Koszt oświetlenia klatek.

1. Data: 2011-02-08 08:58:54

Temat: Koszt oświetlenia klatek.
Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie dostałem rozliczenie roczne zarządcy (wspólnota mieszkaniowa).
Trzy klatki + piwnice - stuletnia kamienica 3-piętrowa, jakich
wszędzie w Polsce pełno - front + 2 oficyny.
Za oświetlenie za rok wyszło im 1624 złote i 80 groszy.
Wg mnie żeby zużyć tyle energii, musiałyby pracować na okrągło
jakieś reflektory studyjne, a nie zwykłe żarówki i do tego z zamontowanymi
automatami schodowymi.
To już w zeszłym roku tak było (ok. 1500,- zł).
Może czepiam się? Jak myślicie?
jagr

2. Data: 2011-02-08 10:05:12

Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> Wg mnie żeby zużyć tyle energii, musiałyby pracować na okrągło
> jakieś reflektory studyjne, a nie zwykłe żarówki i do tego z zamontowanymi

1624zł rocznie to jest ok 4,5zł dziennie
Energi za 4,5zł dziennie to żużyłyby żarówki o mocy 700wat i to gdyby
swieciły 12 godzin na dobę
Jak wynika z powyższego cos jest nie tak u Was

Krzysiek

3. Data: 2011-02-08 10:09:47

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> swieciły 12 godzin na dobę
> Jak wynika z powyższego cos jest nie tak u Was

Według mnie ktoś kradnie prąd i to używa go do ogrzewania miaeszkania.
Zarządcy się nie chce łapać złodzieja dokąd grzeczni lokatorzy
na cwaniaka płacą. Enei to nie obchodzi, zarządcy też nie.
A np. ja płacę rocznie: 82,63 zł. i to za kilka żarówek 40W, które włącza
się
przyciskiem. Wkurza mnie to.
jagr

4. Data: 2011-02-08 10:21:46

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Według mnie ktoś kradnie prąd i to używa go do ogrzewania miaeszkania.

Do ogrzewania racvzej nie. Zabezpieczenia by nie wytrzymały gdyby pod
oswietlenie klatki podłączył grzejnik np.
> Zarządcy się nie chce łapać złodzieja dokąd grzeczni lokatorzy
> na cwaniaka płacą. Enei to nie obchodzi, zarządcy też nie.
> A np. ja płacę rocznie: 82,63 zł. i to za kilka żarówek 40W, które włącza

Zmieńcie oświetlenie kaltki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

Krzysiek

5. Data: 2011-02-08 10:49:16

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oswietlenie klatki podłączył grzejnik np.
> Zmieńcie oświetlenie klatki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,
poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.
Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie ogranicznika poboru
mocy, np. OM-2:
http://www.elektryka24.com/index.php/id_292_mode_pro
ddet.html
Już to postulowałem 2 lata temu, ale z podejrzanych powodów
zarządca nie chce w ogóle ze mną rozmawiać. "Wpływowi"
lokatorzy bojkotują pomysł. Czy to oni???? Dziwne to wszystko.

6. Data: 2011-02-08 10:59:21

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,
> poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.

Niekoniecznie wymieniac przewody. Czasami te co są sa ok. A transformator i
żarówki to nieduży koszt

> [...]
> zarządca nie chce w ogóle ze mną rozmawiać. "Wpływowi"
> lokatorzy bojkotują pomysł. Czy to oni???? Dziwne to wszystko.

Pewnie lada dzień będzie zebanie Waszej wspólnoty i wtedy naciskajcie
zarząd. Albo zmieńcie zarząd.
A administrator ma tu niewiele do gadania, naciskaj zarząd.

7. Data: 2011-02-08 11:05:01

Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-08 11:49, jagr pisze:

> Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,

Na bank te co są wystarczą. Przecież klatka schodowa nie jest oświetlona
500 W halogenami.

> poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.

Koszty spokojnie zwrócą się po pierwszym roku eksploatacji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

8. Data: 2011-02-08 16:17:45

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> automatami schodowymi.
> To już w zeszłym roku tak było (ok. 1500,- zł).

1. pralnie
2. lodówki
3. mini warsztaty
4. wpinki w linie
5. uszkodzone przewody

9. Data: 2011-02-08 16:42:57

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

Zasugeruj współlokatorom założenie licznika na waszą klatkę i oświetlenie 24
V.

10. Data: 2011-02-08 16:45:03

Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> oswietlenie klatki podłączył grzejnik np.
>
> Zmieńcie oświetlenie kaltki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

Zamiana napięcia pozbawiona jest sensu. Drogi transformator i z reguły
konieczność wymiany przewodów. Szeregowo z bezpiecznikiem wpiąć diodę
prostowniczą 25A. Wymienić żarowki na dwa razy większe. Były 40 dać setki.
Koszt beż żarówek 10 zlotych + robocizna. Warto dołożyć ogranicznik prądu.
Zysk taki ze żarówki robią się wieczne. Do oświetlenia podwórka używać lamp z
czujnikami ruchu. Oprócz oszczędności mają dzialąnie psychologiczne na
złodziei, żuli, szczających pod murem. Wchodzi ciemno jak w dupie u murzyna i
nagle widno jak w słoneczny dzień. U mnie administrator takie zamontował i
nagle okazało się skończyły się włamania do samochodów, urwane lusterka.
Pomimo że zalożyl halogeny 500W na podwórku( 5 szt) to kiedyś mówil ze
rachunku za prąd do oświetlenienia prawie nie czuje a przed modernizacją była
to jakaś konkretna pozycja.

Rekodzieło ludowe. Przedmioty niecodziennej urody i wielkiej wartości. I dla dizeci też.
[crosspost] nie zna ktoś jakiejś ukraińskiej wyliczanki ?
hałaśliwy okap -co robić?
trzecia pozycja włącznika podwójnego
Golarka- foliowa czy rotacyjna