Krepy

1. Data: 2000-03-02 10:03:21

Temat: Krepy
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich (raczej czytająca niż pisząca)
Mam pytanko - czym francuskie krepy różnią się od naszych naleśników?
Ja robię naleśniki bardzo prymitywnie - mieszam mikserem 2 jajka, dużo
mleka, mąkę trochę cukru oraz olej i smażę, ale do tych francuskich się nie
umywają (nawet kupiłam specjalną patelnię Tefala do krep, ale smak się nie
poprawił ;-))

1. Data: 2000-03-02 12:14:02

Temat: Odp: Krepy
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta <m...@e...elblag.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:J%qv4.22188$W...@n...tpnet.pl...
> [...]
nie
> umywają (nawet kupiłam specjalną patelnię Tefala do krep, ale smak się nie

Zdaje sie, ze ciasto powinno byc na wodzie, bo jest bardzo chrupiace, na
mleku takie nie wyjdzie.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-02 16:46:39

Temat: Re: Krepy
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta wrote:

> [...]
> umywają (nawet kupiłam specjalną patelnię Tefala do krep, ale smak się nie

3 jajka,
2 szklanka maki przesianej,
1 szklank mleka,
2 lyczki oliwy (oleju)
sol,
3 lyz. Grand Marnier (ekstaraktu waniliowego),
3 lyz. cieplej wody,
oliwa (olej) do smazenia.

Ubic jajka i mleko w mikserze dodajac wolno make. Posolic wymieszac i wtawic do
lodowki na 2 godz. Nastepnie dodac Grand Marnier. Zagrzac patelnie. Zmiksowane
ciasto rozcienczyc woda lub zagescic maka w zaleznosci od konsystencji. Smazyc
po obu stronach.

Slav

1. Data: 2000-03-02 17:08:27

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj jeszcze te przepisy na "crepes", nie sa zle:

http://frenchfood.about.com/food/frenchfood/library/
weekly/blcrepe.htm?rnk=r&terms=crepes

http://www.lifer.com/Edibles/crepes.html
http://www.recipexchange.com/recipexchange_cfmfiles/
Recipes.cfm/3319

Slav

1. Data: 2000-03-03 06:52:47

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@e...elblag.pl> wrote:

> [...]
> umywają (nawet kupi"am specjalną patelnię Tefala do krep, ale smak się nie

Krepy?! Krepa po polsku to rodzaj materialu. Crepes tlumaczy sie
nalesniki i tyle.

Ozywiscie przepisy w roznych krajach i regionach moga sie roznic. We
Francji znaja tantimolles w Szampanii, landimolles w Pikardii, chialades
w Argonne, sanciaux w Limousin, crespets w Bearn, crepes dentelles w
Quimper. Z maki gryczanej robis sie nalesniki galettes. Do nalesnikow
normandzkich dodaje sie calvadosu. etc, etc. Z nalesnikow mozna
ponadto robic rozmaite dania.

Podstawowe rozroznienie to oczywiscie nalesniki slone i slodkie.

Przepis na slone:

1/2 kg maki przesianej przez sito
5-6 ubitych jaj
spora szczypta soli

powyzsze wymieszac

do ciasta dodawac powoli 1 litr mleka, lub mleka pol na pol z woda --
jezeli maja byc lzejsze, lub mleka pol na pol z piwem lub lekiego
rosolu. Nastepnie 3 lyzki oleju lub oliwy dobranych smakiem do potrawy,
ktora mamy zrobic z nalesnikow. Mozna tez dodac 2 lyzki stopionego
masla.
Gotowe ciasto zostawiamy na 2 godz. Przed samzeniem rozcienczamy
odrobina wody.

Slodkie:

Sposob postepoania j.w. z nastepujacymi roznicami:

maka, jajka, sol j.w. + 1 lyzka cukru z wanilia.
Dodajemy 3/4 litra mleka i 1/4 l. wody i maly kleliszek alkoholu:
koniaku, calvadosu lub Grand Marnier
3 lyzki stopionego masla lub dwie lyzki masla i dwie oleju

Do ciasta mozna dodac trzy lyzki cukru rafinowanego lub posypac cukrem
pudrem po usmazeniu.

Smacznego!

Wladyslaw

1. Data: 2000-03-03 06:52:52

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Slavek <s...@u...net> wrote:

> 3 jajka,
> 2 szklanka maki przesianej,
> 1 szklank mleka,
> 2 lyczki oliwy (oleju)
> sol,
> 3 lyz. Grand Marnier (ekstaraktu waniliowego),

Zawsze mi sie wydawalo, e grand Marnier to rodzaj likieru.

Wladyslaw

1. Data: 2000-03-03 13:29:08

Od: "Magda Brus" <M...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

." Z maki gryczanej robis sie nalesniki galettes"

a według mojej skromnej osoby galettes to maślane ciasteczka z Bretanii.
Jeśli ktoś chce mogę podrzucić przepis...

pozdrawiam

1. Data: 2000-03-03 13:45:57

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda Brus <M...@a...pl> wrote:
> ." Z maki gryczanej robis sie nalesniki galettes"

> a według mojej skromnej osoby galettes to maślane ciasteczka z Bretanii.
> Jeśli ktoś chce mogę podrzucić przepis...

Nalesniki we francuskiej knajpie - Crepes lub Galettes - za cholerę nie
umiem dojść czym się różnią :) Znaczy, zazwyczaj Crepes to są te
słodkie. A niezależnie od tego, ciasteczka z Bretanii to też są
galettes. Nie ja to wymyśliłam :)))

EwaP

--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-03-03 15:23:47

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw wrote:

> Zawsze mi sie wydawalo, e grand Marnier to rodzaj likieru.
>
> Wladyslaw

Przypuszczenia Twoje sa sluszne.

Slav

1. Data: 2000-03-03 23:39:05

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Zawsze mi sie wydawalo, e grand Marnier to rodzaj likieru.
>
>Wladyslaw

Tak, Grand Marnier to likier. Wlasnie ogladam moja buteleczke ktora mam w
barku, i moge dodac ze moj jest "triple" pomaranczowy, nie wiem czy sa inne.
Ale oto co pisze na buteleczce:
grand marnier is made with orange and fine old congnac brandy the origin of
which is certified by the french excise.

jeszcze nie kosztowalam tego trunku, ale dam znac jak smakowalo.

<eva>
"Don't argue with a fool. The spectators can't tell the difference." ~~> (_x_)

blue curacao
Re: miod jadwiga poltorak
g r i l o w a n i e ? -Odpowiedz
Re: miod jadwiga poltorak