Krew z odbytu

1. Data: 2002-07-15 13:45:35

Temat: Krew z odbytu
Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...mini.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moj znajomy ma problem. Pytal mnie czy powinien isc z tym do lekarza i co w
ogole o tym myslec. A ze ja sie nie bardzo na tym znam, kieruje pytanie do
Was:
otoz od jakiegos czasu zauwazyl on, ze leci mu krew po oddaniu stolca (sorry
za te szczegoly, ale chce to w miare dokladnie opisac)... mowi, ze hemoroidy
to sprawa rodzinna (jego ojciec tez mial), ale... przy hemoroidach to chyba
boli pupa, nie? A jemu tylko leci krew, nie boli go. Czyli byc moze to nie
sa hemoroidy. A moze jednak? A moze to cos powaznego? Prosze o pomoc.

Z gory dzieki,

Adam

2. Data: 2002-07-15 14:07:49

Temat: Re: Krew z odbytu
Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...mini.pw.edu.pl>
napisał w wiadomości news:agujkt$mif$1@news2.tpi.pl...
> [...]
> boli pupa, nie? A jemu tylko leci krew, nie boli go. Czyli byc moze to nie
> sa hemoroidy. A moze jednak? A moze to cos powaznego? Prosze o pomoc.

Należy zwrócić się do lekarza, by wykonać badania kału. (skierowanie od
lekarza), Pojawienie się krwi w kale może świadczyć o poważnych schorzeniach
układu pokarmowego. Trudno jednoznacznie tak obrazu stwierdzić czy
krwawienie pochodzi od hemoroidów, czy z przewodu pokarmowego, dlatego
nalezy wykonać badania.
Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

3. Data: 2002-07-15 17:46:57

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...mini.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> układu pokarmowego. Trudno jednoznacznie tak obrazu stwierdzić czy
> krwawienie pochodzi od hemoroidów, czy z przewodu pokarmowego, dlatego

Dzieki za odpowiedz.
Jak szczegolowe ma to byc badanie? Jakich skladnikow?

4. Data: 2002-07-15 18:38:54

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:agv1pv$dfk$1@news.tpi.pl...
> schorzeniach
>
> Dzieki za odpowiedz.
> Jak szczegolowe ma to byc badanie? Jakich skladnikow?

głównie badanie kału na krew utajoną, reszte badań zależy od lekarza.

5. Data: 2002-07-16 08:05:55

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Jul 2002, Mariusz Maksiński wrote:

> [...]
> układu pokarmowego. Trudno jednoznacznie tak obrazu stwierdzić czy
> krwawienie pochodzi od hemoroidów, czy z przewodu pokarmowego, dlatego

dokladnie tak jest a ta niebezpieczna choroba, ktora w takim
przypadku trzeba wykluczyc lub potwierdzic jest rak jelita grubego

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

6. Data: 2002-07-16 10:17:24

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...

> dokladnie tak jest a ta niebezpieczna choroba, ktora w takim
> przypadku trzeba wykluczyc lub potwierdzic jest rak jelita grubego

> [...]

