Kuchnia pana Kleksa.

41. Data: 2012-01-11 17:04:16

Temat: Re: Kuchnia pana Kleksa.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jan 2012 17:48:09 +0100, Bbjk napisał(a):

> i by oliwa była jak najlepsza, świeża i aromatyczna.

http://www.produktyregionalne.edu.pl/czytelnia/suges
tie.pdf
O dobrej oliwie i nie tylko.

A tu - przeciwnie:
http://test.biotechnologia.pl/biotechnologia-portal/
info/zywnosc/24_aktualnosci/3492,podrabiana_oliwa_z_
oliwek.html
http://finanse.wp.pl/kat,9922,title,Sprzedawali-podr
obiona-oliwe-z-oliwek,wid,12916287,wiadomosc.html?ti
caid=1db8a

--
XL

42. Data: 2012-01-11 17:05:29

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 17:48, Bbjk <b...@q...pl> wrote:
> W dniu 2012-01-11 15:26, J-23 pisze:

> Ważne, by owoców morza nie dusić/smażyć za długo, bo twardnieją
> i by oliwa była jak najlepsza, świeża i aromatyczna.
> --
> Bbjk

owoce morza przed smazeniem wrzucam to marynaty. tzn. robie tak,
wyjmuje je z opakowania na durszlak, przelewam zimna woda jakas
chwile. w miseczce robie miksture z sosu teriaki, sosu sojowego
jasnego, troche soku z cytryny, zabek czosnku, moze byc papryczka
chili. do tego wrzucam te owoce. w miedzy czasie gotuje costam, ryz,
makaron, albo rozmiekczam makaron ryzowy. na patelni podsmazam czosnek
z chili, podlewam winem i redukuje. nastepnie wrzucam rzeczone
owoce... i szybko na najwiekszym ogniu smaze "gora" 3-4 min. na koniec
wlewam cala marynate blyskawicznie podgrzewam i na talerze. posypuje
jakas zielenina i pychota!

43. Data: 2012-01-11 17:07:20

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 17:45, XL <i...@g...pl> wrote:

> Policyjnym? //retoryczne
> Sądząc po menu - jesteś bardzo młodym emerytem jak na emeryta.

> Skoro tak, to zazdraszczam emerytury, widac nie jest taka znowu niska. jak
> nadejdzie moja, to wtedy Z KONIECZNOŚCI będe pichcić - bo teraz z ochoty
> :-)
> --
> XL

aktualnie mam 64-ry wiosny, emerytura ujdzie...

44. Data: 2012-01-11 17:18:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jan 2012 09:07:20 -0800 (PST), J-23 napisał(a):

> aktualnie mam 64-ry wiosny, emerytura ujdzie...

Tym bardziej zazdraszczam - bo przynajmniej zdążyłeś ;-PPP
--
XL

45. Data: 2012-01-11 17:31:06

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha"

> http://i.imgur.com/6j7Gfh.jpg
> Szkoda tylko, że nie wiadomo, jaka jest data zrobienia zdjęcia.

http://www.joemonster.org/art/19093/3_letnie_frytki_
z_McDonalda_vs_3_letnie_frytki_z_KFC

Robert

46. Data: 2012-01-11 17:39:37

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-11 18:05, J-23 pisze:

> [...]
> owoce... i szybko na najwiekszym ogniu smaze "gora" 3-4 min. na koniec
> wlewam cala marynate blyskawicznie podgrzewam i na talerze. posypuje

Widzę, ze smacznie gotujesz. Podobnie ostre owoce morza jadałam w
Portugalii, czy to stamtąd patent? Zwykle, gdy się gdzieś włóczymy,
próbuję jedzenia lokalnego, potem to stanowi inspirację dla odmian domowych.
Jeśli masz chęć (i czas), tu troszkę moich zapisków jedzeniowych z
rozmaitych miejsc:
http://bajarka.fotolog.pl/3,2010,archiwum.html
http://bajarka.fotolog.pl/11,2008,archiwum.html -wpis "Nie samym duchem"
http://bajarka.fotolog.pl/12,2010,archiwum.html -wpis "Sycylia, kuchnia"
http://bajarka.fotolog.pl/5,2011,archiwum.html - wpis "Nie samym duchem,
czyli bałkańska kuchnia" (głównie Albania i Grecja)
http://bajarka.fotolog.pl/3,2009,archiwum.html -> "Nie samym duchem"
itp.
--
Bbjk

47. Data: 2012-01-11 17:54:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jan 2012 18:39:37 +0100, Bbjk napisał(a):

> Widzę, ze smacznie gotujesz.(...)

Szklana kula?
;-PPP

--
XL

48. Data: 2012-01-11 17:59:30

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-11 18:54, XL pisze:

> Szklana kula?
> ;-PPP

Tak.
--
B.

49. Data: 2012-01-11 18:03:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jan 2012 18:59:30 +0100, Bbjk napisał(a):

> Tak.

No to weź pod uwagę na przyszłosć, że inni też je mają ;-)
--
XL

50. Data: 2012-01-11 18:10:38

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-11 19:03, XL pisze:

> No to weź pod uwagę na przyszłosć, że inni też je mają ;-)

"weź pod uwagę na przyszłosć" :D
Już się rozpędzam do spełniania tych Twoich zabawnych dyspozycji :)

--
B.

Zabarwiony garnek emaliowany :(
Dla Panslavisty