Kto parzy kawę w ekspresie ciśnieniowym ??

1. Data: 2000-05-21 13:51:04

Temat: Kto parzy kawę w ekspresie ciśnieniowym ??
Od: Wojtek Cofała <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi Drodzy
Z takim pytaniem zwracam sie do Was, zależy mi na informacji jaki kupić ekspres, jaką

parzyć w nim kawę ??
Może ktoś ma doświadczenie dobre lub złe, podzielcie sie ze mną.
Wojtek

1. Data: 2000-05-21 14:11:33

Temat: SV: Kto parzy kawę w ekspresie ciśnieniowym ??
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek Cofała <w...@p...wp.pl> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:8g8pk8$q36$...@k...ta
sk.gda.pl...
> [...]
kupić ekspres, jaką
> parzyć w nim kawę ??
> Może ktoś ma doświadczenie dobre lub złe, podzielcie sie ze mną.

po polsku to sie u mnie nazywa "aparat do parzenia kawy", po szwedzku:
"perculator". Urzadzenie w ksztalcie dzbanka, stalowe... O to Ci
chodzi?

Jesli tak, to polecam. Kawa jest bardziej aromatyczna, smaczniejsza. O
wiele gorzej sie to myje. Oprocz elektrycznego dzbanka trzeba umyc 4
czesci metalowe, m.in. zbiornik na kawe. Ale chyba warto ...?

Pozdrawiam,
mb

1. Data: 2000-05-21 16:33:56

Temat: Odp: Kto parzy kawę w ekspresie ciśnieniowym ??
Od: "iza" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek Cofała <w...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8g8pk8$q36$...@k...task.gda.pl...
> [...]
ekspres, jaką
> parzyć w nim kawę ??
> Może ktoś ma doświadczenie dobre lub złe, podzielcie sie ze mną.

ekspres cisnieniowy polecam szczegolnie dla "kawoszy", ma on swoje zalety i
wady - zaleta jest to, ze kawa jest mocniejsza i bardziej aromatyczna, niz z
normalnego ekspresu przelewowego, natomiast wada jest mycie wiekszej ilosci
czesci:(( Nastepna istotna sprawa jest sama kawa - raczej nie polecam
gotowej zmielonej kawy (dodaja tam rozne swinstwa probujac ja
"uszlachetnic") lepiej jest kupic "ziarenka" srednio palone, zemlec i
dopiero zaparzyc. A najwazniejsza rzecza jest cisnienie w takim ekspresie,
kupujac ekspres 3 lub 5 bar'owy, bedziesz miec kawe zblizona do smaku kawy w
ekspresie przelewowym, wiec warto wydac troche wiecej pieniedzy na ekspres z
cisnieniem 15 bar, wtedy roznica w smaku kawy bedzie naprawde zauwazalna.
smacznego

1. Data: 2000-05-21 21:55:08

Temat: Re: Kto parzy kawę w ekspresie ciśnieniowym ??
Od: "Dagmara" <a...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cisnieniem 15 bar, wtedy roznica w smaku kawy bedzie naprawde zauwazalna.

Swieta prawda - bardzo wazne sa bary. Jak juz kupowac to 15-, albo
wiecej barowy. Do tego przydaloby sie jeszcze wbudowane ustrojstwo
do robienia pianki z mleka (do cappuccino). Poza tym dobra rzecza jest
nakladka (gumowa, czy plastikowa) na filtr, dzieki ktorej na kawie
pojawia sie ladna, jasnobrazowa pianka. (Ja mam ekspres firmy
De Longhi i to wszystko wlasnie sie w nim znajduje)
Co do kawy, to faktycznie zwykla sie nie nadaje. W sklepach mozna kupic
bardzo dobra kawe espresso (grubiej mielona) - Lavazza - niestety drozsza
od zwyklej.
Zakup dobrego aparatu naprawde sie oplaca dla smakosza kawy, bo
taka kawa _to_jest_dopiero_kawa :))) Az milo zaczynac dzionek :)))

Dagmara

http://www.casema.net/~afanas

1. Data: 2000-05-22 08:32:57

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dagmara <a...@c...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39285b99$0$21949@reader3...
> do robienia pianki z mleka (do cappuccino). Poza tym dobra rzecza jest
> nakladka (gumowa, czy plastikowa) na filtr, dzieki ktorej na kawie
> pojawia sie ladna, jasnobrazowa pianka. (Ja mam ekspres firmy

Co to za nakladka? Ja tez mam deLonghi, ale nie zauwazylem zadnej nakladki.
Gdzie to dokladnie powinno byc?

