Koszt utrzymania 10 i 17-latka

361. Data: 2006-11-18 22:47:12

Temat: Re: Koszt utrzymania 10 i 17-latka
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:ejo11a$eh$1@atlantis.news.tpi.pl>
Elske <k...@n...o2.pl> pisze:

> [...]
> kolację, pranie i takie tam i od razu zakładam, że trudno -
> wszystkiego nie zdążę zrobić, musi zostać jak jest, może jutro mi się
> uda. Wcześniej robiłam wszystko na bierząco - bez przerwy, bo wciąż
> widziałam że coś jest do zrobienia i wciąż miałam czas, żeby to
> zrobić. Starałam się być dobrą mamą, żoną, gospodynią domową i
> jeszcze wyglądać w miarę, żeby mąż sobie "młodszej" nie poszukał.
> Mimo, że teraz już w ogóle nie mam czasu na nic a do łóżka się nie
> kładę tylko przewracam, jestem bardziej wypoczęta niż byłam dwa

Widzisz, ja też mam porównanie obu tych sytuacji, ale odczucia zgoła inne.
Gdy siedziałam z dzieciakami w domu, to tak jak piszesz - zapieprz był na
okrągło, ale to wszystko związane było tylko z domem. Teraz nie mam na to
wszystko czasu i część rzeczy leży po prostu odłogiem, ale zmęczona wcale
mniej nie jestem. I najgorsza jest ta świadomość, że ciągle coś jest
niezrobione (nieuporządkowane dokumenty/rachunki itp, rzeczy czekające na
wystawienie na allegro, bałagan w zdjęciach, plikach, muzyce, płytach,
książkach i kupa innych spraw, o których nawet nie będę pisać ;-), że ciągle
nie mam na nic czasu, że bez przerwy coś odkładam "na następną sobotę" i
nigdy tego nie zdążam zrobić. Że robię tylko to, co muszę zrobić KONIECZNIE
i doba się kończy. Ostatnio coraz poważniej myślę o zatrudnieniu kogoś do
sprzątania i gotowania obiadów, bo wolny (he-he) czas wolałbym jednak
poświęcić rodzinie, a na pewno dorastającym dzieciom, które - nawet się nie
obejrzę kiedy - nagle odfruną z domu.
Niekiedy wracam wspomnieniami do tych latach, gdy siedziałam z dziećmi w
domu i dopiero z perspektywy czasu widzę, o ile lżej mi wtedy było. Może nie
w sensie psychicznym lżej, bo jednak mózg powoli gąbczał ;-), ale na pewno
lżej fizycznie, organizacyjnie, technicznie. Pomimo tego, że dzieci były o
wiele bardziej wymagające.
Jedyny powód, dla którego nie wróciłabym do tamtego życia to to, że jest się
jednak mentalnie odciętym od realnego świata. Ale czasem marzę, żeby nie
gnać tak przed siebie, na łeb, na szyję. Wtedy AŻ TAK nie musiałam.

--
Nixe

362. Data: 2006-11-18 23:03:08

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...pl> napisał(a):

> bez przerwy coś odkładam "na następną sobotę"

Idx na studia. Ilość sobót zmniejszy się o połowę.

--
s i w a
pomysłowa

363. Data: 2006-11-19 16:01:26

Od: oshin <o...@u...engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Nov 2006 23:24:47 +0100, Elske napisał(a):
> na bierząco

pac!
--
oshin
dorota bugla

364. Data: 2006-11-19 18:46:53

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

oshin napisał(a):

> pac!

Pozostaje mieć nadzieję, że Elske nie będzie już w przyszłym roku
sprawdzać prac maturalnych. Oczywiście tylko dlatego, że znalazła inną
pracę, jak widać ;-).

Pozdrawiam
Ewa

365. Data: 2006-11-19 20:20:48

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:n1qm1j5lkyvk$.dlg@franolan.net>
siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> pisze:

> Idx na studia. Ilość sobót zmniejszy się o połowę.

Taaa, a do tego może jeszcze kurs portugalskiego, jazdy konnej, salsy i
warsztaty pod hasłem "jak nie zwariować" ;-)

--
Nixe

366. Data: 2006-11-19 21:00:40

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...pl> napisał(a):

> Taaa, a do tego może jeszcze kurs portugalskiego,

Angielski wystarczy :)
Możesz jeszcze spróbować mieć dziecko w ostatniej klasie postawówki,
które powinno sie wepchac to nienajgorszego gimnazjum i szukać nowej
pracy.

--
s i w a
call me hero ;)

367. Data: 2006-11-19 21:22:00

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

siwa napisał(a):

> Możesz jeszcze spróbować mieć dziecko w ostatniej klasie postawówki,

Na to - to już chyba za późno ;-).

Pozdrawiam
Ewa

368. Data: 2006-11-20 07:27:50

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:ejqhtt$g7e$1@jaszczomp.tahoe.pl>
medea <e...@p...fm> pisze:

> Na to - to już chyba za późno ;-).

Chyba za wcześnie ;-)
Moje jeszcze przedszkolno-wczesnoszkolne, więc wszystko przede mną.

--
Nixe

369. Data: 2006-11-20 11:01:23

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Chyba za wcześnie ;-)
> Moje jeszcze przedszkolno-wczesnoszkolne, więc wszystko przede mną.

Aha, no to one jeszcze mogą spróbować mieć dziecko w ostatniej klasie
podstawówki, faktycznie ;-).
Sorki, ale jakoś tak opacznie zrozumiałam siwą ;-).

Pozdrawiam
Ewa

370. Data: 2006-11-20 12:00:42

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Taaa, a do tego może jeszcze kurs portugalskiego, jazdy konnej, salsy i
> warsztaty pod hasłem "jak nie zwariować" ;-)

Blisko, blisko... :)
Fitness "w wolnych chwilach", angielski zamiast kolacji, praca,
obowiązki domowe...
Ostatnio mi się przydarzylo, że Weronika stanęła w drzwiach z dużą
kartką z napisem "JESTEM GłODNA". Dostała przyspieszony kurs robienia
kanapek a chleb kupujemy pokrojony ;)

Eulalka

na co zgodzil sie rzad (link)
Odnośnie krzaczków [OT]