Kto zbiera turki?

1. Data: 2003-09-23 11:20:38

Temat: Kto zbiera turki?
Od: "Aga" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dużo się mówi ostatnio o grzybkach, stąd moje pytanie.
Mieszkam na Mazurach, gdzie grzybów nie brakuje. Zaskoczona byłam ilością
maślaków, podgrzybków i ... turków. Właśnie. Nigdy nie zbierałam turków, aż
się odważyłam. Nazbierałam całe wiadro, zrobiłam słoiczki, stoją teraz w
piwnicy. Teraz zaczynam mieć wątpliwości, czy one na pewno są jadalne i czy
to na pewno turki. Czy można pomylić je z jakimiś innymi grzybami? Oglądałam
na zdjęciach, czytałam opisy, niby wszystko się zgadza...

Pozdrawiam
Aga
ps. Co Wy robicie z turków?

1. Data: 2003-09-23 12:26:52

Temat: Re: Kto zbiera turki?
Od: "Kociam" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Oglądałam
> na zdjęciach, czytałam opisy, niby wszystko się zgadza...

Turki??? A moze Kurki?

Nie znam takich grzybow, gdzie o nich czytalas???

Kociam
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.indukti.art.pl
PELNIA PINGWANY!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-09-23 12:28:40

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kociam wrote:
> czy

> Oglądałam

> Turki??? A moze Kurki?
>
> Nie znam takich grzybow, gdzie o nich czytalas???

tez sie nad zastanawiam, jestes pewna tej nazwy (a moze to jakies
lokalne nazewnictwo jak np. kania=sowa)
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-09-23 12:59:19

Od: "bella" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tez sie nad zastanawiam, jestes pewna tej nazwy (a moze to jakies
> lokalne nazewnictwo jak np. kania=sowa)

plachetka kolpakowata.
Jak sie zna to nie powinno sie pomylic :)
to tak jak kania - jedni twierdza ze jej z niczym nei pomyla a inni zjadaja
muchomory sromotnikowe myslac ze jedza kanie :)
przez net trudno rozpoznac co ty nazbieralas :)

b.

1. Data: 2003-09-23 13:31:56

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
[ciach]
> [...]
Oglądałam
> na zdjęciach, czytałam opisy, niby wszystko się zgadza...

Mozna pomylic np. z zaslonakami.
http://darynatury.w.interia.pl/zrodla/grz031.htm

> ps. Co Wy robicie z turków?

Zamarynowalismy. Zreszta tez nigdy ich nie jedlismy, w tym roku po raz
pierwszy sie zdecydowalismy.

1. Data: 2003-09-24 09:49:07

Od: "Aga" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Turki??? A moze Kurki?
>
> Nie znam takich grzybow, gdzie o nich czytalas???

Turki, turki:) Zefirka podala link na stronę o nich.
Inna nazwa tych turków to płachetka kołpakowata.
Pozdrawiam!

1. Data: 2003-09-24 09:50:14

Od: "Aga" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zjadaja
> muchomory sromotnikowe myslac ze jedza kanie :)
> przez net trudno rozpoznac co ty nazbieralas :)

Dzieki! Sąsiedzi potwierdzili, ze to turki. Zrobilam marynowane i udusilam w
smietance:)
Pozdrawiam!

1. Data: 2003-09-24 09:51:47

Od: "Aga" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zamarynowalismy. Zreszta tez nigdy ich nie jedlismy, w tym roku po raz
> pierwszy sie zdecydowalismy.

Dzieki za odpowiedź.
Smaczne są też duszone w śmietance.
Pozdrawiam!
Agata

1. Data: 2003-09-24 12:53:48

Od: "sylvim" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aga" <a...@w...pl> wrote in message

> Turki, turki:) Zefirka podala link na stronę o nich.
> Inna nazwa tych turków to płachetka kołpakowata.
> Pozdrawiam!

ja znam jeszce jedna nazwe skróconą :)
"kołpaczki"

pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2003-09-24 20:38:19

Od: "Another" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aga <a...@w...pl> w artykule
news:bkpa20$n4v$1@nemesis.news.tpi.pl napisał...
> [...]

Oglądałam
> na zdjęciach, czytałam opisy, niby wszystko się zgadza...

Super są marynowane. Uwielbiam. Poza tym mają jedną zaletę - nawet jak
przejdzie stado grzybiarzy, turki zazwyczaj zostaną, bo niewielu je zna.

Pozdr,
Another

sos do kaszy gryczanej dla wegetarianina
Nowa Kuchnia - spada liczba members
Re: Apply that correction update that came from M$ Corp.
doner
Nudy w "Nowej Kuchni"