Kupno domu - koszty, kredyt

1. Data: 2006-04-22 07:41:08

Temat: Kupno domu - koszty, kredyt
Od: " Shreek" <pulikow SPAM@SPAM poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Być może zadam jakieś banalne pytania, być może trudne. Nie wiem bo sprawą
dopiero zaczynam się interesować.

Jakie będą dodatkowe koszty, które muszę ponieść przy zakupie domu
(właściciel chce 150tyś)?

Jak załatwia się kredyt?
Dom (jest do wykończenia) ma jednego właściciela. Umawiam się z właścicielem
na jakąś kwotę, której oczywiście nie posiadam w gotówce więc trzeba wziąć
kredyt.
Idę do banku (ów) szukać jakiejś dobrej oferty (a może skorzystać z usług
jakiś pośredników??) no i załóżmy znajduję. Jaki mniejwięcej okres trwa
załatwianie kredytu?
Czy bank będzie oglądać ten dom?

Jeśli ktoś mógłby dać jakieś wskazówki to byłbym wdzięczny.

--
Mirosław P.
GG 1119311

2. Data: 2006-04-22 16:59:58

Temat: Re: Kupno domu - koszty, kredyt
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Shreek" <pulikow SPAM@SPAM poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Jakie będą dodatkowe koszty, które muszę ponieść przy zakupie domu
> (właściciel chce 150tyś)?

domu czy mieszkania? i jakie koszty masz na mysli? remont? oplaty?

jezeli kupujesz bezposrednio, to oplaty to jakies 10% wartosci
mieszkania (podatek, hipoteka, taki jeden pan ktory zedrze za
podpisanie umowy sprzedazy) choc teraz chyba znacznie zmniejszyla
sie oplata za wpis do ksiegi wieczystej... zalozenie tej ksiegi
tez kosztuje (jezeli jej nie ma)

> Jak załatwia się kredyt?

idziesz do banku i mowisz "chce kredyt", a oni juz tlumacza reszte :-)
za duzo mozliwosci aby je opisywac

> [...]
> Idę do banku (ów) szukać jakiejś dobrej oferty (a może skorzystać z usług
> jakiś pośredników??) no i załóżmy znajduję. Jaki mniejwięcej okres trwa

generalnie tak to wyglada, choc lepiej _wczesniej_ isc do
bankow/banku/doradzcy zorientowac sie co jest potrzebne (dokumenty), jakie
sa oplaty, jaka masz zdolnosc kredytowa etc. Tam tez tak naprawde
opowiedza ci o calej procedurze, co musisz zrobic etc, wiec najpierw
pojdz do banku

> Czy bank będzie oglądać ten dom?

roznie, zalezy od tego ile masz kasy etc - ale czesto tak

> Jeśli ktoś mógłby dać jakieś wskazówki to byłbym wdzięczny.

najpierw troche sie zorientuj a potem pytaj o konkrety
no i archiwum polecam - wiele informacji (pewnie wszytskie) zostaly juz
napisane

Sierp

3. Data: 2006-04-22 17:33:26

Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> domu czy mieszkania? i jakie koszty masz na mysli? remont? oplaty?

Domu i ziemi na której stoi...
Chodzi mi tylko o koszty, które muszę ponieść, związane z procedurą
zakupu. (remonty to już moja sprawa)

> [...]
> podpisanie umowy sprzedazy) choc teraz chyba znacznie zmniejszyla
> sie oplata za wpis do ksiegi wieczystej... zalozenie tej ksiegi

No właśnie o to mi chodziło - muszę oszacować swoje możliwości finansowe...

--
M.
GG 1119311

4. Data: 2006-04-22 17:39:53

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

> Domu i ziemi na której stoi...
> Chodzi mi tylko o koszty, które muszę ponieść, związane z procedurą
> zakupu. (remonty to już moja sprawa)

przy mieszkaniu szacunkowo bez prowizji posrednika to ok. 10%, ale
jak w przypadku domu sie to zmienia - nie wiem

> No właśnie o to mi chodziło - muszę oszacować swoje możliwości finansowe...

ale to serio proponuje odwiedzic bank - inaczej nie da rady
Mi wszystko pieknie wyjasniono co kiedy i jak zalatwic. No, moze
nie az tak pieknie, ale w skrocie mowili co, a ja potem ustalalem jak
i za ile

Sierp

5. Data: 2006-04-23 18:28:16

Od: "awl" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Idę do banku (ów) szukać jakiejś dobrej oferty (a może skorzystać z usług
> jakiś pośredników??) no i załóżmy znajduję. Jaki mniejwięcej okres trwa
> załatwianie kredytu?
> Czy bank będzie oglądać ten dom?

Polecam usługi http://expander.pl lub Open Finance http://open.pl . Wejdź
na ich stronę, wypełnij i wyślij formularz, a oni skontaktują się z toba
bardzo szybko. Znajdą dla ciebie najkorzystniejszą ofertę i nie wezmą za to
ani grosza, bank płaci im prowizję za znalezienie klienta i wbrew pozorom
kosztuje to tyle samo jakbyś sam poszedł do banku. Oni mają dużo banków w
swojej ofercie i wybiora najlepszą. A jeśli chcesz zrobić to sam, to
będziesz musiał przeczytać wszystkie oferty i za pewne zajmie ci to kilka
dni, jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia to na pewno dłużej.

Ja skorzystałem z oferty Expandera i na prawdę spisali się na medal,
załatwienie "krechy" zajęło niecałe 3 tygodnie, było to 3 lata temu, teraz
pewnie szybciej, bo konkurencja jest duża.

Pozdrawiam,
awl

6. Data: 2006-04-25 05:34:58

Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja skorzystałem z oferty Expandera i na prawdę spisali się na medal,
> załatwienie "krechy" zajęło niecałe 3 tygodnie, było to 3 lata temu, teraz
> pewnie szybciej, bo konkurencja jest duża.

również polecam tych doradców - umawiasz się i Ci wszystko wyjaśnią,
porównają oferty, powiedzą jakie dokumenty potrzebne - po prostu fachowcy.
ja w grudniu korzystałem z expandera i jestem zadowolony - kredyt brałem w
mbanku
załatwianie niestety trwa bo trzeba dużo dokumentów załatwić a wszędzie się
czeka - i po skompletowaniu dokumentów zanosisz do doradcy a on wysyła do
banku - potem tylko wizyta w oddziale na podpisanie umowy
pozdrawiam
Łukasz

lekarstwo na pająki
jaki odkurzacz...?