Re: Kto nie śpiewa kolędy to dokonuje ataku na kościół

Data: 2015-01-02 22:45:24
Temat: Re: Kto nie śpiewa kolędy to dokonuje ataku na kościół
Od: XL <i...@g...pl>

Dnia Fri, 02 Jan 2015 11:57:15 +0100, Trybun napisał(a):

> Jasne, Ty pewnie z tych co to nie tylko musieli uczestniczyć w
> Pochodach Pierwszomajowych,

Nie, nie z tych. Ojciec był sekretarzem POP - nie musiałam. Mogłam mieć od
ojca zaświadczenie, że uczestniczyłam w swojej miejscowości.
ALE NIE MIAŁAM. szłam razem z klasą, nie wyłamywałam się od solidarności w
grupowym ... gubieniu CZERWONYCH (!!!) szturmówek 3-)

> ale także wstawać o północy aby się ustawiać
> w kolejkę po chleb, a na półkach sklepowych widzieli tylko ocet.

Tak, potem już tak było.

> A to kościoły były otwierane tylko od rana że uczestnictwo w pochodzie
> zupełnie kolidowało z pójściem na mszę do kościoła?

Ależ zupełnie nie, tyle że tylko główna msza o 12ej była z kazaniem, a to
nauczanie jest, od którego warto było w tym dniu "chronić" młode umysły. Bo
wiesz, w Boże Ciało już było łatwiej "chronić", procesja nie poczeka :->

Jednakże byli w mojej klasie i tacy, co to i Panu Bogu świeczkę, i diabłu
ogarek zupełnie z przekonania - w niedzielę służyli do mszy, a 1 maja na
pochód zwoływali i jeszcze listę robili i zanosili do pana psora, głownego
działacza. Potem owi porzucili ministrę i "za całokształt" zostali typowani
na Nauki Polityczne 3333-/

> Nie zmuszano ani mnie ani nikogo kogo w tamtych czasach znałem. No cóż
> pewnie w innej Polsce mieszkałem..

Chyba tak...