Kuchenka gazowa czy elektryczna

41. Data: 2012-07-05 20:17:56

Temat: Re: Kuchenka gazowa czy elektryczna
Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-05 22:11, Andrzej Lawa pisze:

> Nie wiem, nigdy nie miałem patelni z termometrem.

Ale, jak piszesz, lubisz jajka sadzone i
przyrządzasz je na swojej płycie halogenowej.
Cóż więc stoi na przeszkodzie żebyś sprawdził
i opisał w tym wątku swoje spostrzeżenia.
Zajmie ci to, według twoich przekonań, nie
więcej niż kilkadziesiąt sekund.

P.S. Nie wymagam jakiejś wielkiej dokładności
pomiaru. Wystarczy, że napiszesz po jakim
czasie można na polu grzewczym oprzeć dłoń.

JK

42. Data: 2012-07-05 20:32:02

Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ziemniaki mają własną sól. Tylko jak gotujesz
> w nieosolonej wodzie to ta sól (i parę innych
> rzeczy) zostaje wypłukanych.

Primo - każdy rozgarnięty obywatel wie, że
ziemniaki gotuje się w osolonej wodzie.
Secundo - skąd ty wytrzasnąłeś tę rewelacyjną
teorię o soli w ziemniakach, z "Pani Domu"?
Ziemniaki zawierają mniej więcej 1% składników
mineralnych. 60% z tego to związki potasu, o
smaku raczej gorzkim niż słonym.

> Och, przepraszam, nie wiedziałem że w jednym
> wątku tylko jedna osoba może się zastanawiać
> nad wyborem, a inni mogą tylko doradzać...

Ale ty się nie zastanawiasz nad wyborem. Ty
uparcie i bez sensownych argumentów
przekonujesz nas o wyższości płyt halogenowych.

> Ty może śledź wątek, bo póki co to tylko
> bredzisz bez sensu.

Doprawdy?

Ale masz rację, dyskusja z tobą zdecydowanie
jest bez sensu.

JK

43. Data: 2012-07-05 20:55:18

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.07.2012 22:32, JK pisze:

> Primo - każdy rozgarnięty obywatel wie, że ziemniaki gotuje się w
> osolonej wodzie.

Ja gotuję bez wody. I co mi zrobisz?

> [...]
> ziemniakach, z "Pani Domu"? Ziemniaki zawierają mniej więcej 1%
> składników mineralnych. 60% z tego to związki potasu, o smaku raczej

Sól w sensie smakowym, a niekoniecznie w sensie mineralnej soli kuchennej.

[ciach]

> Ale ty się nie zastanawiasz nad wyborem. Ty uparcie i bez sensownych
> argumentów przekonujesz nas o wyższości płyt halogenowych.

Brednie wypisujesz.

Nie przekonuję o wyższości, tylko usiłuję poznać wszelkie różnice -
jakie one będą w praktyce dla mnie - a nie przyjąć na wiarę ewangelię
indukcyjną od kogoś takiego, jak ty.

Co mi po zaletach kuchni indukcyjnej w gotowaniu ziemniaków w wodzie,
kiedy ja tak ziemniaków nie będę nigdy więcej gotował?

Póki co najbardziej "za" przemawia do mnie wydajność, cała reszta przy
moim gotowaniu, nie ma znaczenia. Chociaż niestety boję się, że
zwróciłoby mi się to dopiero ostro po gwarancji.

Jakbym np. był fanem woka to w ogóle nie brałbym pod uwagę żadnej kuchni
z płaskim blatem.

Jesteś w stanie to zrozumieć?

> Doprawdy?

Niewątpliwie.

> Ale masz rację, dyskusja z tobą zdecydowanie jest bez sensu.

Ty nie dyskutujesz, bo to wymaga przeczytania tego, co piszą inni. Ty
sobie wyobrażasz, co piszę, a potem "dyskutujesz" ze swoim wyobrażeniem.

44. Data: 2012-07-05 20:57:43

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.07.2012 22:17, JK pisze:

> Ale, jak piszesz, lubisz jajka sadzone i przyrządzasz je na swojej
> płycie halogenowej. Cóż więc stoi na przeszkodzie żebyś sprawdził i
> opisał w tym wątku swoje spostrzeżenia.

Gdzie ja niby piszę, że mam płytę halogenową??

Przecież wyraźnie pisałem, że póki co się zastanawiam nad wyborem!

Masz jakieś problemy z oczami?

45. Data: 2012-07-08 12:08:44

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-04 15:57, Marek Dyjor pisze:

> dalej jest cięższy do powietrza i wlecze sie po podłodze...
>

> to jest jego zasadnicza wada. Dlatego też nie wolno parkować samochodów
> w garażach podziemnych.

Które to mają kiepsko zrobioną wentylację.

