Re: Jak naostrzyć tarczę krajarki do chleba :((

1. Data: 2004-11-18 17:12:47

Temat: Re: Jak naostrzyć tarczę krajarki do chleba :((
Od: "Janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po przeczytaniu kilku podpowiedzi w temacie (zadanym na grupie regionalnej i
kuchnia) wpadłem na pomysł wykorzystujący jedna z nich. Otoz mozna tarcze
naostrzyc sposobem domowym mocujac ja w uchwycie np do tarczy szlifierskiej
(na papier scierny) i po zamontowaniu w wiertarce szlifowac kamieniem
szlifierskim bo ostrzenie tym sposobem ale w krajalnicy nie przniesie
pozadanych efektow z uwagi na niskie obroty. Pomysł zakupienia nowej jest
zbyt malo ambitny.

--
(\o/) Pozdrawiam
/.\ jan~m

1. Data: 2004-11-18 18:14:21

Od: "Lucasdm" <x...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> pozadanych efektow z uwagi na niskie obroty. Pomysł zakupienia nowej jest
> zbyt malo ambitny.

Jak chcesz ambitny pomysl, to wystaw tarcze przed okno na dzialanie
mikrometeorow.... powinny naostrzyc... po jakim czasie ;-)

Lucasdm

1. Data: 2004-11-19 06:55:38

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek napisał(a):

> [...]
> szlifierskim bo ostrzenie tym sposobem ale w krajalnicy nie przniesie
> pozadanych efektow z uwagi na niskie obroty. Pomysł zakupienia nowej jest

Zaprawdę powiadam Ci, opisanym domowym sposobem zrobisz sobie co
najwyżej krzywdę ucinając paluchi. A jeżeli Ci się uda cokolwiek
zdziałać w ten sposób bez strat w ludziach i sprzęcie, to jakość takiego
ostrza będzie nijaka.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-11-19 07:11:15

Od: "Miroslaw 'Miron' Ambroziak" <t...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> najwyżej krzywdę ucinając paluchi. A jeżeli Ci się uda cokolwiek
> zdziałać w ten sposób bez strat w ludziach i sprzęcie, to jakość takiego

Nie zgadzam się z Tobą.Od kilku lat przynajmniej raz w roku ostrzę tarczę
krajalnicy pilnikiem do metalu i zapewniam Cię, że naostrzenie wszystkich
ząbków zajmuje mi nie dłużej niż kilka minut.
--
Miron

1. Data: 2004-11-19 07:42:38

Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Nov 2004 18:12:47 +0100, "Janek" <j...@o...pl>
wrote:

> [...]
>szlifierskim bo ostrzenie tym sposobem ale w krajalnicy nie przniesie
>pozadanych efektow z uwagi na niskie obroty. Pomysł zakupienia nowej jest
Ale np. moja wiertarka ma ponad 3000 obr/min. Nie rozkrecej jej lepiej
na maxa. Uwazaj zeby ta tarcza nie odciela czegos Tobie lub Twoim
Bliskim jak sie cos poluzuje/urwie. I tak przy okazji moze krec cala
operacje kamera, w razie czego Twoja rodzina chociaz sprzeda film.
Drozdzie :-)
m.
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

1. Data: 2004-11-19 09:07:13

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroslaw 'Miron' Ambroziak napisał(a):

> Nie zgadzam się z Tobą.Od kilku lat przynajmniej raz w roku ostrzę tarczę
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> krajalnicy pilnikiem do metalu i zapewniam Cię, że naostrzenie wszystkich
> ząbków zajmuje mi nie dłużej niż kilka minut.

Czyli krótko mówiąc - masz wprawę. Proponowanie takiej opoeracji osobie
bez wprawy jest trochę niebezpieczne.

ATSD - po jakie licho ostrzysz ? Mam krajalnicę od wielu lat i nie mam
takowej potrzeby.

No, ale ja mrożonego boczku nie kroję :)

Poza tym, niewykluczone że ostrze krajalnicy jest hartowane
powierzchniowo i dlatego nie nadaje się do powtórnego ostrzenia.

1. Data: 2004-11-19 09:21:36

Od: "Miroslaw 'Miron' Ambroziak" <t...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli krótko mówiąc - masz wprawę. Proponowanie takiej opoeracji osobie
> bez wprawy jest trochę niebezpieczne.

Umieszczam tarczę w imadle i precyzyjnie usuwam zaokrąglenia powstałe w
wyniku eksploatacji.

> ATSD - po jakie licho ostrzysz ? Mam krajalnicę od wielu lat i nie mam
> takowej potrzeby.
>
> No, ale ja mrożonego boczku nie kroję :)

Ja również nieczesto kroję mrożonki ale za to kupuję świezy, wypieczony
chlebej z chrupiącą skórką i jego własnie uznaję za głównego winowajcę
'tępoty' mojej krajalnicy:)

> Poza tym, niewykluczone że ostrze krajalnicy jest hartowane
> powierzchniowo i dlatego nie nadaje się do powtórnego ostrzenia.

Niewykluczone i to nie przyszło mi do głowy. Ostatecznie po ponad 10 latach
używania krajalnicy sprawię jej nowe ostrze:)
Miron

1. Data: 2004-11-19 09:39:50

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroslaw 'Miron' Ambroziak napisał(a):

> Ostatecznie po ponad 10 latach
> używania krajalnicy sprawię jej nowe ostrze:)

Idę o zakład że po 10 latach części zamiennej nie kupisz :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html