Krem z białych warzyw z oliwą truflową

1. Data: 2006-06-19 07:57:43

Temat: Krem z białych warzyw z oliwą truflową
Od: "kxxxxwxxxx" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, ostatno jadłem w hotelu The Westin Warsaw fantastyczną zupę, krem z
białych warzyw z oliwą truflową. Coś boskiego, może zna ktoś przepis na tą
zupkę????

2. Data: 2006-06-19 11:02:04

Temat: Re: Krem z białych warzyw z oliwą truflową
Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kxxxxwxxxx <s...@s...pl> napisał(a):

> Witam, ostatno jadłem w hotelu The Westin Warsaw fantastyczną zupę, krem z
> białych warzyw z oliwą truflową. Coś boskiego, może zna ktoś przepis na tą
> zupkę????

Ugotować do miękkości białe warzywa lekkim bulionie, przetrzeć ugotowane
warzywa ręcznie przez metalowe sito, aby zostały na nim części twarde,
zdrewniałe - połączyć z wywarem. Zupa powinna być gęsta od samych warzyw.
Dodać soli i białego pieprzu do smaku. Zaciągnąć żółtkiem. Na talerzu polać
oliwą truflową.

3. Data: 2006-06-19 11:31:48

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e7607c$rgb$1@inews.gazeta.pl>,
"turecky " <t...@g...pl> wrote:

> Ugotować do miękkości białe warzywa lekkim bulionie, przetrzeć ugotowane
> warzywa ręcznie przez metalowe sito, aby zostały na nim części twarde,
> zdrewniałe - połączyć z wywarem. Zupa powinna być gęsta od samych warzyw.

To będzie zupa puree, nie krem.

Władysław

4. Data: 2006-06-19 18:37:10

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"kxxxxwxxxx" <s...@s...pl> wrote in message
> Witam, ostatno jadłem
w hotelu The Westin Warsaw fantastyczną zupę, krem z
> białych warzyw z oliwą truflową. Coś boskiego, może zna ktoś przepis na tą
> zupkę????

A to na pewno byly "biale warzywa" a nie zupa-krem z bialej fasoli z
warzywami i z (rozniez biala...) oliwa truflowa? Takie danie egzystuje w
kuchni francuskiej...

5. Data: 2006-06-19 19:24:08

Temat: Re: Krem z bia?ych warzyw z oliw? truflow?
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 19 juin 2006 ? 20:37:10, dans <q9Clg.4965$Za5.4397@trnddc04> vous écriviez :

> A to na pewno byly "biale warzywa" a nie zupa-krem z bialej fasoli z
> warzywami i z (rozniez biala...) oliwa truflowa? Takie danie egzystuje w
> kuchni francuskiej...

A podrzucisz przepis ? Nie spotkalam sie z tym we Francji (co
oczywiscie nic nie znaczy).

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2006-06-19 21:06:31

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message
> A podrzucisz przepis ? Nie spotkalam sie z tym we Francji (co
> oczywiscie nic nie znaczy).

Jest tego mnostwo - podaje szybki przepis ale mam tez bardziej wymyslne.
Bardzo smakowite :-)))

1 lyzka oliwy z oliwek
1 szklanka drobno posiekanej cebuli
1 lyzka czosnku przez praske. Czosnek mozna przed zmiazdzeniem opiec.
pol lyzeczki czrnego grubo mielonego pieprzu (albo do smaku)
lyzka drobno posiekanego swiezego rozmarynu (i pare galazek do dekoracj)
2 szklanki wywaru z warzyw
2 puszki (razem ok. 1 kg) grochu "cannellini" (a moze to fasola a nie groch
..?) albo innej bialej, oplukanej w wodzie (sorry - nie wiem jak sie ta
fasola nazywa po PL.)
sok z 1/2 cytryny (3-4 lyzki)
1/2 lyzeczki bialej oliwy truflowej na osobe
sol do smaku (jesli potrzeba)

W garnku podgrzac olej, dodac cebule i poddusic przez 2-3 minuty. Dodac
czosnek i czarny pieprz i dusic na malym ogniu az cebula zmieknieje (2-3
minuty) bron boze nie przypalac bo bedzie be! Wmieszac rozmaryn, dodac wywar
z warzyw i groch i gotowac na malym ogniu pod przykryciem przez 15 minut.
Zdjec z ognia, wmieszcza sok z cytryny i dac postac pod przykryciem przez 5
minut. Wlac do miksera i zmiksowac na krem. Dosloli jesli taka wola (ale
raczej nie...) Rozlac do talerzy, pokropic oliwa truflowa, udekorowac
galazka rozmarynu i zjesc :-))) Mozna tez doac dodatkowo lyzeczke soku z
cytryny na talerz jak kto lubi kwasniejsze.

7. Data: 2006-06-19 21:59:29

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 19 juin 2006 ? 23:06:31, dans <rlElg.2559$DI2.1031@trnddc05> vous écriviez :

> "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Jest tego mnostwo - podaje szybki przepis ale mam tez bardziej wymyslne.
> Bardzo smakowite :-)))

[...]

> [...]
> galazka rozmarynu i zjesc :-))) Mozna tez doac dodatkowo lyzeczke soku z
> cytryny na talerz jak kto lubi kwasniejsze.

Hmmm, to brzmi jak wymyslna odmiana polskiej grochowki, gdzie groch
zastapiono fasola, a majeranek rozmarynem :)

Wyprobuje, howgh (C) :)

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2006-06-20 04:41:10

Temat: Re: Krem z bia3ych warzyw z oliw? truflow?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <8349619037$20060619235929@ewcia.kloups>,

> Hmmm, to brzmi jak wymyslna odmiana polskiej grochowki, gdzie groch
> zastapiono fasola, a majeranek rozmarynem :)

W ten spossób awansaowa?aE grochówk´ do kremu z grochu.

W?adys?aw

9. Data: 2006-06-25 21:54:46

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):