strudel Magdaleny po raz drugi :-)

1. Data: 2006-06-18 11:40:07

Temat: strudel Magdaleny po raz drugi :-)
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie wyjęłam z piekarnika wspaniale pachnący i wyglądający strudel, a
właściwie dwa...
Z przepisu Magdaleny zrobiłam dwa strudle, ale nie kształtu rogalika, tylko
zwinięte i pieczone w keksówkach.
Do nadzienia użyłam gruszek i rodzynek.
Pychotka. Polecam

Barbara i Malutka (~11.10.2006)

2. Data: 2006-06-18 11:53:04

Temat: Re: strudel Magdaleny po raz drugi :-)
Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> Właśnie wyjęłam z piekarnika wspaniale pachnący i wyglądający strudel, a
> właściwie dwa...

Czy mozesz podac przepis. Dzieki aga

3. Data: 2006-06-19 06:48:11

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mozesz podac przepis. Dzieki aga

Oczywiście, proszę :-)

"Ciasto robi sie podobnie, jak na makaron
500 maki
200 ml wody
2 jajka
1 lyzka oliwy
1 lyzeczka octu

okolo 2 szklanki owocow

Wode, jajka, ocet i oliwe wymieszac razem, wlac do wglebienia w mace,
zarobic i wyrobic jedwabiste ciasto, jak na makaron.
Na duzym stole ulozyc obros lub przescieradlo i lekko oproszyc maka.
Ciasto rozciagac rekoma poprzez wkladanie otwartych dloni pod ciasto i
rozciaganie palcami. Po rozciagnieciu posmarowac ciasto roztopionym maslem,
posypac owocami i zrolowac pomagajac serweta.
Zwinac w slimak i ulozyc na blasze posmarowanej maslem.
Wierzch ciasta posmarowac stopionym maslem.
Piec w 160-180°C okolo 35 minut, az zloty.
Na zdjeciu widac, ze rozsypalam owoce na pojedyncze ciasto.
Gdybym robila jeszcze raz, to po posmarowaniu ciasta stopionym maslem,
zlozylabym je na pol i posmarowala jeszcze raz, tak, zeby byly dwie warswy
ciasta razem.
Wydaje mi sie, ze da to bardziej chrupiace ciasto - pojedyncze bylo
miejscami gumowate od soku owocow.
Gdybym miala druga osobe, to bym ja poprosila, zeby pedzelkiem malowala
stopionym maslem te rolujace sie ciasto, zeby wiecej tego masla bylo na
ciescie.
Owoce mozna oproszyc maka kartoflana i cukrem, lub dodac korzenie, jak do
jablek, np. ale ja uzywalam tylko wydrylowanych wisni"

Ja użyłam czterech dużych gruszek i odrobiny rodzynek.
Pozdrawiam i życzę udanego strudla.
P.S. Acha, podałam go z bitą śmietaną i posypałam cukrem cynamonowym -
pycha.

NA DZISIAJ
Proszę pomóż mi!!!
swiezy ogorek