Krosty u czterolatka - HELP!

1. Data: 2003-07-12 11:18:22

Temat: Krosty u czterolatka - HELP!
Od: "Bohalema" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Moja czteroletnia córka ma poważny problem.
W zimę wyskoczyły jej krosty - czerwone, twarde, nieco podeszły jakimś
płynem (takie robiły wrażenie) i były strasznie swędzące - ogólnie wyglądały
tak jak jakieś pogryzienie. Krosty były głównie na rękach, nogach i twarzy i
jedna na brzuchu. Po pierwsze sprawdziliśmy cały pokój czy coś jej nie
pogryzło, następnie zmienialiśmy żywienie itp. nawyki, aby wykluczyć
alergie, robione były wymazy z ran itp. trafiliśmy w końcu do kilku
dermatologów. Dostawała wiele kremów i lekarstw. Skutek był taki, że krosty
się zaogniały i nieco bladły i następnie znów się zaogniały i tak "w koło
Macieju". W końcu zrezygnowaliśmy z leczenia z myślą że z przyjściem wiosny
wszystko zniknie a lekarstwa i tak nic nie dawały. No i tak się stało,
krosty same zaczęły znikać aż zostały tylko delikatne ślady po nich.
Niestety od dwóch dni znów wszystko wróciło - straszne swędzenie i twarde
duże krosty z czubkiem który podszedł jakimś płynem. A co ciekawsze, że te
wszystkie krosty są cały czas dokładnie w tym samym miejscu, tzn. są to te
same krosty, które się zaogniają lub znikają.
Proszę Was o pomoc - czy ktoś wie, co to może być albo ma jakie kolwiek
domysły. Może znacie jakiegoś dobrego lekarza, do którego można się z tym
zgłosić (okolice Wa-wy).

Pzdr
--
Bohalema

2. Data: 2003-07-12 12:04:07

Temat: Re: Krosty u czterolatka - HELP!
Od: "Tomasz M." <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Opisz wielkość i wygląd pojedynczej zmiany, napisz też jakie leki były
przyjmowane i co wykazały badania próbek? Osobiście podejrzewałbym jakąś
odmiane grzybicy, ale po tak niewielu szczegółach ciężko powiedzieć. Czy
dziecko jest uczulone na coś: lekarstwa, jedzenie, pyłki, itp?

Pozdrawiam.
T.M.

3. Data: 2003-07-12 12:45:25

Od: "Bohalema" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz M." <t...@d...pg.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odmiane grzybicy, ale po tak niewielu szczegółach ciężko powiedzieć. Czy
> dziecko jest uczulone na coś: lekarstwa, jedzenie, pyłki, itp?
*** Badania próbek (wymaz z ran) nie wykazały nic poza normalnymi
bakteriami, które ma każdy na skórze.
Krosta wygląda nieco jak ukąszenie komara. tzn ich wymiary są podobne tj.
około 3 - 8 mm średnicy. w czasie kiedy się zaogniają mają przeważnie kolor
czerwony (choć są i bezbarwne) Są twarde w dotyku i wyglądają jak guzki z
"dzióbkiem", na niektórych widać że "dzióbek" jest pęcherzem w którym jest
jakiś płyn (ale nie ropa).
Są bardo swędzące - nawet Fenistil niekiedy nie pomaga.
Co ciekawe, występują na twarzy (tzn 2- na czole i 5 na jednym policzku),
jedna na brzuszku, kilka na dłoniach i pojedyncze na przedramieniu, do tego
kilka na stopach i pojedyncze w okolicach łydek i nigdzie indziej ich nie
ma.
Lekarstwa jakie brała to były tylko kremy, m.in.: Cepan, Loriden T, Triderm,
Elocom. Było coś jeszcze ale nie pamiętam w tej chwili.
Ale nawet lekarze byli mocno zdumieni i raczej robili doświadczenia, że a
nuż coś pomoże, gdyż nie potrafili zdiagnozować co to może być.
Córka w czerwcu zeszłego roku była chora na ospę a następnie we wrześniu na
szkarlatynę i nawet podejrzewaliśmy czy to nie ma nic wspólnego - ale
lekarze nie poszli tym śladem. Poza tym w okresie zimowym była bardzo
chorowita i brała różne lekarstwa od syropów na gardło aż po antybiotyki.
A co do uczulenia - nigdy nie była uczulona na nic, ani my tzn ja i żona ani
nasze rodziny nie mają żadnych uczuleń.
pzdr
--
Bohalema

