Kupno mieszkania na wtórnym

1. Data: 2002-02-27 08:17:49

Temat: Kupno mieszkania na wtórnym
Od: "Piotr" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Planuję kupić mieszkanie spółdzielcze własnościowe na rynku wtórnym. Mam
pytanie do tych, którzy już to zrobili. Na co zwracać uwagę (co sprawdzić)?
Pozdrawiam, Piotrek

1. Data: 2002-02-27 10:09:21

Temat: Re: Kupno mieszkania na wtórnym
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Planuję kupić mieszkanie spółdzielcze własnościowe na rynku wtórnym. Mam
> pytanie do tych, którzy już to zrobili.

Wprawdzie nie kupowałem na rynku wtórnym, ale zwróciłbym uwagę na
nastepujące sprawy:

- renoma okolicy ( czy da się przejść cało przez osiedle po zmroku i
zostawić auto pod blokiem )
- pogadać z dzielnicowym: czy były jakieś kradzieże z piwnic, włamania
do mieszkań rozboje itp.
- co się dzieje w spółdzielni ( np. czy nie jest zadłużona, czy nie nęka
lokatorów jakimiś lewymi spłatami itp. )
- jakie są składniki czynszu, czy np. jest wyodrębniony fundusz
remontowy
- wygląd klatki schodowej, świadczy o mieszkańcach
- wygląd infrastruktury: np. zniszczone ławki, śmietniki, place zabaw
nieświdczy dobrze o mieszkańcah i/lub spółdzielni
- niby drobiazg, ale czy jest gdzie zaparkować auto, na starych
osiedlach to tragedia

W mieszkaniu:

- stan stolarki okiennej, czy nie trzeba wymienić
- stan instalacji gaz/wod/kan, co, czy nic nie cieknie i nie trzeba
wymienić rur, armatury, piecyka i kuchenki
- jakość wentylacji, czy aby pod twój pion wentylacyjny nie podpiętych
jest paru innych sąsiadów
- stan tynków, ile razy malowane i czy nie odpadają
- stan podłóg, dzwi ( szczególnie zewnętrznych )
- w mieszkaniu na ostatnim piętrze czy nie leje się ze sufitu na łeb (
autentyk )
- pogadałbym też ze sąsiadami: czy są komunikatywni, co sądzą o okolicy
i budynku

Na razie tyle

P.J.

1. Data: 2002-02-27 12:56:17

Od: "Air45" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam własnie jestem świeżo po całej tej zabawie bo jest tego trochę przede
wszystkim sprawdź sobie w społdzielni czy mieszkanie nie jest zadłużone to
samo jeżeli chodzi o energie i gaz z telefonem jest tak że jeśli osoba od
ktorej kupujesz mieszkanie nie zabiera ze sobą numeru to telekomunikacja
rozwiaże z nia umowe z miesięcznym wypowiedzeniem i trzeba jeszcze ze
sprzedającym pozostawać w kontakcie w celu uregulowania tychże zobowiazań,
kolejną sprawą jest hipoteka czy przypadkiem nie jest obciążona taka
informacje uzyskasz w sądzie
no a potem to juz tylko notariusz i troche zabawy w urzędzie miejskim

aha najważniejsza sprawa jak nie jestes pewny goscia to sprawdz sobie
jeszcze zameldowanie tzn ilosc osob
mozesz oczywiscie rowniez zarzadac aby sprzedajacy wymeldowal sie przed
udaniem sie do notariusza
ja tego nie robilem bo mialem do czynienia z prawymi ludzmi ale gdyby tak
nie bylo napewno bym to sprawdzil
ważna sprawa jest rowniez to czy istnieje tam wspólnota
no to chyba tyle aha poproś rownież o informacje na temat wysokości czynszu
żeby nie bylo zaskoczenia

powodzenia

Air

1. Data: 2002-02-27 12:59:40

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

> sprawdź sobie w społdzielni czy mieszkanie nie jest zadłużone to
> samo jeżeli chodzi o energie i gaz

