Kuchnia gazowa w bloku bez instalacji gazowej

1. Data: 2004-11-19 10:37:22

Temat: Kuchnia gazowa w bloku bez instalacji gazowej
Od: "Fnord23" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W nowowybudowanym bloku, w którym nie ma instalacji gazowej tylko doprowadzenie
prądu trójfazowego pod kuchenki elektryczne chciałbym zainstalować kuchnię
gazową na gaz z butli. W związku z tym mam pytanie. Czy istnieją jakieś
przeciwwskazania? Czy muszą być spełnione jakieś normy dot. np. wentylacji itd?
Czy musze o tym informować Dewelopera? Czy musi to odbierać jakiś specjalista?
Dzięki za info.

Pozdrawiam
Mariusz

1. Data: 2004-11-19 10:55:58

Temat: Re: Kuchnia gazowa w bloku bez instalacji gazowej
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prądu trójfazowego pod kuchenki elektryczne chciałbym zainstalować kuchnię
> gazową na gaz z butli. W związku z tym mam pytanie. Czy istnieją jakieś

a po grzyba Ci to, instaluj elektryczna

pozdrawiam WM

1. Data: 2004-11-19 11:04:26

Od: "Fnord23" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a po grzyba Ci to, instaluj elektryczna
>
> pozdrawiam WM

Pewnie, że bym zainstalował elektryczną tylko strasznie upartą mam małżonkę i
szukam argumentów przeciwko opcji kuchni na gaz w moim mieszkaniu. Chyba że
takich nie ma.

Mariusz

1. Data: 2004-11-19 11:10:07

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fnord23 pisze w news:5b3d.000004ee.419dd33a@newsgate.onet.pl

> Pewnie, że bym zainstalował elektryczną tylko strasznie upartą mam małżonkę i
> szukam argumentów przeciwko opcji kuchni na gaz w moim mieszkaniu. Chyba że
> takich nie ma.

Niech małżonka porozmawia z sąsiadami.
Podobną sytuację mam u siebie - większość sąsiadów kupiło
mieszkanie w moim bloku właśnie dlatego, że nie ma tam gazu i na
wszelkie pomysły typu butla gazowa reagują gwałtownie. Sąsiadom
wyskakującym z takimi "gazowymi" pomysłami szybko się butli
odechciewa, w imię dobrych stosunków sąsiedzkich. :)
Nie trzeba było kupić mieszkania z gazem? Problemu by nie było...

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2004-11-19 13:00:50

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Nov 2004, Fnord23 wrote:

> Pewnie, że bym zainstalował elektryczną tylko strasznie upartą mam małżonkę i
> szukam argumentów przeciwko opcji kuchni na gaz w moim mieszkaniu. Chyba że
> takich nie ma.

1. Butla zajmuje bardzo dużo miejsca.
2. Sąsiedzi mogą sobie nie życzyć butli z gazem budynku (ja bym sobie nie
życzył).
3. Na gazie z butli gotuje się gorzej niż na metanie, więc jeżeli małżonka
jest przyzwyczajona do gazu z sieci miejskiej, to srogo się rozczaruje.
4. Płyty elektryczne są estetyczniejsze.
5. W kuchni bez gazu jest czyściej - nie ma tłustego osadu po spalaniu
gazu.
6. Wymiana butli jest upierdliwa.
7. Oszczędność niewielka - gaz w butli jest drogi. Jedyny rzeczywisty zysk
to zazwyczaj dużo tańsza kuchenka.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2004-11-19 13:28:58

Od: ogryzek <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisalo:

> 5. W kuchni bez gazu jest czyściej - nie ma tłustego osadu po spalaniu
> gazu.

Tlusty osad jest z wywarow i smazenia! W wyniku spalania powstaja CO2, NO
i H2O, czasem CO i NO2 :(. Moja babcia kuchenke elektyczna (poza kotlownia
w budynku nie ma gazu), gotuje bardzo duzo i wszystkie sciany i sufit sa
tluste.
Co do reszty sie zgadzam.

.

1. Data: 2004-11-19 13:33:09

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Nov 2004, ogryzek wrote:

> Tlusty osad jest z wywarow i smazenia! W wyniku spalania powstaja CO2, NO
> i H2O, czasem CO i NO2 :(.

Teoretycznie. W praktyce gaz jest zanieczyszczony.

A skąd tlenki azotu?

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2004-11-19 13:46:04

Od: ogryzek <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisalo:

> Teoretycznie. W praktyce gaz jest zanieczyszczony.
>
> A skąd tlenki azotu?
>
> Pozdrawiam,
>
> Alojzy

No wiesz... Powierze w 80% sklada sie z azotu...

.

1. Data: 2004-11-19 14:04:13

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wiesz... Powierze w 80% sklada sie z azotu...

No fajnie, ale produktem spalania alkanów jest dwutlenek węgla i woda
(w przypadku zbyt małej ilości tlenu może być tlenek węgla lub w skrajnym
przypadku węgiel).

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2004-11-19 14:15:38

Od: ogryzek <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski napisalo:

> No fajnie, ale produktem spalania alkanów jest dwutlenek węgla i woda
> (w przypadku zbyt małej ilości tlenu może być tlenek węgla lub w skrajnym
> przypadku węgiel).

Wpisz w Googlu "produkty spalania gazu ziemnego".

http://prace.sciaga.pl/18048.html
http://www.rynekgazu.pl/?id=23
itp.
Nie chce mi sie przepisywac ksiazek.

.

listwy przypodłogowe
Nowe podatki/ulgi??? Sejm
Drzwi Centurion
Re: Jak naostrzyć tarczę krajarki do chleba :((
Jak zabudoiwac starą futrynę?