Jader

1. Data: 2000-05-22 11:04:55

Od: "Dagmara" <a...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jader" <j...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
> napisał:39285b99$0$21949@reader3...
>
> Co to za nakladka? Ja tez mam deLonghi, ale nie zauwazylem zadnej

Ta nakladka (gumowa tarczka z dwiema malutkimi dziurkami po srodku)
powinna byc miedzy tym metalowym positkowanym kubelkiem,
do ktorego wsypuje sie kawe, a plastikowa czescia, ktora lezy na dnie
w tej 'raczce' do espresso. Trudno mi wytlumaczyc, bo nie wiem jak
te wszystkie czesci sie nazywaja...
W kazdym razie dzwonilam do serwisu deLonghi i mi powiedzieli,
ze ta nakladka jest tylko w takich 'dwa w jednym' ekspresach, ktore
z jednej strony robia zwykla kawe (do dzbanka),
a z drugiej espresso. W 'pojedynczych' nie ma.
Zainteresowalam sie tym, poniewaz mam oba i w tym 'pojedynczym'
- tylko do espresso nie ma tej nakladki, w zwiazku z czym kawa z
niego ma mniej 'kremiku' na powierzchni.
Wedlug mnie smak jest prawie identyczny z i bez tej nakladki,
ale z warstewka kremu ladniej wyglada...

Dagmara

1. Data: 2000-05-22 11:46:13

Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dagmara wrote:
> Zakup dobrego aparatu naprawde sie oplaca dla smakosza kawy, bo
> taka kawa _to_jest_dopiero_kawa :))) Az milo zaczynac dzionek :)))

Potwierdzam duze znaczenie kawy w funkcjonowaniu niskocisnieniowca :-) Mozna
smialo jej nadac nazwe "napoju zycia" dla tej grupy. Rzeczywiscie po
filizance dobrej kawy rano jakos latwiej witam sie z moimi wladzami
umyslowymi
czego serdecznie zycze pozostalym towarzyszom niedoli
pozdrowienia
Ula

1. Data: 2000-05-22 12:10:43

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dagmara <a...@c...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39291478$0$13999@reader5...

> [...]
> niego ma mniej 'kremiku' na powierzchni.
> Wedlug mnie smak jest prawie identyczny z i bez tej nakladki,
> ale z warstewka kremu ladniej wyglada...

No, to ja mam pjedynczy i zupelnie tej nakladki nie mam. Nie mam nawet
zadnej plastikowej czesci na dnie raczki. Mam tylko sitko na ktore sypie sie
kawe i pojemniczek-raczke, do ktorej wklada sie sitko. Plastikowy jest tylko
uchwyt, a pojemniczek jest metalowy i ma dwie dziurki na spodzie - moze to
dzieki nim, ale kawa ma ladny kremik na wierzchu - musi byc tylko dosc
solidnie ubita w sitku (generalnie zalezy to chyba tez od rodzaju kawy).

Jader

1. Data: 2000-05-24 11:29:26

Temat: kawa z ekspresu
Od: "Czeraniuk, Dorota" <D...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

Z moich skromnych doświadczeń wynika że najlepsza jest kawa z Niemiec -
nawet zwykła tchibo z napisem na torebce - kawa do parzenia w ekspresie
- smakuje zupełnie inaczej niż ta sprzedawana u nas. Jest grubiej
mielona i inaczej pachnie. Jak tylko mam okazję przywożę sobie kawę od
sąsiadów zza Odry :)))
Dorota

Konwersacja: Kto parzy kawę w ekspresie ciśnieniowym ??

Ciasteczka
Faszerowane pieczarki
AMARULA ???!
Legumina ziemniaczana