46. Data: 2012-07-08 12:10:55

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-03 17:33, Marek Dyjor pisze:

> gaz ziemny jest prowadzony stałą instalacją gazową o sprawdzonej
> szczelności pospięcie kuchenki też zwykle odbywa sie przez stałe łacze,
> jaśli podpina fachowiec to zwykle sprawdza szczelność.
>
> gaz ziemny jest lżejszy od powietrza więc nawet spore wycieki zwykle
> wylatują kominem wentylacyjnym zanim staną sie niebezpieczne (wybuchowe)

Gaz ziemny jest bezwonny, nie bez powodu dodają pewien składnik, od
czasu do czasu, aby ludzie mogli wykryć czy u nich nie "śmierdzi" i taka
kontrola jest :P

> [...]
>
> gaz propan butan jest cięższy od powietrza gromadzi sie przy podłodze
> bardzo łatwo może powstać mieszanka wybuchowa i wtedy iskierka i mamy bum.

Nawet przy niewielkim wycieku śmierdzi tak, że reaguje się natychmiastowo.

47. Data: 2012-07-08 15:23:34

Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> Znalazłem ;)
> http://www.audytorzy.com/img/file/Badania%20AGD/Poro
wnanie%20plyt%20grzewczych.
> pdf
>
> Nie wiadomo na ile wiarygodne, nikt się niby nie podpisał :)

Mało wiarygodne. Miało wyjść że indukcyjna najlepsza to tak wyszło. Delikatne
oszustwo polega między innymi na tym że podają temperatury tego co gzreje po
zagotowaniu. palnik gazowy zły bo ma wysoką temperaturę. Ale masę ma małą. Dla
płytki oporowej podają temperaturę ponad 450 stopni. W instrukcji obsługi
mojej kuchenki jak byk stoi że po przekroczeniu temperatury płytki ponad 270
stopni termostat ogranicza moc na najmniejszej mocy do zera a na pozycjach II,
III, IV do najmniejszej mocy danej płytki. Niby na tej najmniejszej mocy da
się w sprzyjających warunkach zrobić 450 stopni. Praktycznie mnie się coś
takiego chyba jeszcze nie zdarzyło. Czyli celowo wprowadzili w błąd. Przy
płytce trzeba się nauczyć gotować żeby wykorzystać jej możliwości. Gotowanie
wody to taka próba że niby się coś zrobiło ale mało daje informacji. Gotowanie
ziemniaków było by wiarygodniejsze. Nie zrobili bo by się okazało że indukcja
gorsza od płytki. Przy gotowaniu ziemniaków, zupy, gulaszu itp temperatura
płytki będzie na poziomie 120 stopni. Przy gotowaniu ziemniaków pełna moc
idzie do momentu wrzenia. A potem wyłączałem kiedyś płytkę i inercją
dogotowywało. Teraz mam sondę i przy gotowaniu wszystkiego co na wodzie nie
dopuszcza ona do wrzenia. Przy temperaturze 95 stopni gotuje się praktycznie
tak samo szybko jak przy dziewięćdziesięciu ośmiu stopniach. Oszczędność prądu
jest bardzo duża. Płytka z zewnętrznym regulatorem temperatury bije na głowę
sprawnością indukcję.

48. Data: 2012-07-08 20:30:09

Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek"
> Płytka z zewnętrznym regulatorem temperatury bije na głowę
> sprawnością indukcję.

Ta jest, panie Kogutek. A czajnik elektryczny to już.....

49. Data: 2012-07-09 07:31:44

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 08 Jul 2012 14:10:55 +0200, BQB napisał(a):
> Gaz ziemny jest bezwonny, nie bez powodu dodają pewien składnik, od
> czasu do czasu, aby ludzie mogli wykryć czy u nich nie "śmierdzi" i taka
> kontrola jest :P

Raczej caly czas. Jakos nie kojarze by kiedykolwiek gaz z kuchenki byl
bezwonny...

> Nawet przy niewielkim wycieku śmierdzi tak, że reaguje się natychmiastowo.

Zwlaszcza jak sie jest poza domem :>
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

50. Data: 2012-07-09 23:54:17

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-09 09:31, Jacek Osiecki pisze:

> Raczej caly czas. Jakos nie kojarze by kiedykolwiek gaz z kuchenki byl
> bezwonny...

> Zwlaszcza jak sie jest poza domem :>

Czyli nieszczelność przy gazie ziemnym nie ma prawa wystąpić?
Hmm... w Gdańsku ten blok się skurczył o 2 piętra, czy gdzieś indziej i
go potem zburzyli? Albo ta awaria, w jakimś mieście, gdzie nagle wzrosło
ciśnienie w instalacji i rozwaliło trochę kuchenek (nie wiem, czy czegoś
jeszcze nie). Nad butlą mam własną kontrolę, jak coś się stanie, to
tylko z mojej winy/niedbalstwa, a ziemny poza kontrolą (własną).

domek holenderski jaka farba
remont łazienki
Jaka kołdra
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
farby do barwienia (termoutwardzalne) kafli - gdzie kupic?