Jak ja kiedys sprzedawalem mieszkanie rozwiazalem to w ten sposob.
Spisalismy liczniki, poszedlem do elektrowni i gazowni i zaplacilem
naleznosc na miejscu.
Nie wiem czy jest to regula, ale do notariusza musialem przyniesc kwitek, ze
jestem wlascicielem.
Spoldzielnia nie wystawi go, jesli sa zaleglosci w czynszu.
W akcie zawarta byla klauzula, ze teraz dostaje polowe a druga polowe jak
sie wymelduje.
Wymeldowalem sie, podpisalem, ze dostalem kase i wiecej ludzi nie widzialem.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-02-27 15:21:20

Od: "Piotr" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Air45" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> kolejną sprawą jest hipoteka czy przypadkiem nie jest obciążona taka
> informacje uzyskasz w sądzie

Mieszkanie nie ma złożonej hipoteki (tak twierdzi właściciel). Sprawdzałem
to w sądzie i spółdzielni - tam to potwierdzili. Powiedziano mi jednak, że
to i tak nie daje 100% pewności, że nie ma hipoteki (bałagan w sądach).
Może znacie lepsze metody?
Piotrek

1. Data: 2002-02-27 15:28:27

Od: "Piotr" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <p...@z...pl> napisał w wiadomości
> - co się dzieje w spółdzielni ( np. czy nie jest zadłużona, czy nie nęka
> lokatorów jakimiś lewymi spłatami itp. )

Sprawdziłem hipotekę gruntu spółdzielni i jest ok. Jak sprawdzić czy nie
jest zadłużona w inny sposób?
Piotrek

1. Data: 2002-02-28 06:11:40

Od: "xx" <xx@xx> szukaj wiadomości tego autora

Powiedziano mi jednak, że
> to i tak nie daje 100% pewności, że nie ma hipoteki (bałagan w sądach).
> Może znacie lepsze metody?
> Piotrek

Jestem po zakupie mieszkania na rynku wtórnym i to co pisze Chłopek wydaje
sie najlepszym rozwiazaniem.
Jeżeli chodzi o czesc prawna to z tego co sie dowiedzialem to notariusz
ponosi cala odpowiedzialnosc za sprawdzenie stanu prawnego nieruchomosci - w
koncu bierze za to wynagrodzenie.
Pozdrawiam,
PP

1. Data: 2002-02-28 07:01:01

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdziłem hipotekę gruntu spółdzielni i jest ok. Jak sprawdzić czy nie
> jest zadłużona w inny sposób?

Popytać sąsiadów. Jak Cię jeden wyrzuci, to idź do drugiego, trzeciego i
czwartego.

P.J.

1. Data: 2002-02-28 08:13:32

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"xx" wprowadza w blad:
> Jeżeli chodzi o czesc prawna to z tego co sie dowiedzialem to notariusz
> ponosi cala odpowiedzialnosc za sprawdzenie stanu prawnego nieruchomosci

I tu niestety sie mylisz. Ja kupilem mieszkanie od Developera. W akcie bylo
napisane, ze nie ma hipoteki. Ale juz nic nie pisalo, ze bank zlozyl wniosek
o ustanowienie hipoteki, ze zaraz za bankiem czekaja podwykonawcy. Ja
przypadkiem dowiedzialem sie o tym wszystkim. O malo co wpakowal bym sie w
dlugi do konca zycia! Podobno mozesz isc do notariusza z kupcem i sprzedac
mu katowicki spodek!!! Oswiadczasz tylko przed notariuszem, ze jestes jego
wlascicielem. Notariusz nie ponosi odpowiedzialnosci. Najlepiej sprawdzic
samemu!!!

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-02-28 17:42:58

Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 Feb 2002 09:13:32 +0100, Chopek <c...@m...org> wrote:
>napisane, ze nie ma hipoteki. Ale juz nic nie pisalo, ze bank zlozyl wniosek
>o ustanowienie hipoteki, ze zaraz za bankiem czekaja podwykonawcy. Ja

Jak coś takiego sprawdzić zawczasu?

Renata

Re: Praca badawcza nt. oddzialywania infradzwiekow w budynkach/ biurach (dlugie)
Re: Infradźwięki w budownictwie
opłaty przy kupnie mieszkania na rynku wtórnym
Kratka wentylacyjna zamiast wyciągać nawiewa
mokry zbiornik wc - pomocy