Kto to powiedzial?

41. Data: 2008-11-13 14:15:23

Temat: Re: Kto to powiedzial?
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gfh6uf$qma$1@news.onet.pl...

e tam. Sam manipulujesz doszulujac sie drugiego dna w tym co pisze.
W tym rzekomo podstepnym komunikacie -
przeczytaj to sobie, co ja tam takie komus wmawiam?

Jeszcze raz: opowiadam o pewnej dziwnej rzeczywistosci
ktora stworzyli oderwani od zycia niepraktycy, jak adamoxx1,
ktory metody superniani okreslil jako kogos kto nie ma dzieci! :)

Tu drugi temat ktory poruszam:
Taka dziwna rzeczywistosc, wedlug mnie istnieje w innych obszarach:
w nauce, w feminizmie, w teorii globalnego ocieplenia itd. itd.

Ciekawi mnie jak to sie dzieje ze takie cos powstaje.

Nie szukaj drugiego dna! :)

-----
Superniania ma metody "Giertycha", a przeciwne niz promowane przez Owsiaka.
Wyraznie okreslone jest dobro i zło. Sa nagrody i kary.

Ale zaraz .... czy przy rozmowie o Gwezdnych Wojnach
nie nazwałes takie okreslenia dobra i zła "zbytnim uproszczeniem dobra i zła
przez kulture chrzescijańską?"
Superniania wzmacnia w dzieciach poczucie dobra i zła, przeciwnie wiec niz
Twoja koncepcja.

Pozdr,
Duch

42. Data: 2008-11-13 14:42:33

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

Do adamoxxa - nie czuj sie przeze mnie atakowany.
Po prostu chce pokazac pewna sztuczna rzeczywistosci.
Masz racje ze te slowa mógl wypowiedziec
chrzescijanski duchowny - bo dobro i zlo jest tam okreslone.
Drugi typ - ze powiedziala to "osoba bez dziecka" -
tu kompletne pudlo. Te "przerazajace slowa" powiedzial pedagog,
skuteczny i nowoczesny.

Pozdrawiam,
Duch

43. Data: 2008-11-13 14:44:49

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch pisze:
> [...]
> czesc ludzi kojarzy jako super przemoc?
> adamoxx1 nawet napisal ze te slowa musial powiedziec ktos "kto nie ma
> dzieci" czyli niepraktyk.
>
> NIC BARDZIEJ MYLNEGO, jak widac.
>
> Pytanie zasadnicze: skad wiec biora sie takie mylne wyobrazenia o
> wychowaniu?
> Skad wzielo sie idiotyczne "robta co chceta?" ktoremy nie tylko Giertych ale
> i Superniania zadaje klam?
> adamoxx1, przypuszczam uwaza sie za praktyka
> A JEST DOKLADNIE ODWROTNIE. To adamoxx1 jest niepraktykiem,
> natomiast wypowiedziane slowa byly uzyte przez pedagoda-praktyka -

Dla mnie.. taka definicja "nagrody i kary" nie ma nic wspólnego z
wychowaniem. Wychowanie to termin cholernie szeroki.
Nagrody i kary odnoszą sie bardziej do posłuszeństwa, a to kompletnie
inna sprawa.
Można metodą nagród i kar "wychować" degenerata.
Dlatego jeśli ktoś mówi, że wychowanie to odpowiednie stosowanie nagród
i kar, to dla mnie jedynie puste słowa, pod którym nikt nie wie co sie
naprawdę kryje.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

44. Data: 2008-11-13 14:46:34

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jeśli ludzie są dobrzy tylko z powodu obawy przed karą, oraz
nadziei na nagrodę, to jesteśmy faktycznie żałośni niewąsko."

Kto to powiedział?

--
CB

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Superniania ma metody "Giertycha" [...] Wyraznie okreslone jest
dobro i zło. Sa nagrody i kary.

45. Data: 2008-11-13 14:51:53

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"adamoxx1" <a...@p...onet.pl> wrote in message

Male wyjasnienie - podawałem Ciebie za przyklad "nietrafionej odpowiedzi"
Nie czuj sie atakowany przeze mnie - dyskutujemy, ok? :)

> Dla mnie.. taka definicja "nagrody i kary" nie ma nic wspólnego z
> wychowaniem.

No własnie, rozumiem, to kontrowerysjne,
ale wlasnie taka metode "nagrody i kary" stosowała super-niania,
wzywana do trudnych dzieci.

Nie zgadzasz sie z metodą superniani?

