Kret - jakies alternatywy?

1. Data: 2008-08-13 17:17:48

Temat: Kret - jakies alternatywy?
Od: Qlfon <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, nie, nie chodzi mi o zawierzatko ogrodowe:)
Chodzi mi o srodek podobny w dzialaniu do popularnego Kreta jednak mniej
zracy. Problem polega na tym, ze mam plastikowe syfony pod umywalka i
wanna i juz raz ten umywalkowy byl wymieniany wlasnie z powodu
przezarcia go przez Kreta (zrobil z niego nowoczesna w formie rzezbe
przestrzenna - niestety jednoczesnie pozbawiajac go funkcjionalnosci
syfonu).
Zna ktos moze jakies alternetywne srodki lub metody na czyszczenie tego
typu syfonow? (mechanicznie/recznie potrafie ale ten pod wanna jest b.
trudno dostepny)
Qlfon, Lublin
słucha:
Brandi Carlile - Turpentine,

2. Data: 2008-08-13 21:08:37

Temat: Re: Kret - jakies alternatywy?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Aug 2008 19:17:48 +0200, Qlfon napisał(a):

> [...]
> Zna ktos moze jakies alternetywne srodki lub metody na czyszczenie tego
> typu syfonow? (mechanicznie/recznie potrafie ale ten pod wanna jest b.

Stosując Kreta w granulkach (czyli suchy preparat) powodujesz wyzwalanie
się dużych ilości ciepła w jego kontakcie z wodą - i to zapewne było
przyczyną zniekształcenia plastikowych syfonów, a nie żrące właściwości
Kreta - plastik jest raczej odporny na ten środek, ja mam od lat plastikowe
syfony i nic się z nimi nie dzieje, może te nowsze są z czegoś innego, niż
moje. Kret to wodorotlenek sodowy (NaOH), więc silnie reaguje z wodą
wydzielając mnóstwo ciepła, czyli woda po prostu wrze, prócz tego produktem
tej reakcji jest silnie żrący ług sodowy.
Stosuj "Kreta" w żelu, nie zachowuje się tak gwałtownie.
Chyba jest to-to wżelu, o ile się nie mylę. Lub inny analogiczny środek do
rur w żelu, koniecznie w żelu.
"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

3. Data: 2008-08-13 21:19:24

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

I tak najpierw dobrze jest przelać syfony wrzątkiem z czajnika.
JaC

-----

4. Data: 2008-08-13 21:25:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Aug 2008 23:19:24 +0200, 666 napisał(a):

> I tak najpierw dobrze jest przelać syfony wrzątkiem z czajnika.

Jak nalejesz wrzątek wprost do umywalki, to licz się z możliwością jej
pęknięcia (nagła różnica temperatur i w zw. z tym lokalne silne naprężenia)
przy syfonie, jeśli jest dosyć zimna. Chyba, że "wcelujesz" prosto w otwór
odpływowy.

5. Data: 2008-08-13 22:08:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Aug 2008 23:19:24 +0200, 666 napisał(a):

> I tak najpierw dobrze jest przelać syfony wrzątkiem z czajnika.

Myślisz, że jak lejesz wodę z czajnika, to lejesz wrzątek? - już w trakcie
przenoszenia temp. spada o 10 stopni, a gdy nalewasz strumieniem, schłądza
się przynajmniej o dalsze 10. czyli lejesz wodę o temp. 80 st.
A Kret wywołuje wrzenie dokładnie w miejscu podania, i to bardzo bardzo
gwałtownie.

6. Data: 2008-08-13 22:22:47

Od: Adam Foton <u...@g...comk> szukaj wiadomości tego autora

> I tak najpierw dobrze jest przelać syfony wrzątkiem z czajnika.

dzieki.... przelalem kiedys wrzatkiem, nasypalem kreta, po jakims czasie
zalalem... wrzatkiem....

gdy uslyszalem odglosy, czym predzej wybieglem z lazienki - za chwile
fontanna zracego mulu wystrzelila z odplywu na wysokosc 50cm

jeszcze przez kilka minut z rur dobiegaly odglosy jak z "obcego"

AF

7. Data: 2008-08-13 23:41:09

Od: Qlfon <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rady, rano wybiore sie na lowy. Moze gdzies upoluje Kreta w
zelu (chociaz nazelowany kret wygladalby ciekawie) i zastosuje wasze
pomysly.

--
Qlfon, Lublin
słucha:

8. Data: 2008-08-14 05:30:49

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisane przez "Qlfon", dnia 13 sie 2008:

> [...]
> czyszczenie tego
> typu syfonow? (mechanicznie/recznie potrafie ale ten pod

Ja czyściłem spiralą syfon wannowy i w misce prysznicowej.
Spokojnie, choć z dozą cierpliwości da się to wykonać.
Ewentualnie rób na raty, aby nie złapać na raz zbyt wielkiego
kołtuna włosów i innych śmieci. Tylko kup sobie spiralę
krótką i cieniutką, bo jest bardziej giętka i wtedy przejdzie.
Swoją kupowałem w Castoramie.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

9. Data: 2008-08-14 07:28:05

Od: "Kasia M." <k...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
> Dzieki za rady, rano wybiore sie na lowy. Moze gdzies upoluje Kreta w
> zelu (chociaz nazelowany kret wygladalby ciekawie) i zastosuje wasze
> pomysly.

Jest jeszcze coś takiego jak Sansed, też w żelu.

Kasia

10. Data: 2008-08-14 15:09:26

Od: "m@rkop" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sie, 22:08, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Chyba jest to-to  wżelu, o ile się nie mylę.

Kreta w żelu bez problemu kupisz np. w Carrefour'ze.

Szafka na balkon
Okap bez wentylatora
[OT] Nadmiarowe łączniki świecznikowe Simon Basic moduł
czyszczenie okapu inox
Przeróbka instalacji elektrycznej