Kręgosłup

1. Data: 2007-01-27 22:13:29

Temat: Kręgosłup
Od: "Edźka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam bóle w kręgosłupie, prawdopodobnie od jazdy konnej i ciągłej pracy
przy komputerze. Do jakiego lekarz udać się z tym problemem?
Pozdrowienia
Edźka

2. Data: 2007-01-27 23:30:53

Temat: Re: Kręgosłup
Od: "--==Trotyl==--" <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edźka" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
Witam.
Mam bóle w kręgosłupie, prawdopodobnie od jazdy konnej i ciągłej pracy

do 1 kontaktu, skierowanie do orotopedy, przeswietlenie, rehabilitacja

3. Data: 2007-01-28 09:12:57

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Wprawdzie wiele osób cierpi na dolegliwości kręgosłupa, ale nie dlatego, że
"ciągle pracuje", bo wszyscy ludzie "ciągle pracują", a dolegliwości
kręgosłupa mają tylko niektórzy.
Tak samo z jazdą konną, myślisz, że wszyscy cierpią na kręgosłup, bo "jeżdżą
konno"?
Zajrzyj na www.optymalni.org.pl
i skonfrontuj swoją dietę z dietą optymalną. Jaka jest różnica?
W razie jakichkolwiek wątpliwości służę radą. Mogę też polecić odpowiedniego
lekarza jak podasz miejscowość gdzie mieszkasz.
Pozdrawiam Jurek M

4. Data: 2007-01-28 10:10:03

Od: "Edźka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieskam, a w zasadzie studiuję w Warszawie.
Wiem, że nie każdy ma bóle. Nie chce rezygnowa ze sportu, ale nie wiem
dlaczego będąc w tak młoym wieku mam problem z kręgosłupem.
Pozdrowienia
E.

5. Data: 2007-01-28 11:32:03

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odpowiedniego
> lekarza jak podasz miejscowość gdzie mieszkasz.

Drogi Jurku ...Czy ty aby trochę nie przesadzasz.....
Jak np to:
http://www.dyskopatia.pl
chcesz leczyć dietą....?

Przecież Edźka mówi że ciągle pracuje
przy komputerze. Długotrwałe siedzenie przed kompem (samo w sobie) w
połączeniu z jazdą konna jest cholernie niebezpieczne.......

jak na początek podstawa to terapia Mc'Kenzie wraz z zakupem książki:
http://www.ksiegarnia.wysylkowa.pl/index.php?c=8&nr=
495253&l=2&PHPSESSID=116
8251880a2f29302

i pierwsze podstawowe pytanie:

1) czy ból promieniuje do nogi ?

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

6. Data: 2007-01-28 11:54:54

Od: "Krystyna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chce rezygnowa ze sportu, ale nie wiem
dlaczego będąc w tak młodym wieku mam problem z kręgosłupem.

Przyczyn może być wiele.Począwszy od zaburzenia statyki kręgosłupa na skutek
wad postawy, których mało kto nie ma przez złe nawyki ruchowe, dyskopatie aż
po siedzącą pracę.Grunt, to dobra diagnoza by wiedzieć co leczyć.A doraźnie
proponuję parę pozycji antyalgicznych (przeciwbólowych).

Leżenie na plecach, kolana przyciągnięte do kl. piersiowej, ręce obejmują
nogi.Taka skulona pozycja.

Siad klęczny i robimy ukłon japoński.Pozostajemy w takiej pozycji przez
dłuższą chwilę.Ręce mogą być wyciągnięte do przodu lub ugięte przy
głowie.Jak wygodniej.

Pozycje te powodują zmniejszenie lordozy lędźwiowej i naciągnięcie więzadła
podłużnego kręgosłupa co doraźnie powinno zmniejszać uczucie bólu.

Zakładam, że nie masz zwyrodnień bioder z racji młodego wieku.Przy
wspułisniejącym zwyrodnieniu nie zawsze jest możliwość przyjęcia danej
pozycji i nie zawsze jest to korzystne.

Pozdrawiam Serdecznie
Monika

7. Data: 2007-01-28 17:15:39

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> że
> "jeżdżą
> odpowiedniego
>
> Drogi Jurku ...Czy ty aby trochę nie przesadzasz.....
> Jak np to:
> http://www.dyskopatia.pl
> chcesz leczyć dietą....?

Miły Endriu! Dlaczego mam przesadzać jeżeli ja znam setki osób, którym
pomogła dieta optymalna w chorobach zwyrodnieniowych kręgosłupa.
Kiedy do wielu osób trafi, że ja jestem starym praktykiem, który czasami
siada i pomaga niektórym ludziom w wirtualny sposób...
Ja sam Endriu miałem ciężkie schorzenie kręgosłupa...
Tak, że ta choroba jest mi znana z autopsji...
Nasi lekarze w każdej chwili służą zapisaną historią choroby.
Ty myślisz, że ja nie mam co robić i tylko sobie siedzę przy kompie, piszę
zasłyszane bzdury...?...:)))
Ale może to tak wyglądać...:)))
Dla uleczonych dietą optymalną ludzi nie ma znaczenia czy ktoś w to wierzy
czy nie...:)
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2007-01-28 19:13:24

Od: "Edźka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygląda mi to na jogę Moniko.
Mój problem, może być moim wymysłem, ale wolę się spytać.

Ćwiczę jogę już 7 lat i w żadnej pozycji nie odczuwam bólu. Konno też
trochę jeżdżę, ale ostatnio bardziej intensywnie i od jakiegoś czasu
wspinam się co tydzień. Jak uprawiam sport nigdy nic mnie boli.

Od kilku lat mam takie problemy, że nie mogę za długo stać (np. jak
zmywam naczynia)albo siedzieć. Kiedy stoję boli mnie pulsacyjnie w
odcinku lęźwiowym, a jak siedzę w okolicy łopatek. Wtedy najlepiej jak
mam się gdzie położyć. Nie zawsze, ale często. Nie podoba mi się to,
bo za 10 lat mogę mieć większe problemy.

Czy to może być obciążenie genetyczne jesli mój tato miało coś z
kręgosłupem? Często go coś właśnie bolało, aż pewnego wieczora nie
mógł wstać z fotela, an sie wyprostować. Jakby przykurcz. Potem
terapia masażami i teraz lepiej się czuje.

Chyba pozostaje mi lekarz albo masaże (co jest nawet przyjemne) jeśli
nie mam zamiaru skończyć jak ok.
A podobno sport to zdrowie :))

Aha... nie promienuje na nogi na szczęście :) Książka wydaje się być
ciekawa

Pozdrawiam
Edźka

9. Data: 2007-01-28 21:23:36

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja sam Endriu miałem ciężkie schorzenie kręgosłupa...
> Tak, że ta choroba jest mi znana z autopsji...
> Nasi lekarze w każdej chwili służą zapisaną historią choroby.

Bardzo proszę. Jeżeli można proszę o wypis, na jakiejś stronce. Chętnie
obejrzymy:).

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

10. Data: 2007-01-28 21:25:22

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę. Jeżeli można proszę o wypis, na jakiejś stronce. Chętnie
> obejrzymy:).

A szczególnie mile widziane zdjęcia RTG, albo rezonansik....:)

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

ciśnienie tetnicze 150-60 to norma?
szkła
Serwis www.PolscyProducenci.pl
technik farmaceuta - prosze o informacje
Jak rozpoznać sepsę ?