Kosiarka spalinowa - naprawdę?

11. Data: 2012-03-29 08:08:04

Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: "Azotox" <d...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4f7378ce$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...

> Użytkownik " Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:jkvoqr$2gs$1@inews.gazeta.pl...
>> Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?
>
> Tak.
Ale jest za rzadki. lepszy jest "single grade" 30, bo jest bardziej lepki.

moon

12. Data: 2012-03-29 09:54:35

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie: czy mogę posiadane oleje 10W40 wlać do kosiarki?

Mam 2 kosiarki.

Jedna stara Briggsa. Do niej zalecany jest kosiarkowy SAE 30, jednak
leje polsysntetyk 10w30 i smiga.
Druga to MTD OHV, na niej jest napisane ze mozna lac 10w30.

Dlatego osmiele sie stwierdzic, ze 10W30 bedzie sie nadawal.

Gdzie czytalem tylko ze full syntetyki nie sa zalecane, al enie wiem
dlaczego.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

13. Data: 2012-03-29 12:14:21

Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawd??
Od: "Dysiek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakoś nigdy nie słyszałem aby ktoś zatarł silnik w kosiarce. Zawsze albo
> psują się kółka, albo pęka obudowa, albo zrywa linka od rozrusznika.

Dokladnie tak, a przez 10 lat wyrzucajac 30 zl co roku (olej + filtr)
mialoby sie na pol nowej kosiarki. Nie mowiac juz o tym, ze wiele kosiarek
po 10 latach (niewazne jak serwisowanych) i tal nadaje sie na smietnik.

Dysiek

14. Data: 2012-03-29 16:38:10

Od: "Hinek" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał

> Tak.

Nie.
Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi że używanie
oleju 10W40 powoduje jego szybkie zużywanie, konieczność
częstej wymiany świec i zmniejszenie trwałości silniczka z
powodu osadzania się nagaru i zapiekania pierścieni tłokowych.
Wynika to z dużych fabrycznych luzów między tłokiem a cylindrem.

Ale kosiarka kosztuje raptem z tysiąc zł i można ją używać
parę lat bez wymiany oleju a potem spokojnie wyrzucić.

--
Hinek

15. Data: 2012-03-29 16:41:24

Od: "Hinek" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał

> Natomiast pomysl jaki "przebieg" moze miec czterosuwowa kosiarka i odpowiedz
> na pytanie czy warto wymieniac olej jak uzywasz jej 10 godzin rocznie.

10 godzin...
Myślę że trawnik masz w skrzynce na balkonie - ale wtedy użyj nożyczek
zamiast kosiarki.

--
Hinek

16. Data: 2012-03-29 17:19:15

Od: "Dysiek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 10 godzin...
> Myślę że trawnik masz w skrzynce na balkonie - ale wtedy użyj nożyczek
> zamiast kosiarki.

Dzialke mam 7 arowa. Koszenie zajmuje mi max 1,5 godziny. Nie kosze wiecej
jak 2 razy w miesiacu od poczatku maja do konca wrzesnia. Wychodzi mi 15
godzin rocznie.

Dysiek

17. Data: 2012-03-29 18:18:33

Od: "Kris" <k...@W...PL> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
>dyskusyjnych:4f7490b1$...@n...home.net.pl... 10 godzin...
>Myślę że trawnik masz w skrzynce na balkonie - ale wtedy użyj nożyczek
>zamiast kosiarki.

kosiarka za 400zl z marketu
Teraz będzie jej 3 sezon
Kosze ok 200 m2 dwa razy w tygodniu/ pół godziny jedno koszenie
1 godz. tygodniowo/4 na miesiąc ale to tylko maj czerwiec. Później już nie
tak często
Myślę 15-20 godz. na sezon to max.
Oleju nie wymieniłem do tej pory bo i po co. Może tym sezonie wymienię-
koszt w markecie to 15 zł ale znając życie to zapomnę i do wymiany za rok
podejdę;)

18. Data: 2012-04-03 05:05:48

Od: "Dysiek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 10h to faktycznie troche malo, ale wg instrukcji zmienia sie co 20-25h
> pracy, w porownaniu do samochodu silnik kosiarki ma znacznie gorsze
> warunki pracy - chodzi non stop z maksymalna moca (a czasem nawet
> podkrecony ponad fabryczny max), nie ma filtra oleju, moj B&S chyba
> nawet pompy oleju nie ma - smarowanie "rozbryzgowe" ;)

Ok, tylko znowu popatrz ile tysiecy km robisz autem a ile kosiarka :-)

Dysiek

19. Data: 2012-05-17 13:19:16

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> Dokladnie tak, a przez 10 lat wyrzucajac 30 zl co roku (olej + filtr)
> mialoby sie na pol nowej kosiarki. Nie mowiac juz o tym, ze wiele kosiarek
> po 10 latach (niewazne jak serwisowanych) i tal nadaje sie na smietnik.

Kupiłem jakieś 3 lata temu 4 litrów oleju do kosiarki za 45zł. Te
konfekcjonowane w mniejszych opakowaniach wychodzą 3-4x drożej.
Do kosiarki wchodzi średnio 0,55l więc te 45zł to na dwie kosiarki jakie mam
to wydatek raz na 3 lata.
Olej wymieniam na koniec każdego sezonu po ostatnim koszeniu. Nie znalazłem
ani w jednej ani w drugiej kosiarce filtru poza powietrznym który według
instrukcji wystarczy tylko wytrzepać.

Marek

20. Data: 2012-05-17 13:20:39

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Mam w garażu klika olejów 10W40 do silników chłodzonych cieczą.
> Więcej każdego z tych olejów niż 0,6 litra (a więc więcej niż na wymianę
> do
> kosiarki), a dużo mniej niż 4,5 litra (tyle potrzebuje moje auto).
>
> Pytanie: czy mogę posiadane oleje 10W40 wlać do kosiarki?

Z rozmowy w serwisie kosiarek powiedziano mi że to nawet lepszej jakości
olej niż wymagania jakościowe stawiane przez kosiarkę więc spoko.

Marek

sezon się otwiera!
Gdzie/jaka trawa na kwaśny, zacieniony teren?
Jaka roślina szybko rośnie i zakwita
Saletra amonowa
Jak posiać owies?