzywo dalej ma apetyczny kształt (jak na pomidory).
A próbowałeś białego barszczu na podrobach? Moi znajomi zajadają się nim, jak
im go podam:)

--
Pozdrawiam :)
JM

4. Data: 2006-04-24 08:58:25

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam sie z przedmówcą O!
Katarzyna

5. Data: 2006-04-24 13:23:07

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " JaMyszka" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Bo treść tej zupie nadawał szpik z tych kości:)
> Sam szpik jest wyśmienity:)
> Kidyś Ellea sprzedawała takie kości pokrojone w plasterki (w cenie ok. 50
gr).

Witam
Swietny pomysl, chyba rozejrze sie za jakas pila do ciecia kosci.
Najtrudniej wydobyc szpik.
Pozdr
maf

6. Data: 2006-04-24 13:27:21

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> [...]
> szpik powinien wytrysnąć wprost na nasze podniebienie. Jest to coś pysznego".

wlasnie sobie uzmyslowilem ile czasu nie wysysalem szpiku...
pedze po kosci...
pozdrawiam
Mars

Kugiel