4. Data: 2003-07-12 13:41:43

Od: "Tomasz M." <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciężko coś powiedzieć na odległość, bez dokładniejszego badania. Wiem, że z
tym co zaraz polecę wielu dermatologów może się nie zgodzić. Miałem kiedys
taki przypadek. Krostki (bo były to około 3mm zmiany, wewnatrz miały mały
czubek ciemniejszy od reszty, pęcherzyk- widać pod nim było płyn) też
piekelnie swędziały i nic na to nie skutkowało. Zmiany były tylko w obrębie
rąk, a zaczęło się od rozdrapania jednej krostki - po prostu wulgarnie
pisząc rozlazło się po dłoniach. Poleciłem wtedy unikania drapania i
utrzymywanie zmian pod małą warstwą maści "Tetracycliny". Opis samej maści
zacytuję poniżej - jest ona na receptę niestety, a nie każdy dermatolog
będzie w stanie uwierzyć, że może ona w tym przypadku zadziałać. W tym
przypadku pomogło. Po 5 czy 6 dniach wszystko się ładnie pogoiło - nie wiem
czy to miało znaczenie, ale w owym czasie z powodu chyba lekkiego wstydu
dłonie były posmarowane ową maścią i zabandażowane.
Skład
1 g maści zawiera 30 mg chlorowodorku tetracykliny.
Działanie
Antybiotyk z grupy tetracyklin o szerokim zakresie działania
bakteriostatycznego w
postaci preparatu do stosowania miejscowego. Działa na niektóre bakterie
Gram-dodatnie (Streptococcus spp., Staphylococcus spp.), Chlamydia spp.,
Mycoplasma spp., Rickettsia spp., Treponema pallidum, niektóre pierwotniaki
oraz
nieco słabiej na bakterie Gram-ujemne (Haemophilus influenzae, Neisseria
spp.,
Enterobacteriaceae). Nie działa na Pseudomonas aeruginosa, Proteus spp.,
Enterococcus spp.
Wskazania
Miejscowo w zakażeniach skóry wywołanych przez bakterie wrażliwe na
tetracykliny.
Przeciwwskazania
Nadwrażliwość na tetracykliny.
Działania niepożądane
Mogą wystąpić skórne reakcje nadwrażliwości (rumień, pokrzywka,
nadwrażliwość
na światło), nadkażenia drożdżakami lub opornymi szczepami bakterii, rzadko
złuszczające zapalenie skóry.
Dawkowanie
2-3 razy dziennie pokrywa się cienką warstwą maści chorobowo zmienione
powierzchnie skóry lub nakłada maść w opatrunku zamkniętym. Uwaga. Podczas
leczenia należy unikać nasłonecznienia.

Pozdrawiam.
T.M.

5. Data: 2003-07-12 14:07:24

Od: "Bohalema" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poleciłem wtedy unikania drapania i
> utrzymywanie zmian pod małą warstwą maści "Tetracycliny".
*** Dziękuję za wskazówki, spróbujemy przekonać lekarza do tego tropu. Ale
może wiesz coś więcej tzn np. jaka może być przyczyna tych krost tzn. czy to
jakieś bakterie, grzybica, wirus, robaki itp bo uczulenie wszyscy
jednogłośnie wykluczyli. Skąd to się może brać? Jakie badania należałoby
zrobić aby do tego dojść. Co możemy zasugerować i podpowiedzieć lekarzowi -
bo sami już nie wiedzą co z tym robić.
pzdr
--
Bohalema
GSX600F '89

6. Data: 2003-07-12 14:24:38

Od: "Tomasz M." <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

W znanym mi przypadku dziewczyna chodzila po lesie zbierajac grzyby. Bylo
dosyc wilgotno i praktycznie dotykakala wszystkiego co sie dalo. Wiem tez,
za na pewno dotykala huby drzewnej. Powody niby blahe, ale moze to
wskazywaloby na jakas odmiane grzybicy. Tetracyclina nie dziala jednak na
grzyby - ale kto tam wie. Ja bym jednak sprobowal tej masci - przynajmniej
na ta krostke na brzuchu. W tak malej ilosci, jesli dziecko nie jest
uczulone, na pewno nie zaszkodzi.

T.M.

Re: płód człowieka
Re: płód człowieka