A więc, prawie połowa wszystkich przypadków zachorowań na nowotwory układu
pokarmo­wego dotyczy trzech odcinków jelita grubego: wstępującego,
poprzecznego i zstępującego, przy czym częściej zapadają na nie mężczyźni
niż kobiety. Choroba pojawia się na ogół w szóstej dekadzie życia, a obja­wy
w początkowej fazie występują sporadycznie. Gdy rak umiejscowiony jest w
lewej po­łowie okrężnicy (jelita), chory boryka się z takimi dolegliwościami
jak za­parcia, nieregularne wypróżnie­nia lub występujące na przemian
zaparcia i biegunki. Objawy to : Nieregularne wypróż­nienia, zaparcia,
biegunki, krew i śluz w kale, utrata apetytu, spadek wagi, bóle brzucha
podobne do kolki lub bóle w podbrzuszu. Raki lewej połowy powodują bóle,
rzadziej objawy niedrożności. Ponieważ w jelicie znajduje się cała sieć
naczyń krwionośnych i limfatycznych, istnieje poważne niebezpieczeństwo
tworzenia się przerzutów nowotworowych. Guzy mogą również doprowadzić do
całkowitej nie­drożności jelita. Przyczyna wszystkich rodzajów nowotworów
(przyczyna ich powstawania) nie została, jak dotąd, do końca wyjaśniona.
Ważną rolę ogrywają takie czynniki, jak sposób odży­wiania i tryb życia.
Niemniej jednak wśród bardziej konkretnych przyczyn choroby wymienia się
powstawanie gruczolaków, nieswoiste wrzodziejące zapalenie jelita oraz polip
owatość rodzinną (choroba genetyczna występująca w całej rodzinie). Leczenie
jedynie zasadniczo polega na operacyjnym usunięciu zajętego odcinka jelita,
co daje możliwość wyleczenia tego rodzaju nowotworu. W trakcie zabiegu usuwa
się również położony w pobliżu układ limfatyczny z węzłami chłonnymi, co ma
zapobiec tworzeniu się późniejszych przerzutów. Ponieważ proces trawienia
może odbywać się bez udziału jelita grubego, pacjenci po operacji i okresie
rekonwalescencji, mogą żyć bez szczególnych ograniczeń. Rak jelita grubego
wcześnie roz­poznany i odpowiednio leczony, daje dobre rokowania na
całko­wite wyleczenie. Wizyta u lekarza jest konieczna w przypadku
pojawiania się nieregularnego wypróżniania, na przemian występujących
biegunek i zaparć, zauważeniu obecności śluzu i krwi w stolcu, bólów brzucha
o charakterze kolki, bólów rozpierających lub skurczowych. Lekarz ustali
przyczynę dolegliwości. Jedno z badań polega na wprowadzeniu palca do
odbytnicy przez odbyt i dokładnym zbadaniu tego miejsca (badanie
palpacyjne). Wysłuchanie dźwięków pochodzących z jelita oraz badanie
manualne pozwoli lekarzowi ustalić chore miejsce. W wielu przypadkach
stosuje się tzw. kolonoskopię, to jest bada­nie jelita grubego poprzez
wpro­wadzony przez odbyt endoskop. Przy okazji tego badania istnieje
możliwość pobrania próbki tkan­ki, która następnie poddawana jest badaniom
histopatologicz­nym. W określonych przypadkach przeprowadza się również
bada­nie rentgenologiczne z użyciem środków cieniujących, na podsta­wie
którego lekarz ocenia, jak i w przeciągu jakiego czasu kontrast przechodzi
przez jelito. Analiza krwi pomaga w ustaleniu przyczyn dolegliwości, a więc
czy powoduje je stan zapalny, infek­cja bakteryjna czy nowotwór.
Rozrastający się rak stopniowo zawęża światło jelita, utrudnia przepływ masy
pokarmowej lub nawet całkowicie uniemożliwia przesuwanie się treści
pokarmo­wej (niedrożność mechaniczna). Bóle odczuwalne są dopiero wtedy, gdy
nowotwór osiągnie takie rozmiary, że zaczyna ucis­kać inne narządy. Często w
kale pojawia się krew i obfity śluz.
Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

7. Data: 2002-07-16 11:57:57

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...mini.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A więc, prawie połowa wszystkich przypadków zachorowań na nowotwory układu
> pokarmo­wego dotyczy trzech odcinków jelita grubego: wstępującego,
[...]

Dzieki za szczegolowa odpowiedz. Juz wydrukowalem znajomemu, zeby sobie
przyczytal i zdecydowal sie co z tym zrobic.

owsiki
Tabletki antykoncepcyjne, a wyrwanie zeba;
Japońskie kryształy
Czy po ukaszeniu przez kleszcza trzeba udac sie do lekarza?
Kamien w nerce