Kuchenka elektryczna - koszty?

1. Data: 2003-03-20 07:11:35

Temat: Kuchenka elektryczna - koszty?
Od: "Moridin" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zastanawiam sie nad zakupem w najblizszym czasie kuchenki elektrycznej. Czy
mozecie powiedziec cos na temat kosztow zwiazanych z eksploatacja takiej
kuchenki? O ile wzrasta (orientacyjnie w %) zuzycie pradu w domu, przy
zalozeniu, ze mieszkamy w dwojke i bedziemy gotowali tylko dla siebie.
Jestem zdezorientowany, poniewaz niektorzy mowia, ze koszty wzrastaja
dramatycznie, inni z kolei ze zuzycie pradu wcale nie jest takie wielkie.
Oprocz tego zdaje sie, ze potrzebne jest inne przylacze pradowe. Mozecie
nieco przyblizyc ten temat? Jakie sa koszty zalozenia takiego przylacza i
czy trzeba miec na to specjalne pozwolenie?
I na koniec prosba o wskazanie sprawdzonych waszym zdaniem (i ladnych)
modeli kuchenek elektrycznych.

Pozdrawiam serdecznie
Moridin

1. Data: 2003-03-20 09:14:39

Temat: Re: Kuchenka elektryczna - koszty?
Od: "PedrO" <r...@p...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy trzeba miec na to specjalne pozwolenie?
> I na koniec prosba o wskazanie sprawdzonych waszym zdaniem (i ladnych)

Na temat kosztów to się nie wypowiem, ale coś mi chodzi po głowie, że prąd jest ponad
2* droższy od gazu jeśli chodzi o ogrzewanie, natomiast co do przyłącza to
prawdopodobnie będziesz musiał mieć trzy fazy i dobrze sobie w takiej sytuacji
załatwić taryfę nocną, która jest najczęściej między 22.00 a 6.00 i między 14.00 i
16.00.

Ale mogę się mylić - niech mnie ktoś poprawi.

Pozdrawiam, Robs.

1. Data: 2003-03-20 12:41:18

Od: "Mirek" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PedrO" <r...@p...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sytuacji
> załatwić taryfę nocną, która jest najczęściej między 22.00 a 6.00 i między

Przyłącze trójfazowe - tak. Musi być.
Ale po co taryfa nocna? Chcesz obiad w nocy gotować??? Bez sensu.To się nie
opłaca.

Co do kosztów: Na pewno będzie drożej niż na gazie. Ale komfort użytkowania
jest tego wart.
Ja płacę ok. 80-90 PLN miesięcznie za prąd. W tym płyta grzejna, piekarnik,
zmywarka, czasami konwektor, ogrzewanie podłogowe w łazience i oświetlenie.

Mirek

1. Data: 2003-03-20 14:00:15

Od: "PedrO" <r...@p...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyłącze trójfazowe - tak. Musi być.
> Ale po co taryfa nocna? Chcesz obiad w nocy gotować??? Bez sensu.To się nie
> opłaca.

Napisałem taryfa nocna gdyż obowiązuje ona RÓWNIEŻ w dzień - między 14.00 a 16.00 - a
wtedy wjększość ludzi je obiad :-)

Robs.

1. Data: 2003-03-20 14:28:50

Od: "Sylwester" <s...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisałem taryfa nocna gdyż obowiązuje ona RÓWNIEŻ w dzień - między 14.00
a 16.00 - a
> wtedy wjększość ludzi je obiad :-)

tak - :)
zwłaszcza ze w większości firm puszczają pracowników na obiad do domu :)

jezeli Ty tak masz to zazdrosze :)

Pozdrawiam
Sylwek

1. Data: 2003-03-20 20:48:19

Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisałem taryfa nocna gdyż obowiązuje ona RÓWNIEŻ w dzień - między 14.00
a 16.00 - a
> wtedy wjększość ludzi je obiad :-)

I zapewne takze gotuje :-)

Pozdrawiam,
Karol

1. Data: 2003-03-20 20:52:41

Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moridin" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kuchenki? O ile wzrasta (orientacyjnie w %) zuzycie pradu w domu, przy
> zalozeniu, ze mieszkamy w dwojke i bedziemy gotowali tylko dla siebie.

3 osoby, 46 m kw. z gazem, srednie zuzycie energii okolo 6 kWh/dobę
4 osoby, 60 m kw. bez gazu, srednie zuzycie energii okolo 9,25-10,25
kWh/dobę.

Teraz podstaw to do cen w Twoim ZE (dane na ostatniej fakturze) i bedziesz
mial jakies wyobrazenie.

Karol

1. Data: 2003-03-21 10:22:48

Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PedrO" <r...@p...alpha.net.pl> napisał w wiadomości

> Napisałem taryfa nocna gdyż obowiązuje ona RÓWNIEŻ w dzień - między 14.00
a 16.00 - a
> wtedy wjększość ludzi je obiad :-)

U mnie taryfa nocna w dzień (jak to fajnie brzmi) jest między 13.00 a 15.00.
A w nocy między 23.00 a 7.00.
pzdr
Kasia

1. Data: 2003-03-21 14:56:28

Od: "laik523" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Średnio biorąc gotowanie na prądzie jest droższe ok. 2x od gotowania na
gazie. Oczywiście i to i to ma wady i zalety. Ja mam polską kuchenkę
ceramiczną. Jak sie zdecydujesz to szukaj takiej z wyłącznikiem czasowym.
Bardzo sie przydaje.

pralka do zabudowy...jaka?
sztukaterie Wrocław
Włącznik światła na podczerwień - pytanie?
CATALANO
jak zrobic internet ?