Re: Krzyz w Sejmie (GW)

From: Flyer <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Krzyz w Sejmie (GW)
Date: Sat, 26 Nov 2011 19:22:20 +0100

In article <japjo9$d2r$1@inews.gazeta.pl>, iwonek69
@poczta.onet.pl says...

> "Flyer" <f...@g...pl> wrote in message

> Chyba teraz to lekko przesadziles.

Nie. Nawet dla części osób, które przed *każdym* krzyżem
zdejmują czapkę [a takich widuję naprawdę niewiele - jedną na
miesiąc? ;>], ma on znaczenie symboliczne, a nie religijne. Dla
innych ma takie samo znaczenie jak godło w klasie - jest bo
jest.

Rejwach podnoszony jest dopiero wtedy, kiedy krzyża/godła
zabraknie, ale ... w większości przypadków ww ma źródło w
behawioralnym [niewerbalizowalnymn] lęku w momencie zmiany, a
dopiero po fakcie, w ramach wyuczonej zdolności mowy/na potrzeby
innych osób jest [lęk] werbalizowany *dowolną* treścią pasującą
do sytuacji.

Spróbuj zmienić np. miejsca siedzenia posłów w Sejmie, a
uzyskasz tę samą reakcję - obronę stanu zastanego i atak na
jakiekolwiek próby jego zmiany.

> ma znaczenie. Religijne,

A ilu "obrońców krzyża" zdejmuje czapkę [wyraża szacunek] w jego
obecności? 3? ;> Ilu wypełnia wszystkie zalecenia religii [nie
tylko te, za które grozi sankcja prawna i/lub artykuł w
trabloidach]?

> Tyle tylko, ze wlasnie tego nie chca, zeby symbol
> religijny jednej tylko religii gorowal nad innymi.

Skoro są agnostykami/ateistami/teistami [nie mylić], to na dobrą
sprawę nie powinno im zależeć. Dlaczego chcą więc wk...ić
prawicę/konserwatystów? Bo jej nie lubią, bo ich denerwuje i
dlatego, że jest przewidywalna jak żadna inna siła w Sejmie [no
chya, że dyskusja będzie dotyczyć opodatkowania rolników i KRUSu
- wtedy pewniakiem jest PSL ;>].

A możenie lubią po prostu Kościoła, bo za dużo go w mediach i
polityce - pokaż mi artykuły nt. wypowiedzi
politycznych/ogólnonarodowych innych kościołów w Polsce?

znaczenia,

> a skoro nie masz racji w wyjsciowym zalozeniu, to dalsze wnioskowanie jest
> do kitu.

Hmmm - kątem oka obserwuję fikołki, które wyprawia prawica w
sprawie Smoleńska i rozumiem Twoją postawę - zero akceptacji
sprzecznych przesłanek, maksimum wysiłku umysłowego i
kombinowania, żeby dostosować Rzeczywistość do własnego
mniemania. Ale to normalne na prawicy [prawica powinna się
jednak nazywać tradycyjnie konserwatystami, wtedy wszystko
byłoby jaśniejsze i zrozumiałe ;>].

PF