> [...]
> Dlatego jeśli ktoś mówi, że wychowanie to odpowiednie stosowanie nagród
> i kar, to dla mnie jedynie puste słowa, pod którym nikt nie wie co sie

patrz -> program superniania. Tam jest konkretnie pokazane co się kryje.

Czy w programie superniania nie bylo odwrotnie?
Niania wzywana byla do rodziny na swój sposób zdegenerowanej,
a m.in. system "dobra i zła" naprawiał to. Nie tak było?

--------------
Prawda ze to dziwne, w kontekscie tego co sie mowi w mediach (promocja
"robta co chceta"),
ze to jednak system "dobro-zlo", "nagroda-kara" działa na maluchy,
nieprawdaż?
Oczywiscie dzieci trzeba kochac, a nie bezdusznie wykonywać taki system.

Pozdrawiam,
Duch

46. Data: 2008-11-13 14:52:54

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

> Oczywiscie dzieci trzeba kochac, a nie bezdusznie wykonywać taki system.

...tym bardziej ze czesto zbyt represyjni rodzice wprowadzja ostry system,
pod pozorem ksztaltowania dobra i zla. Nie o takie cos mi chodzi. Nie o
takie pozory.
Pozdrawiam,
Duch

47. Data: 2008-11-13 15:07:03

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch pisze:
> [...]
> nieprawdaż?
> Oczywiscie dzieci trzeba kochac, a nie bezdusznie wykonywać taki system.

Ja odnoszę się wyłącznie do tych słów, bez żadnego szerszego kontekstu.
Superniani nigdy nie oglądałem.
Te słowa po prostu w moim odczuciu brzmiały jak bełkot jakiegoś
zaśmierdniętego emeryta który stojąc nad grobową deską swoje osobiste
frustracje i chore ambicje chciałby realizować kosztem dzieci. :D
Musiałbym zobaczyć Supernianię w akcji.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

48. Data: 2008-11-13 15:11:17

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Jeśli ludzie są dobrzy tylko z powodu obawy przed karą, oraz
> nadziei na nagrodę, to jesteśmy faktycznie żałośni niewąsko."
>
> Kto to powiedział?
mr Einstein

49. Data: 2008-11-13 15:42:45

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W tym rzekomo podstepnym komunikacie -
> przeczytaj to sobie, co ja tam takie komus wmawiam?

Duszku ukochany ;)
Wiesz, co to jest komunikat niejawny ? To jest to, co różni pytania żony do
meża:
"Kochanie, czy wyszedłeś z psem ?"
od
"Kochanie, czy udało ci się w końcu wyjść z psem?"

Powiedz mi, co w Twojej 'bez drugiego dna' wypowiedzi robi takie coś:

"Owsiak ze swoim "robta co chceta", _ktore ma wyzwolic __rzekomo__ spod tego
ucisku_."

To jest, kochanu Duszku, zwykły atak na Owsiaka ;)))

50. Data: 2008-11-13 16:06:27

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gfhhtk$7gl$1@news.onet.pl...

> [...]
> tego ucisku_."
>
> To jest, kochanu Duszku, zwykły atak na Owsiaka ;)))

Zgoda, krytykuję Owsiaka, (ale rowniez zapytaję co sądzicie o tym)
tylko dlaczego uwazasz to od razu ze manipuluję?
Co juz nie wolno mi krytykowac? Zakwestionować metody owsiaka, w formie
pytania?

Pytam to w kontekscie superniani, z działań ktorej wynika ze robta co chceta
wzgledem dzieci nie działa, a działa jasne okreslenie dobra i zło
Szczerze to wiedziałem ze tak ma być, ale że tak mocno to wyszło podczas
pracy niani, to mnie naprawde zaskoczyło! Z jednak dobro-zło, ze jedna
nagroda-kara.
Mnie tez to zaskoczyło, ok?

Sami rodzice mowili do niani, ze chcieli dzieci wychowac "rob co chcesz" i
ze to nie działa. I ze robi się od tego przemoc, przemoc dzieci zdgledem
rodziców.

Dlatego pytam: czy jedna z przyczyną przemocy w szkołach nie jest własnie
owsiakowe
"robta co chceta" (albo szerzej - taka moda)?
Tak, to jest rownoczesnie jakby krytyka owsiakowych metod.
Ale ja pytam, chce wiedziec opini innych.

Po co jednak wietrzyc tu spiesek z moje strony?
Pozdrawiam,
Duch

Co to jest autoironia ...
Bohaterwowie trzeciej "niepodległości"